Gå til innhold

pepsi max????


*3barns mamma*

Anbefalte innlegg

noen her som har hørt at det er skadeligt med pepsi max når en er gravid ? hørte det fra en veninne som hadde fått beskjed av jordmoren hun gikk til ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hmm har alldrig hørt noe om d nei... drakk d en del når jeg var gravid me 1 mann..verken lege eller jordmor sa noe om d...

Men det er mange som mener at light brus ikke er bra for d inneholder aspartan.. men har drukke d hele tiden.først i svangerskapet hær jeg ikke klarer pepsi max.klarer ikke lukta en gang, så her går d i solo og fanta free...

men skal ikke si noe for sikkert da.. kos deg videre i svangerskapet=O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en brosjyre fra legen min om hva slags mat man boer unngaa i et svangerskap--med forskjellige kategorier for hvor "farlig" det er. Selvsagt er det sikkert mye av maten paa lista mi som er trygt i Norge men ikke i USA hvor jeg bor.

 

Aspertam og koffein (som er i pepsi max) staar ikke som den"farligste" maten, men det blir heller ikke anbefalt aa drikke det. Koffein kan man jo faa i seg litt av, men det er jo kanskje best aa kutte det man kan da. Man vet jo ikke sikkert hva effekten av disse er? Og soetstoffer er nok ikke det lureste man kan faa i seg-men det er vel ikke sukker heller. Uansett er det sikkert ikke lurt aa drikke det ofte.

 

Selv har jeg kuttet lightbrus og drikker heller farris og ingefaeroel. Synes det fungerer greit mot kvalme-spesielt med litt sitron i farrisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heia..pepsi max er desverre ikke bra når du er gravid.. til min store skuffelse...elsker pepsi max..men light brus er ikke bra når du er gravid. det var pga et stoff som er i light brus.. husker selvfølgelkig ikke hva det heter. men pepsi max er ikke bra :( siw helen hellem 10 ukker på vei:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte legen min om sukkerfri saft og han sa at det var helt greit å drikke det. Blir så ufattelig lei av å bare drikke vann... Alt går nok bra med måte!

 

11+2:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hehe, like greit for meg om et ikke er lurt å drikke pepsi max, elsket det før, men orker det ikke nå.. :P nå er det helst julebrus eller vann som er tingen.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

evt husholdningssaft med sitron i.. ;):D det er kjempegodt, spesielt når det er iskaldt..! men safta MÅ være svak, etter min smak.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...