janne82 Skrevet 13. desember 2006 #1 Skrevet 13. desember 2006 er det noen som vet om en oversikt over hvilke vogner som har adoptere til bilseter. vet ikke hva som passer til hva... har nå nesten bestemt oss for å kjøpe emmaljunga city cross med citybag, men det hadde vært fint å kunne feste bilsete på understellet.
rødhette* Skrevet 13. desember 2006 #2 Skrevet 13. desember 2006 Nå har ikke jeg svar på spm ditt, men husk at babyene ikke bør bli liggende for lenge i bilstolen, og bli liggende lenge og sove i det..
janne82 Skrevet 13. desember 2006 Forfatter #3 Skrevet 13. desember 2006 jeg vet. tenkt å bruke det på handleturer og sånn...
fikk prins 11.01.07 Skrevet 13. desember 2006 #4 Skrevet 13. desember 2006 hei...har kjøpt Quinny freestyle comfort med bilstol( med adaptere) og med tilhørende dreami bag..syntes den er kjempepraktisk jeg da.. har hatt freestylevogna til datteren min i to år nå så vi ønsket oss den samme til gutten vår.. det er så greit å kunne sette bilstolen på understellet... når det gjelder det at babyen ikke skal sitte for lenge i bilstol gjelder det når babyen er spedbarn mest....
Bea80 & Gullgutten Skrevet 13. desember 2006 #5 Skrevet 13. desember 2006 Emmaljunga kommer med bilstol til våren, men du trenger den kanskje før.....
Stikkan Skrevet 13. desember 2006 #6 Skrevet 13. desember 2006 Ska baby sitte med eller mot kjøre retning? (i baksete, uten airbag)
PetuniA *HøygraviD* Skrevet 13. desember 2006 #7 Skrevet 13. desember 2006 Kommer i Januar fikk jeg beskjed om...
propella Skrevet 14. desember 2006 #8 Skrevet 14. desember 2006 Babyen skal sitte mot kjøreretning. Ved en kollisjon så blir vi jo kastet fremover i bilen. En liten baby har veldig stort hode i forhold til resten av kroppen. Sitter babyen med kjøreretningen og man kolliderer så vil den store vekten av hodet som blir kastet fremover forårsake store skader. Når babyen sitter mot kjøreretningen vil den få et jevnt trykk langs rygraden, og det er størst mulighet for at det går bra. Ved bruk av boxette eller nett over bagen så vil ikke babyen få det samme jevne trykket som ved å sitte i bilstol mot kjøreretningen under en kollisjon, siden man da er sidelengs i bilen og ofte har litt romsligere med plass rundt seg. Samtidig som det ikke er gunstig for et liten baby å være på lang tur i bilstol.
MKS mor til 2-tette Skrevet 14. desember 2006 #9 Skrevet 14. desember 2006 Hei, Har bestillt Emmaljunga cangaroo (den nye 3-hjulingen) m/Citybag, bilstol og base til denne... Får det stykkevis og delt, dvs. vogn og citybag før jul, bilstol i uke 4 og basen i uke 12.... Men man kan feste bilstolen med sikkerhetsbelte til man får basen... Gleder meg , og lykke til!
janne82 Skrevet 14. desember 2006 Forfatter #10 Skrevet 14. desember 2006 hvor kjøpte du det? hva kostet det for alt? har ikke hørt om noen enda som har bilsetet til emmaljunga.. men vi har bestemt oss for å kjøpe city cross med city bag...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå