Gå til innhold

bilsete og vogn

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det noen som vet om en oversikt over hvilke vogner som har adoptere til bilseter. vet ikke hva som passer til hva... har nå nesten bestemt oss for å kjøpe emmaljunga city cross med citybag, men det hadde vært fint å kunne feste bilsete på understellet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har ikke jeg svar på spm ditt, men husk at babyene ikke bør bli liggende for lenge i bilstolen, og bli liggende lenge og sove i det..

Skrevet

jeg vet. tenkt å bruke det på handleturer og sånn...

Skrevet

hei...har kjøpt Quinny freestyle comfort med bilstol( med adaptere) og med tilhørende dreami bag..syntes den er kjempepraktisk jeg da..

har hatt freestylevogna til datteren min i to år nå så vi ønsket oss den samme til gutten vår..

det er så greit å kunne sette bilstolen på understellet...

når det gjelder det at babyen ikke skal sitte for lenge i bilstol gjelder det når babyen er spedbarn mest....

Skrevet

Emmaljunga kommer med bilstol til våren, men du trenger den kanskje før.....

Skrevet

Ska baby sitte med eller mot kjøre retning?

(i baksete, uten airbag)

Skrevet

Kommer i Januar fikk jeg beskjed om...

Skrevet

Babyen skal sitte mot kjøreretning. Ved en kollisjon så blir vi jo kastet fremover i bilen. En liten baby har veldig stort hode i forhold til resten av kroppen. Sitter babyen med kjøreretningen og man kolliderer så vil den store vekten av hodet som blir kastet fremover forårsake store skader. Når babyen sitter mot kjøreretningen vil den få et jevnt trykk langs rygraden, og det er størst mulighet for at det går bra.

Ved bruk av boxette eller nett over bagen så vil ikke babyen få det samme jevne trykket som ved å sitte i bilstol mot kjøreretningen under en kollisjon, siden man da er sidelengs i bilen og ofte har litt romsligere med plass rundt seg. Samtidig som det ikke er gunstig for et liten baby å være på lang tur i bilstol.

Skrevet

Hei, Har bestillt Emmaljunga cangaroo (den nye 3-hjulingen) m/Citybag, bilstol og base til denne... Får det stykkevis og delt, dvs. vogn og citybag før jul, bilstol i uke 4 og basen i uke 12.... Men man kan feste bilstolen med sikkerhetsbelte til man får basen... Gleder meg :), og lykke til!

Skrevet

hvor kjøpte du det?

hva kostet det for alt?

har ikke hørt om noen enda som har bilsetet til emmaljunga..

men vi har bestemt oss for å kjøpe city cross med city bag...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...