Bare jeg er meg :o) Skrevet 13. desember 2006 #1 Skrevet 13. desember 2006 Han er 7,5 mnd og har siden han var 5 uker sovet fra 19-07. Ja,jeg vet vi har vært heldige:) Men nå har vi hatt tre uker hvor han våkner alt mellom tre og fire og han gir seg ikke før jeg tar han opp. Jeg har prøvd ALT. Før bare prata han en times tid før han sovna igjen,men nå er han helt hysterisk stakkar. Men når jeg går inn til han er han blid som en sol. Og det blir bare værre:((( I natt våknet han kl 02 og holdt det gående til kl 05.30. Vekker storebror og jeg blir helt stressa a detta jeg!! Nå må jeg gå å lagge meg med eldstemann jeg,før jeg stuper her. Noen tips jenter??? Eller må det bare være sånn:(
druett-gutten kom 030106:) Skrevet 13. desember 2006 #2 Skrevet 13. desember 2006 Har akkurat samme problem, så henger meg litt på denne jeg også...
♥ Snøblomst ♥ Skrevet 13. desember 2006 #3 Skrevet 13. desember 2006 Heisann! Kan det være at dem er i en periode med rask utvikling? Har lest på en webside (husker ikke hvilken) om at babyer ofte blir mer urolig (dag og natt) når dem er på vei opp et utviklingstrinn. Humlegutt har lenge hatt svært rolige netter. I sist uke hadde han to netter da han var mye våken. Lå i sengen og pratet og sutret innimellom. Måtte ha smokken ca. 10 ganger. Få dager etter lærte han plutselig flere nye ting. Har sovet bra igjen nå ) Håper at det er forbigående for dere, slitsomt med lite søvn.
Gjest Skrevet 13. desember 2006 #4 Skrevet 13. desember 2006 Ja det er akkurat som å lese om oss. Jenta mi sov rundt fra 5-6 uker. Da hun var 6-7 mnd begynte hun å våkne om natta. Hun er 9 mnd nå, og 0 forandring !!!
Bare jeg er meg :o) Skrevet 13. desember 2006 Forfatter #5 Skrevet 13. desember 2006 Han har egentlig forandret seg veldig de siste dagene.Blitt en skikkelig mark.....speller og er overalt og ikke rolig et sekund.Han har også opptaget stemmen sin,så han roper og "kjefter" dagen lang,må le:) Jaja...får vel bare ta tiden til hjelp da.......gjeeeeesp!
MammisOgTøffer`n Skrevet 13. desember 2006 #6 Skrevet 13. desember 2006 Uff, min holdt også på sånn i natt....våkna 23.30 og holdt det gående til 2, sovna og våkna igjen 4 og la seg ikke før 9!!!!!!! Blid som en sol da, kjempe moro og utforske senga si og leike rundt....mamma må sitte og se på hvis ikke begynte hn å gråte... Holdt seriøst på å daue jeg....Han har aldri sovi så bra på natta, men begynte for ei stønn siden og sove bedre.... Håper ikke detta skal bli en vane....men han har også begynt å hyyyle og skrike på en hel annen måte og vil gjerne rundt overalt, men får det ikke helt til enda:( Skal på hs imorra jeg, så da får jeg høre da... Lykke til:)
Bare jeg er meg :o) Skrevet 13. desember 2006 Forfatter #7 Skrevet 13. desember 2006 Da må du skrive et innlegg her i morra da.....dele gode råd fra hs:) Min er AKKURAT slik du skriver.Hvor gammel er din?
MammisOgTøffer`n Skrevet 13. desember 2006 #8 Skrevet 13. desember 2006 Ååå, har ikke sett svaret jeg:) Han blei 7mnd 8 desember:) Og jeg skulle egentlig ha lagt meg for leeenge siden....huff....Er skikkelig spent på åssen denna natta blir....Håper håper håper han vil sovne igjen med engang.... Skjønner ikke det, man skal IKKE være superblid på natta og tulle sånn,hehe....og jeg får ikke sove før jeg vet at han sover.... Skal skrive her i morra jeg, om jeg har fått noe fornuftig svar:)hehe.. men får sikkert bare høre..legg han på eget rom(mamma er ikke klar for det,hehe) eller...bare la han ligge.......og det er heller ikke så lett.... Han har ikke vært våken en eneste gang ikveld og det har han også vært i det siste...må opp å gi smokk... Men han var "rar" og legge,hehe....sånn som han var inatt....sovna nesten og så spratt øya opp igjen og han begynte og le og tulle....Tilslutt gikk jeg bare ut og da sovna han uten gråt....hmm... (jeg pleier alltid å sitte der til han sovner, kanskje slutte med det da) uff detta blei langt, gammel er din forresten?
Bare jeg er meg :o) Skrevet 14. desember 2006 Forfatter #9 Skrevet 14. desember 2006 Juhuuu....jeg var flink i går faktisk.La meg kl 21....wow.jeg som er det nattmennesket egentlig:) Natten i natt ble som forventet.Begynnte kl 03 og styra og holdt på til vi sto opp kl 06.Han sover nok innimellom,men bare minutter liksom. Huff og huff,disse barna:) Han har sovet på eget rom siden han var 6 uker. Gutten min er 8 dager eldre en din bare,hehe. Født 30 april:)
Gjest Skrevet 14. desember 2006 #10 Skrevet 14. desember 2006 *Tigergutt og Tarzan* Hei. Hei. Skrev akkurat et innlegg litt lenger opp (eller blir under dette må da). Har også en gutt født 30. april. og han har også blitt helt turbo om natta. Han våkner hver time frem til 23-00 tiden og etter det kan han holde det gående i 2-3 timer. Etter det igjen, våkner han hver time igjen. Er helt utslitt jeg. "Godt" å høre at det er flere av oss som sliter med små babyer som romstrerer i senga om natta. Min er også superblid så lenge han får oppmerksomhet. I natt fikk jeg nok, tok han med meg inn på stua. La han på teppet hans. Da lå han og holdt på å le seg i hjel. Jeg ga han ikke noe respons. Gikk tilbake på rommet hans etter 5 min. og da sovnet han igjen. Virker som det var nok for han liksom. Selv om han våknet flere ganger etterpå da, men da var han tørst også skulle han ha smokken som han kastet ut av sengen i søvne. Han holder på å lære seg noe nytt. Han satt seg opp for første gang i går. Han kryper som bare det, men prøver å dra opp magen sånn at han krabber. Han drar seg opp etter ting, slik at han blir sittende på knæra, så det er mye som skjer. Prøvde å legge han i babysafe i går siden han driver å ruller og setter seg opp i senga men da klikka det fullstendig for han. De er jo søte da, selv om mor holder på å tørne gæren : )
Bare jeg er meg :o) Skrevet 14. desember 2006 Forfatter #11 Skrevet 14. desember 2006 Hei Vikki:) Ja det faktisk ganske "godt" å høre at det ikke bare er min tass som er helt propell om natten. Natt til i går tok jeg også opp han midt på svarte natta og lot han styre rundt her et kvarter.Hehe,jeg var ikke akkurat blid da,men det var han. Gikk litt bedre i natt,men fortsatt mye styr. Det gir seg vel snart.
MammisOgTøffer`n Skrevet 14. desember 2006 #12 Skrevet 14. desember 2006 Hei igjen du:) Såå flink du var da, som fikk lagt deg:) Fikk aldri lagt meg jeg vettu....Og han holdt det gående fra halv tre til 6, men jeg overså han totalt....så han sovna 6 da og sov til halv 9 så det var jo digg:) Fikk ikke noen fornuftige svar på hs annet enn å la de ligge og ikke gi de noen oppmerksomhet...(da vinner jo de) Selv om det var vondt for oss måtte vi bare la de ligge og tilslutt sovne av utmattelse....vet ikke helt om jeg klarer det men:( Detta var greit når han var liten men ikke nå!!!! Mamma vil sove lille venn,hehe..... Jaja, vi får nå se åssen denna natta blir... Gir du han mat på natta?
Bare jeg er meg :o) Skrevet 14. desember 2006 Forfatter #13 Skrevet 14. desember 2006 Hei du:) Regna ikke med at hs hadde andre råd enn det,hehe. Jeg føler at jeg har prøvd alt jeg nå.....holde han litt legre oppe om kvelden,men det er jo nesten umulig.Latt han grine,men kan jo ikke det heller liksom.Synge,stryke og vugge,men nei da...lyyys våken. Jeg har også et stort problem med å legge meg tidlig.....er jo sååå deilig med litt tid for seg når disse små er i seng:) Han slutta å få mat om natta da han var 3 mnd....men tre netter på rad nå har jeg gitt han en flaske med melk for da sovner han som regel.Vet at det er dumt,men hva gjør man ikke for å få sova selv,hehe:)
MammisOgTøffer`n Skrevet 14. desember 2006 #14 Skrevet 14. desember 2006 Nei, uff...jeg vil heller ikke la han gråte.....En får jo iallefall ikke sove da:( Håper bare det går over av seg selv jeg,hehe............yeh right.... Hadde nok gitt melk om han hadde sovna da jeg også, jeg gir melk også sovner han nesten........også får han en slik liten fin rapptus også er det kjeeeempe moro og være våken igjen.... Vurderer sterkt å legge han på eget rom, men er lissom ikke helt klar for det heller,hehe..og da blir jeg vel flyende inn og ut der da...og like langt...... Syns igrunn det er dårlig av hs og ikke ha oppskrift på hvordan man får mer brukervennlig barn,hehe....:)Den sku jeg gitt myyyyye penger for:) Du må si ifra om du finner vidunderkuren..... Jeg hadde bestemt meg for at idag...IDAG...skal jeg legge meg tidlig.....Også sitter jeg her da..og nyyyyyter stillheten:)
MammisOgTøffer`n Skrevet 14. desember 2006 #15 Skrevet 14. desember 2006 Mye sover forresten din på dagen?
Bare jeg er meg :o) Skrevet 14. desember 2006 Forfatter #16 Skrevet 14. desember 2006 Gubben sier til meg at kan du ikke bare la han grine...men det er som du sier,da blir jeg bare mere irritert enn jeg allerede er! Forrige natta skulle han ta babycallen og legge seg på rommet til eldste slik at jeg kunne sove en hel natt.Kjempe snillt det,men jeg har jo fått ultra god hørsel etter at jeg ble mamma.....jeg våkna FØR gubben av ropene hans.Nå er han mann da,hehe....."hørte`n ikke jeg" Da kan jeg ta han selv sa jeg,og trampet ut med ungen og callen,hehe! Når det gjelder soving på dagen kan jeg ikke kutte ned på det,siden det ikke er lange duppene. Han sover fra ca 09-10.30 Tar en liten dupp på en 1/2 time ved 13 tiden Ny liten dupp på 20 min ved 15.30 tiden. Jeg skulle ønske han heller sov et par timer sammenhengene litt tidlig på dagen....men da tror jeg han er livredd for å gå glipp av noe,hehe.
MammisOgTøffer`n Skrevet 14. desember 2006 #17 Skrevet 14. desember 2006 Irriterer vettet av meg denna gubben,hehe......Han sover og sover,men er såå fryktelig sliten vettu....for han JOBBER jo:) Er iallefall ikke slitsomt å gå rundtsom en zombi dagen lang, når en ikke har sovi en dritt....Er lissom like langt når jeg må vekke han for at han skal ta lillegutt..... Menmen.....De sover vel godt dissa våre tilslutt også, og da kan bare alle de andre som har hatt sovebarn ha det så godt,hehe.... Min sover en god del på dagen egentlig, men desto mer han har sovi på dagen dess bedre sover han til natta....Og guud og godt det er når de sover også da, så vekking er ikke noe alternativ her heller... Krysser fingra for denne natta jeg.....puh.......
Bare jeg er meg :o) Skrevet 14. desember 2006 Forfatter #18 Skrevet 14. desember 2006 Ja hva er det med mannfolk innimellom sier jeg bare???? Grr...noen ganger er jeg så trøtt om morran at jeg blir sur for at han er så forbanna blid,hehe. Sover jo i gjennom alt.....sa det til han en gang jeg at jeg kan jo ikke dra noen steder for du våkner jo ikke om det blir krig du,hehe Jeg skal egentlig ikke klage på gubben jeg altså,han står opp når han kan og er ikke vanskelig å be....når jeg får liv i han vel og merke:) Detta er sååå uvandt.Vi har jo en på 6 år også som har sovet seg igjennom natten bestandig.Han er en rolig gutt,som aldri har tulla med natta til mamma,hihi. De er dønn like i utseende....MEN jeg er sikker på at knøttet blir litt mer utfordrende enn han.....*svett*
Bare jeg er meg :o) Skrevet 14. desember 2006 Forfatter #19 Skrevet 14. desember 2006 Og ja jeg krysser fingrene med degxxxxxxxxxxxxx
MammisOgTøffer`n Skrevet 14. desember 2006 #20 Skrevet 14. desember 2006 Hehe, ja jeg håper nestemann blir slik som din på 6:)hehe....Men hakket bedre enn han her må neste bli uansett....HÅPER jeg:) Hvis det blir flere da,hihi.... Og jeg kan klage og klage....For min er såå trøtt såå trøtt han......stakar sier jeg da...må være utrolig slitsomt og sove hele natta:) puh......Hadde blitt utslitt jeg da:) Hvis det blir mange av dissa nettene jeg har hatt nå, vet jeg seriøst ikke hva jeg gjør....:)hehe....Siste utvei er jo å la han ligge der, men må man så må man.....Meen jeg venter med det asså...... Krysser fingra for deg også, håper du får sove:) Sikkert litt værre når du er vant til å sove også snur han om nå....Også være levanes med 6 åringen itilegg hehe:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå