Gå til innhold

Hvor lenge våken før overtrøtt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge igangen kan deres barn være våkne før de blir trøtte? Si gjerne også barnets alder:)

Jenta vår på 11 uker blir trøtt etter ca 1,5 time. Da er veien fra trøtt til overtrøtt ganske kort, så det er viktig og får med seg tegnene hun gir på at hun er trøtt.

Hvordan er det med deres barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

lillegutt kan være våken veldig lenge av gangen..veldig slitsomt.han er 15 uker..merker nesten ikke forskjell på han..han blir aldri overtrøtt han..blir sutrete å da legger jeg han..han er et mareritt å legge om kvelden..da bare spreller han og vil ikke sove..han er redd for å gå glipp av noe..hehe

Skrevet

Sånn var jenta vår også skjønner du. Men etterhvert fant jeg ut at grunnen til at hun var urolig da hun ble lagt var at hun var overtrøtt.. Kanskje gutten din er enklere å legge om du prøver å legge han litt tidligere? Det var iallefall en revolusjon her.

Hilsen HI

Skrevet

da skal jeg prøve det..når legger du jenta di da?og våkner hun om natten og skal ha mat?

Skrevet

Hun legger seg rundt 1930. Hun bliur lagt når hun er trøtt, men hun blir alltid trøtt i den tiden.

Jeg gir henne mat en gang før jeg legger meg. Da spiser hun mer eller mindre i søvne. Deretter våkner hun for mat en eller to ganger på natten. Men hun sovner fort igjen etter maten.

Lykke til!

Skrevet

Er det ingen andre som vil svare på dette?:)

Skrevet

min gutt er våken 2, maks tre timer mellom hver lur.. han kan holdes våken lengre..men da er han ikke lett å ha med å gjøre..og kjempevanskelig å få lagt!

Han blir snart 8mnd (om 5dager)

Skrevet

jeg hadde det foresten sånn som deg da han var liten..men tok desverre flere mnd før jeg skjønte at jeg måtte legge han tidligere, og ikke vente til han vare trøtt..brukte flere timer hver kveld før jeg fikk han til å sove. Fikk et tips her inne om å skrive ned klokkeslett når han våkna og sovna på dagtid for å finne mønsteret til gutten min, og da så jeg fort at han kunne være våken opp til 2 timer LENGRE enn det som var normalt på dagtid for han..så etter jeg la han etter "mønsteret" så ble han en helt ny gutt:)

Skrevet

men hvordan merker dere når ungen er trøtt nok til å legge seg?og er klare for å sove mer enn to timer før de er klare for mere mat?merker ikke på babyen min før han blir sånn så han blir umulig å legge...

Skrevet

snuppa på 7uker kan fint være våken i 4timer uten problemer. 6timer derimot, da er hun bra overtrøtt. det kommer litt an på dagen, men på en vanlig dag sover hun hver tredje fjerde time. sover 6t i strekk på natten men det varierer når på natten. i natt sov hun fra 1.30-7.30. hittil har hun lagt seg i ni tiden, men idag la hun seg 8, for vi må tidlig opp imorgen så vi måtte justere litt. ;O)

Skrevet

det var det jeg ikke merka..måtte gå etter klokka! det er derfor jeg skriver dette, for at min erfaring kanskje kan hjelpe noen andre!!

Når han var helt liten så lot jeg han bestemme over døgnet, selv om jeg gjorde stor forskjell på natt og dag. sov på en soveplass i stua på dagen, og på rommet vårt med lyset av på natta..så skjønte han etterhvert av seg selv hvordan døgnrytmen skulle være!

ikke noen fasit på disse små trolla....det skal være sikkert!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...