Gå til innhold

Hvor blir det av eggløsningen? (i disse julebordtider)

piaskrull

Anbefalte innlegg

Håper virkelig noen kan svare meg på dette, for det opptar hodet mitt hele tiden... Jeg hadde MA i september i år, og nå prøver vi igjen. Jeg ble ikke gravid i oktober/november, så nå håper jeg virkelig at jeg snart blir det. Vi har hatt sex hver eneste dag, for å være sikker. Jeg hadde første dag i sist mens 21. november. Jeg er ikke helt sikker på hvor lang syklus jeg egentlig har, så det er litt vanskeligh å vite når jeg skal ha eggløsning, så jeg kjøpte eggløsningstester som jeg tok fra 3. desember til 8. desember. Ingen av de viste at jeg hadde eggløsning. Så jeg må vel antagligvis ha hatt en sen eggløsning, men jeg vet ikke hvilken dag. Men uansett, så har vi jo hatt samleie hver dag, så vi må jo ha treft riktig da uansett. I dag er det 13. desember, og jeg lurer utolig på om jeg har hatt eggløsning enda....Det må jeg vel ha hatt?? Det har jo gått lang tid siden 21. november, nå? I følge eggløsningskalkulatoren så skulle jeg ha hatt eggløsning 5. desember (men det hadde jeg altså ikke), så jeg satser på at jeg kanskje hadde det 9 eller 10. desember (sånn at jeg akkurat ikke rakk å få sett det på eggløsningstestene, som jeg altså sluttet å ta 8. desember)...MEN tilbake til spørsmålet mitt: Hvis jeg hadde eggløsning f.eks 10.desember, når kan jeg begynne å ta graviditetstest? OG: på fredag som kommer (15.desember) skal jeg på julebord. Burde jeg være forsiktig med drikkingen? eller er er det bare hysteri? Huff....jeg blir så sliten av denne prøvingen, uten å lykkes..særlig når vi har samleie hver dag (selvom vi ikke har lyst en gang..Vi gjør det som en plikt). Noen som kan hjelpe meg å få orden på tankene?

Fortsetter under...

Skjønner veldig godt at dette er frustrerende ja. Hadde selv en SA i mnd.skiftet okt/nov. Min redning har vært tempingen. Syklusen blir jo gjerne litt rotete etter at man mister, også min. Men jeg har tempet hele veien, og det har hjulpet meg til å finne ut av ting, og jeg har sluppet frustrasjonen... Etter 5 dager er det nok litt tidlig å få en evt positiv test, så jeg ville tatt det rolig med drikkingen var jeg deg...

Ønsker deg lykke til!!

Tusen takk for svar! Er "tempingen" et annet ord for eggløsningstest? (sikkert et veldig dumt spørsmål, men).

Du skriver at du syntes jeg burde ta det rolig med drikkingen på julebordet i morgen...Men er det virkelig farlig? egget har jo uansett ikke rukket å feste seg enda hvis jeg skulle være så heldig at jeg er gravid..(noe jeg sikkert ikke er). Spesielt hvis det bare har gått få dager siden eggløsning..

Lurer på om jeg kanskje ikke har hatt eggløsning en gang, jeg..Hørte fra en på jobben at det er 2 måneder i året man ikke har eggløsning..Er det sant?....Men hvorfor får man mensen, da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...