Gå til innhold

skal antisoppkremen tørkes av før amming?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mycostatin? Ja, den lukter ikke deilig. Ja, den må vaskes av. Et tips fra meg - drit i kremen og rbuk miksturen på puppene også, du ´tar litt på en q-tip og smører på, lar det tørke før du tar på bh'en. Da trenger du ikke vaske av. Er det den brune flaska? I så fall er det bedre enn kremen etter min erfaring.

ja, ifølge relis.no skal mycostainkrem vsakes av før amming, pga av stoffene den inneholder - de anbefaler salve istedet - men dessvere er den gått ut av markedet. Hvis du ikke er sår kan du bruke miksturen på puppen dine og - og trenger da ikke å vaske av ;-)

vasket ikke kremen av første gangen, men gjorde det nå. Dette blir for tungvindt så jeg bruker mixturen på både meg og herman. Men legen skarev at herman skal ha 1 ml penslet i munnen 4 ganger daglig. Og jeg skal ha kremen 8 ganger daglig. Skal jeg da pensle mixturen 8 ganger daglig på meg eller???

:-/ Har samme problem og har glemt å vaske puppen hver gang :-/ jeg bare tørket kremen med en tør klut... håper babyen min får ikke pb av det :-/ Har brukt krem + mikstur i 2 dager nå.

Jeg er ganske sår på begge puppene, kan jeg ikke bruke miksturen da?

Skal det ta lang tid før soppene forsvinner med kremen? og med miksturen?

Kan jeg bruke brystknopp beskytter/ amme skjold eller bør jeg ha amme innlegg direkte på brystet? Bør jeg heller gå uten klær på brystet så såret gror raskere? Har hørt at brystknoppene blir "marinert" i ammeskjoldet --> ikke bra i det hele tatt mot sopp :-/

Annonse

går bra tøke av,.

Siden du er sår kan det svi med miksturen.

mycostatinbehandling kan ta opptil 6 uker- er man ikke bra da, trenger man annen behandling.

Du bør skifte engangsinnlegg ved hver amming. Skjold vil gjøre det varmt og klamt...det er gunstig for soppen-ikke for deg. lufttørking er bedre.

hvis det er skorper på brystvorten bør du bløte opp innlegget før du tar det v og legger til - både avrivning og at du legger til med tørre skorper kan gjøre at det sprekker opp.

Les på ammehjelpen.no om både trøske og såre brystvorter mm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...