noegodtivente Skrevet 13. desember 2006 #1 Skrevet 13. desember 2006 Jeg lurer på om det er noen her som har brukt ammepute, og om det er godt å ha? eller en av disse utstyrs tingene man egentlig ikke trenger?
selfangerkjerringa Skrevet 13. desember 2006 #2 Skrevet 13. desember 2006 Jeg hadde aldri tenkt på ammepute en gang, men så fulgte det med en i utstyrspakken jeg kjøpte brukt av en kjenning da jeg fikk datteren min for 2 1/2 år siden. Og gjett om jeg er glad for den puta! Har brukt den kjempemye! Klart jeg dro den ikke med meg overalt, på besøk og ute på kafe og sånt ammet jeg "som vanlig" med knøttemor i armkroken. Men hjemme var det kjempegodt å kunne bruke den puta. Det gjorde for min del at jeg ikke ble så sliten i skuldrene den første tida fram til jeg fikk lært meg riktig teknikk, og jeg kunne f.eks ha ungen på den ene puppen og pumpe den andre (veldig greit i starten da jeg hadde enormt mye melk og måtte pumpe for å unngå betennelse. Med ungen på brystet samtidig gikk refleksen mye raskere og melka kom av seg selv ned i pumpa omtrent). I tillegg har jeg brukt puta til en del andre formål også - bygge "kant" på sofaen hvis jeg skulle legge ned jentugen littegrann, hun har lekt med den, som hvilepute til ryggen min i sofaen (den er litt hardere enn vanlige sofaputer) osv. Min erfaring er at ammeputa er et kjekt hjelpemiddel
Yana Skrevet 13. desember 2006 #3 Skrevet 13. desember 2006 Jeg kjøpte en first freebag sist (http://www.freebag.no/first/forside.html). Brukte den lite som ammepute. Jeg synes det var mye enklere å amme uten pute. Er du plaget med senebetennelser i hånden er det greitt å ha ammepute for avlastning.
mamman til nyttårsbarn Skrevet 13. desember 2006 #4 Skrevet 13. desember 2006 Jeg har ammepute fra 1.mann og kommer også til å bruke den nå, men det går fint ann å bruke vanlige puter. Du kan jo prøve uten ammepute i begynnelsen, hvis det funker bra så trenger du ikke å kjøpe inn ammeputa.
Tiddelidu Skrevet 13. desember 2006 #5 Skrevet 13. desember 2006 Jeg kjøpte ammepute og brukte den de første to ukene. Jeg fikk til ammingen mye bedre uten puta. Nå bruker jeg et brettet lite teppe. Nå ligger puta og støver bort i en krok..
oops! Skrevet 13. desember 2006 #6 Skrevet 13. desember 2006 Til å begynne med syntes jeg babyen "forsvant" mellom meg og puta. Etter hvert var den god å ha. Jeg fikk min veldig billig (10 kroner, feilparti på Kid) og da var det jo greit. Men stusser litt når jeg ser at de selges til seks-syv hundre. Vet om mange som har hatt god bruk, og noen som synes det bare er tull. Har en teori om at det avhenger litt av størrelsen på puppene også (helt sant!) Jeg har små pupper, og syntes det var greit å slippe å "løfte" babyen opp. Har sett andre som bare kan legge foten over kneet og barnet på låret og vippe ut juret. Sikkert praktisk, men....
trenger å være anonym nå Skrevet 13. desember 2006 #7 Skrevet 13. desember 2006 Fikk ikke til å bruke ammeputa jeg sist. Fikk liksom ikke til å legge ungen riktig på puta, alt ble bare helt merkelig. Hmmmmm...... Kan jeg kanskje få lov til å skylde på hårgargen min at jeg ikke fikk det til??? Hehe....
LisaColli Skrevet 14. desember 2006 #8 Skrevet 14. desember 2006 jeg har kjøpt ammepute,tror den skal komme godt med. kjøpte på kid for 129,- hadde ikke kjøpt noen dyrere nei...
propella Skrevet 14. desember 2006 #9 Skrevet 14. desember 2006 Siden jeg ikke har noen barn fra før så er det dårlig med personlige erfarings tips.. Snakket derimot med kusina mi om ammepute, siden hun jobber på føden ved ahus, har deltatt på mange ammekurs og har tre søte barn. Hun anbefalte å få til ammingen uten ammepute først. De pleide å gi ammepute til de som har problemer med å få til ammingen. Det er visst noen som blir "avhengige" av den også, som får problemer med å amme uten denne puten. Jeg har ikke kjøpt det, men det kan godt være jeg gjør det etter at jeg har født. Da blir det nok en fra Kid til 129,- ja. Nå tenker jeg det holder å bygge opp med puter fra sofaen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå