Gå til innhold

Lei meg og forbanna

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, mange synes kanskje jeg overreagerer men må få det ut. Ble i uke 29 lagt inn på sykehus med rier som de ved hjelp av medisin rett i blodet klarte og stoppe. Var innlagt ei uke. Er nå sykemeldt og tar tabeletter for å holde kynnerne i sjakk. De skal jeg slutte med neste fredag for da vil de ikke stoppe en eventuel fødsel dersom den skulle sette i gang. Men det kan jo være at jeg blir å gå frem til termin i slutten av januar. Greit nok.

Men så er det, det at vi skal feire jul her hjemme hos oss. 3, juledag har nå min kjære bestemt at han skal kjøre å hente sin mor for at hun kan være her til over nytt år. Han blir da borte i 2 dager, noe jeg ikke syns er greit. Jeg blir da alene og har 1 time reise vei til sykehuset der jeg skal føde dersom den skulle sette i gang. Det som irriterer meg mest er at mora hans kunne tatt tog. Men nei det vil hun ikke.

Nå vet jeg jo at det er mye som skal til for at det skjer nettopp når han er borte men man vet aldri i og med at svangerskapet ble som det ble med disse riene og kynnerne. Hva syns dere der ute er jeg slem som vil han holder seg hjemme hoss meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvorfor bruker han 2 dager på å hente henne????

Skjønner godt du vil ha han hjemme....Sambo hadde ikke dratt bort i 2 dager når det bare er ca 1 mnd til termin.

Synes dere skal prate mer om dette, og at du forklarer han bekymringen din.

Hvorfor vil ikke mora hans ta tog til dere?

Skrevet

Det er jo helt sykt at han skal dra fra deg når fødselen kan begynne igjen når som helst når du ikke tar tablettene lenger. Og i alle fall når det er så lang vei til sykehuset.

Og om mora kan ta tog så er det jo absolutt ikke noe i veien for at hun skal gjøre det. Hu kan jo ikke forvente at du skal sitte der alene fordi hu vil ha luksus skyss...

Skrevet

Nei, jeg skjønner deg godt!Det er ikke noe morsomt å føle seg utrygg så nært en fødsel, og du har jo en ekstra grunn til å være engstelig for at fødselen skal starte før tiden. Har du tatt opp dette på en rolig og grei måte med din kjære og prøvd å få han til å forstå?Synes din svigermor burde skjønne at du gjerne vil ha han hjemme hos deg akkurat i denne tiden, hun er jo like velkommen hos dere uansett!

Håper det ordner seg for deg!!Lykke til!! :-)

Skrevet

Jeg skjønner deg veeeldig godt. Har du forklart han klart og tydelig akkurat hva du synes om situasjonen han setter deg i? Viss ikke syns jeg du skal forklare han at det hadde vært det beste om moren hans kunne ta toget, for sikkerhets skyld. Det er tross alt ikke bare bare og kjøre 1time med evt. sterke rier. Syns du har all rett til og stå på krava!!!

Viss det ikke løser seg, syns jeg du skal ha en veninne eller noe i bakhånd som kan være med på sykehuset viss du skulle være så uheldig at det blir den dagen din mann er borte. Dette kan jo gjøre at din mann forstår, at i værste fall går han glipp av fødselen til barnet sit.

Skrevet

Hei

Jeg synes du absolutt ikke over reagerer nei. Leste nettopp innlegget til min mann og han sa at han aldri i verden hadde reist fra meg da. Da hadde han pent bedt mora si om å ta toget!!!! Jeg synes du ikke er slem, det er jo helt naturlig at du ikke synes det er noe hyggelig. Og det er altfor lamg vei til sykehus alene. Jeg ville aldri ha godtatt det!

Håper det ordner seg og at dere kommer frem til en løsning.

Skrevet

Jeg syns virkelig svigermor kunne tatt toget!! I denne situasjonen bør gubben din prioritere sin kone (sambo) og ufødte barn, siden morra hans tydeligvis har andre reisealternativer!

Skrevet

Tusen takk for støttende svar det var det jeg trengte. Hun røyker og syns det blir for lenge og sitte på toget i 6 timer. Hun bor over 40 mil fra oss.

Har prøvd og si det veldig rolig at han gjør som han vill men jeg syns ikke det er greit i og med at fødselen kan starte og da er jeg alene og han kan ikke være tilbake tidligst før 6 timer etter at jeg eventuelt ringer han. Da er det en forutsettning at det er fint vær og ingen stenkte fjelloverganger. Lar han tenke seg litt om før jeg henter frem all min "ynkelighet" og ro, og spørr han igjenn.

Skrevet

Sett kjerringa på toget!

Skrevet

Ja, herregud.

Hun må da klare å sitte på toget i noen timer!!

Skrevet

unnskyld meg, men be henne kjøpe nikotintyggis!

(beklager, men ble litt provosert.....og ja, jeg har selv vært røyker så jeg vet hvordan det er...)

jeg hadde iallefall aldri i verden godtatt det. og jeg håper inderlig at mannen min aldri ville funnet på noe sånt heller....

lykke til iallefall.

klem

Skrevet

Hilsen gubben, som fram til for to år siden røyka 40 for dagen: hun kan greie seg de 6 timene på tog. Hensynet til svigerdatter og barnebarn bør (hos de fleste med noenlunde omløp i hodet) komme mye lenger før ens eget røykebehov. Dessuten går det fint an å ta en blås utafor toget på enkelte av stasjonsstoppene, som kjapt varer over et kvarter.

Skrevet

Dette er jo helt sykt! Jeg hadde aldri gått med på noe sånt, men jeg ville heller aldri hatt besøk av svigermor over lengre tid midt i vente- perioden - jul eller ikke jul!

Hun høres forferdelig usympatisk ut og han virker som en dott (unnskyld) som setter moren sin høyere enn deg!

Skrevet

det der hadde jeg aldri funnet meg i..jeg hadde iallefall delt mine bekymringer med samboeren min..jeg hadde ikke sagt at det var greit...syntes på en måte at samboeren din kunne tenkt litt lenger enn det han gjør jeg da...syntes det er like mye hans ansvar det barnet imagen som det er ditt...sett kjerringa på toget...jeg tror jeg hadde banket litt vett inn i gubben min jeg da hvis han var så likegyldig til mine følelser..

moren hans er langt fra like viktig nå syntes jeg...

offameg..det er ikke lett å være deg..jeg holder med deg...

uansett hva det blir til ønsker jeg deg masse lykke til...

klemmer fra meg =0)

Skrevet

vi har faktisk hatt tilsvarende episode her!

Jeg fikk premature rier i uke 28 og pappaen skulle reise til en annen del av landet for å ta en eksamen i uke 30. Han skulle tilbringe noen dager ekstra for å besøke familien.

Jeg ble i utgangpunktet veldig skuffet over at han tydeligvis ikke tenkte tanken på å ikke dra, og da jeg tok det opp ble han irritert... Men her i huset var det ikke noe kjære mor. Det var uaktuelt å sitte alene her i dagesvis så han ble pent nødt til å korte oppholdet til bare eksamensdagen og så var det rett hjem igjen.

Ikke lett å få menn til å forstå slike ting. Tror de tenker annerledes enn oss. Har nok ikke de samme bekymringene og føler ikke på kroppen hvordan dette er.

Men, poenget mitt er; Sett hardt imot hardt... Svigermor greier noen timer på toget uten nikotin, og dersom hun ikke gjør det bør hun holde seg hjemme!!! Spør samboeren hva som er viktigst for ham, at mammaen hans får sitte å røyke i bilen hans, eller at han er med på fødselen av sitt eget barn... Han kan jo faktisk risikere å gå glipp av den.. Hva skal han si til barnet når det blir større da? Sorry kjære sønn/datter, men da du ble født satt jeg og røyka med bestemor....

Skrevet

Du overreagerer overhode ikke. Hva skal svigermor der i julen uansett? Det kommer ikke til å bli noe kos med deg som er sliten og bekymret og irritert og hun som forventer å være midtpunkt og gjest....

Enkelte svigermødre ser ikke lengre enn sin egen nesetipp. Din minner meg ganske mye om min svigermor. Hun bor også 40mil unna oss - heldigvis... Men i følge henne og dattera hennes er jeg ei skikkelig egoistisk og vanskelig dame. Jeg må jo skjønne at sønnen hennes har tross alt en familie å ta seg av (mor og søsken). Forpliktelsene overfor meg og våre (snart) 2 barn er underordnet. Hun utbasunerte her i høst at hun forventet at HAN kom oppover til henne på besøk og hentet julegaver sånn at hun slapp å sende dem i posten for endelig hadde han en frihelg... Det var den første helgen han hadde fri på 13uker til å være sammen med gutten vår på lørdagskveld, jeg hadde 7uker til termin og masse bekkensmerter, festingssmerter og vi alle tre hadde influensa.

Da han prøvde å signalisere at det passet dårlig pga vår situasjon og at han faktisk hadde en familie som behøvde han hjemme ble nettverket på vestlandet omtrent sprengt av den skyllebøtten han fikk om "den egoistiske kjerringa si" som ikke tok hensyn til henne...

Nei vet du hva. Som høygravid er det bare å holde huset kjemisk fritt for svigermor i julen, skyld på hormonene ;)

Hilsen ei som er like vanskelig og bitchy som deg

Skrevet

Enig med bergensbaby, og det er legen min også: Ingen besøk de siste ukene før termin! Første gang jeg var gravid, tok legen det opp på eget initiativ: hun hørte på dialekten at vi ikke er herfra, og sa at hun mente vi burde stenge for overnattingsgjester i ukene før og etter fødselen. Rett og slett fordi en gravid familie og nybakte foreldre har nok å ta seg av. Foreldrene våre måtte pent bo på hotell da de kom for å se nurket. Og vi slapp dårlig samvittighet, siden det var doctors orders...

Skrevet

Enig med de andre! Du overreagerer ikke! Hvorfor prioriterer han mora si framfor deg? Hvor lang tid tar det å kjøre en vei? Synes det er egoistisk av svigermora di å forlange av mannen din skal komme og hente henne framfor å ta toget noen timer, skikkelig dårlig gjort, faktisk! Ikke engang om du ikke var gravid burde han bruke to dager på å hente henne når hun kan komme seg til dere på 6 timer. Du burde snakke med mannen din om dette. Håper han ikke er en sånn dott som gjør alt mora hans ønsker, huff!

Skrevet

Synes det er litt rart at hun ikke kan ta det toget uansett, ganske mye forlangt at han skal reise dobbelt så langt som henne om hun er frisk og rask. Ja sikkert stress om hun ikke får røyke de timene, men det går nok greit det også. Har ikke toget stoppepause i det hele tatt?

Skrevet

jeg hadde krevd at han skulle holde seg hjemme, å viss svigermor skulle komme på besøk, så kan ho ta toget!

Skrevet

Synes ikke du overreagerer, og mener som de andre her at hun burde klare den der togturen.

Men, hva om dere møtes på halvveien da? Hun tar toget halvveis til dere - så møter mannen din henne der med bilen sin. Da er turen gjort unna på en dag i hvertfall.

Skrevet

Uff skal det være så vanskelig, så synes jeg faktisk svigermoren din kan holde seg hjemme med røyken. Grøss og gru!! Ville ikke tatt imot besøk midt oppi dette, og spesielt ikke hvis din samboer må bruke 2 døgn av sin tid også i tillegg. Kan jo risikere å gå glipp av fødselen, hadde jo vært såååå typisk at du fødet akkurat da! Nei, sett han i band hjemme sier jeg!! Hadde jeg gjort...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...