Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har just begynt som tilkallingsvikar (er sykepleier). Er gravid, 9 uker på vei. Vet av erfaring at jeg kommer til å få bekkenløsning og andre plager etterhvert. Kan jeg bli sykemeldt etter en mnd(i verste fall) med mange vakter, og så få penger /sykelønn resten av tiden jeg er gravid fordi jeg ikke kan påta meg flere vakter?Har ellers vært hjemmeværende med en annen liten krabat jeg har nå som er just fylt året...

Fortsetter under...

er ikke sikkert det lønner seg å jobbe mye før, hvis du ikke vanligvis jobber så mye...for vanligvis får du det du hadde i siste mnd i sykepenger, men hvis det spriker mye fra gjennomsnittet tar de et gjennomsnitt av de siste 6 eller 12 mnd(tror det var 6).

Jeg ringte faktisk trygdekontoret, og de sa jeg ikke mkunne regne med å få 100% lønn dersom det var sånn at jeg ikke kunne påta meg vakter pga sykdom i svangerskapet. Da kom jeg inn under andre regler som gjorde at jeg ble kalt "Ikke arbeidsfør"(eller noe i den duren), og det medførte at man fikk kun 65% av lønna.Sykt spør dere meg. Hun på trygdekontoret oppfordret meg derfor heller å påta meg mest mulig vakter i lang tid fremover. Dette synes jeg er litt uærlig overfor arbeidsgiver, da jeg kommer til å sette dem i en viss knipe.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...