Gå til innhold

Dovner dere bort i fingrene/armene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nesten helt bortdovnet i tre av fingrene på høyrehånden, og det kribler og prikker i hele hånden hele dagen. Om natten er hele armen nesten helt bortdovnet... Venstre arm er helt fin, mens høyre altså nesten er helt bedøvd... noen andre som sliter med dette? (o:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei..jeg har ikke hatt det på en stund..hadde det en liten periode...men jeg ville rådført meg med legen om det...mamman min sa hun mente det var noe jeg manglet i kroppen..men siden det gikk over gjorde jeg ikke mer med det..sjekk det du..det ville jeg gjort..

lykke til !! =0)

Skrevet

Sliter med akkurat det samme. Klarer ikke gripe om noe uten at prikkingen begynner. Utrolig plagsomt.. Men tror det er vann i fingrene som gjør at det blir press på nerver. Da jeg snakket med legen om dette, sa hun ikke noe spesielt. Tok det som et tegn på at det var veldig vanlig.

Skrevet

Det kan komme av at det strømmer mindre blod ut i den hånden. Er jo det som skjer når man "sover" på armen, den dovner bort.. Tar iallefall den konklusjonen selv..

Skrevet

Samme her!!! men har også litt i venstre hånd... det må være pga vannet som presser på på nervene... håper det går kjapt over etter fødselen... :-p

Skrevet

Høres ut som Carpahl-tunnell-syndrom. Vanlig hos gravide. Hvis ikke det forsvinner av seg selv etter fødsel, opereres det enkelt...

Skrevet

Jeg har det også sånn med høyre armen, men jeg tror at det er mer vann i den også - rart...

Skrevet

Jeg dovner også bort i hendene om natta og de føles ltt hovne ellers også. Snakket med jordmor om det og hun sa at hvis man dovner bort i fingrene om dagen og mister følelsen i tuppene måtte jeg ta kontakt, da er det mere alvorlig, det er nemlig fare for at man skader nervene i hendene livsvarig!! Men det kan fikses med en operasjon i håndleddet.

Jeg ville ha snakket med jordmor el lege om jeg var deg! Bare for å være på den sikre siden.

Ellers anbefalte hun støtte til håndleddene, sånne man har hvis man har forstuet leddet hvis det ble ille. Du skal også holde seg unna for mye håndarbeid!

Skrevet

Hei jeg har det akkurat likt med bortdovning av handa,har vært hos lege...og jeg hadde carpal tunnel syndrom. Var hos ortopediske på sykehuset å heldigvis ingen operasjon men fikk laga ei skinne så det hjalp utrolig....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...