Gå til innhold

Hva mener dere om lekegrind???

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har lekegrind som jeg setter lillegutt i når jeg skal f.eks vaske klær, spise o.l. og så sitter han der når han skal leke med lekene sine. er liksom kun i lekegrinda at han faktisk gidder å se på lekene og leke med dem. (han er 8 mnd).

men oppfatter det som noen mener at det er helt feil å ha lekegrind.. at barnet føler seg fanget/forlatt og sånnt. mamma likte visst ikke at jeg skulle ha lekegrind til mini, for hun hadde aldri det. svigerinnen min har en sånn lekegrind som står på 4 bein og har en slags netting til vegger og veldig høy kant (ungen ser jo nesten ikke ut av den). jeg har en lavere med vanlige sprinkler og står rett på gulvet. mener den er bedre.

hva mener dere????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har lekegrinn til snuppa på 8 mnd :) Hadde ikek planer om å ha det først, men hun er et mareritt, har vært en virvelvind fra dag 1 så vi er nødt til å ha det. Jeg MÅ ha øynene på henne konstant hvis hun skal være på gulvet, kan ikek snu meg et havt sekund engang. Hadde jeg hatt en roligere unge skulle jeg ikke hatt lekegrind, men kun på grunn av plassen den tar opp.

Skrevet

samme her :o) lillegutt er turbo propell. ikke av den typen som river ned alt han kommer over, men finner slev de minste ting på gulvet og putter de i munnen. skummelt. han får selvfølgelig også være "løs" når vi er sammen med han.

Skrevet

Vi kommer snart til å kjøpe lekegrind til jenta vår, men hun er bare 3 mnd, så vi trenger den ikke ennå. Veldig praktisk når en f.eks. skal på do, sette på klesvasken o.l. Håper det kan bli en koselig lekeplass for henne, men det skal selvfølgelig ikke erstatte leken sammen med oss. Det skal ikke være en oppbevaringsplass som vi misbruker. Vi skal fortsette å leke sammen med henne på gulvet!

Skrevet

Et must hvis man skal få gjort noe som helst, som å dusje og spise. Men, tror de som står på bein er best, barna lærer nok fort å skyve rundt de som står rett på gulvet

Skrevet

lekegrinden skal være et hyggelig sted og som navnet sier et sted for lek! Brukes den kun som det går det bra. Vi har hatt lekegrind fra dag 1, fordi vi har hund, så kjøpte en hvor bunnen kunne heves og bli en slags dagseng/stueseng. Når han blir så stor at han kan sette seg opp senker vi bunnen. Planlegger at han skal bruke den lenge! Noen tar bort lekegrinder når barna er 1,5 år, men det er da de trenger den mest, etter mitt syn. nettopp slik at mamma kan få gjort noe uten å henge over og passe på konstant.

men det blir feil slik min kusine gjorde, hun brukte lekegrinden som et sted barnet måtte i hvis det ikke oppførte seg bra, mens andre ganger var det bare for at han skulle leke der....tenker meg at gutten hennes lurte på hva han hadde gjort galt de gangene hun satte ham der for bare å leke...

Skrevet

spørs nok hvordan du bruker den ja. svigers var skeptisk da jeg kjøpte lekegrind, for det hadde de aaaldri trengt...... og det er ikke sikkert jeg får bruk for den heller. men tror nok den blir kjekk å ha når han bli større. er bare 3 mnd nå. jeg trivdes kjempegodt i grinda da jeg var liten og brukte den mye. så varierer nok fra barn til barn og selvfølgelig etter hvordan den blir brukt.

Skrevet

Ser ikke noe galt i å ha lekegrind.

Vi har det, og hun trives oppi der, så da er det jo greit. Fint å ha hvis man skal gjøre noe (dusje el.)

:))

Skrevet

vi har hjemmelaget lekegrind, som er akkurat så stor at det kan ligge en sånn litt tykk puzzle-matte oppi den (den er uten bunn).og da klarer ikke mini å flytte på den med mindre han først løfter opp hele grinda ;o)

Skrevet

vi har også lekegrind, men har ikke satt den opp ennå, fordi vesla er kun 6 uker...

Vi bor i leilighet og har hund, og har sett på sønnen til veninna mi at hunder er veldig interressante, så for at hunden skal få litt fred, og jeg kan gå på do, dusje, henge opp klær osv, så er lekegrind en god løsning. =) eventuelt lage middag. Men hun skal få boltre seg på gulvet med oppmerksomheten vår =)

Skrevet

Syn s det er greit å ha lekegrind sånn at man får gått på do vaska klær og spist osv.. men sitte der dagen lang er vel ikke så heldig tror jeg.. med mindre ungen Vil være der masse da...

Skrevet

Vi har en lekegrind som man kan heve bunnen, så nå når haner 2,5 mnd bruker vi den som seng i stua.Vi har en uro over og han trives veldig godt.Har nok tenkt til å bruke den som lekegrind når han blir litt eldre, for hvis han blir sånn som jeg var når jeg var liten tror jeg vi får brukt den masse!!!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...