Gå til innhold

Så skuffa over meg selv.

Anbefalte innlegg

Skal ha fryseforsøk litt utpå nyåret.

Og skulle så gjerne gått ned ti kilo.

Skulle trodd drømmen om å bli gravid igjen, og å få gi datra vår søsken er motivasjon nok.

Men nei da.........her er lysta på sjokolade og potetgull, og øyeblikkets nytelse størst.

Jeg er 103 kg, og det er vel ikke bet beste utgangspungt for fryseforsøk.

Første ordinøre veide jeg 103, og fikk beskjed på St.Olav at jeg var alt for tung og hadde de vist hvor tung jeg var før jeg begynte på medisin hadde jeg ikke fått begynne.

Ved første frys var jeg 87, det var de mer fornøyd med, men de påengterte fortsatt at jeg var overfvektig.

og ved andre ordinære var jeg 90, og fikk komentar på det også....men da ble jeg gravid iallefall.'

OG nå er jeg skremmende 103.....kjære motivasjon, kom til meg.......

Bare ett lite hjertesukk.....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7449714-s%C3%A5-skuffa-over-meg-selv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære Marekatta !

Ja er det ikke typisk at det går stikk motsatt vei av det det skal...Jeg kjenner meg igjen der.

Vet ikke hvordan det er med deg men når jeg skal motivere meg til å begynne å trene etc. så virker det nesten som om det blir motsatt effekt...merkelig.

Har prøvd det meste av trening men fant til slutt en som fungerer og det er vanngymping. Fantastisk opplevelse, varmt og deilig vann, lite belastning på selve skjellettet men kjempebra muskeltrening. Min erfaring er at det å komme igang med noe som gjør meg litt stolt av meg selv gir pågangsmot til å ta flere skritt i riktig retning, det skjer omtrent av seg selv. Det er som å komme inn i en positiv spiral.

For det er ikke lett i denne tiden hvor det er ute er regn, vind og mørkt å være brått "super-sunn" der hjemme, blir fort at aktiviteten blir mindre og tv-kosen større. I tillegg går vi julen imøte ikke akkurat hjelp det heller...

Jeg vet ikke om dette var noe som helst til hjelp for deg, for det med motivasjon fungerer ulikt fra person til person. Men prøv å unngå alt som virker demotiverende for deg og finn på noe som gir deg en positiv opplevelse på en eller annen måte, eller om det er mer å bli fandenivoldsk som fungerer for deg så kanske du kan ta ut frustrasjonen på en boksesekk??? He, he

Ønsker deg lykke til med neste fryseforsøk og begynn å si til deg selv at du er fantastisk, du har en flott datter og er svært takknemmelig for livet du har men at du vil satse for å gjøre familien enda større..!!

Mange klemmer

Vil du ha noen forslag .

- Be med deg noen på en times kveldstur to ganger i uka. '

( Mannen får være hjemme, dette er viktigere ).

- Ikke kjøp mat du ikke ønsker å spise. kast ut sjokolade og potetgull, brus, o.l.

- Tenk på å være i bevegelse. Svins litt rundt. Dans med mannen din, eller kanskje lettere med dattera.

- Sett opp et skjema der du gir deg selv en stjerne for hver gang du gjør noe som virker i riktig retning. ( bare + poeng ikke -)

Når du har 5 stjerner må mannen din be deg ut på Kino ( uten snop)

-Tror det er viktig med gode langsiktige vaner.

- Det som virker motivasjonsmessig for meg er å komme meg på trening.

-Ikke hopp over måltider, da tuller du med forbrenningen. Spis frokost, lunsj, middag, og kanskje litt kvelds, men spis sunne ting.

( Håper dette ikke ble for krampaktig...)

Kjære deg!

Høres ikke ut som en enkel sak du har foran deg nei. Jeg vet ikke om jeg kan komme med noen nye og gode råd, men jeg vet at den samme forfatteren som skrev boka "slutt å røyke" (den alle snakker om som var så effektiv) I allefall 4 jeg kjenner sluttet å røyke etter den boka, som jeg aldri hadde trodd skulle klare det.

Den forfatteren har også skrevet en bok om slanking/sunt kosthold. Bøkene er jo kjent for å være med på å endre tankemønstrene våre, så kanskje dette kan være noe for deg? Kanskje noen her inne vet hvilken bok jeg mener?

uansett ønsker jeg deg masse lykke til!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...