curly sue Skrevet 13. desember 2006 #1 Skrevet 13. desember 2006 Var på 3mnd kontroll hos Hs, og nevnte at gullklumpen hadde en helt klar favoritt side, og at jo han klarte å snu seg den andre veien også, men i 95 % av tilfellene gjør han ikke det... han er svært misfornøyd ved påkledning, særlig body over hodete og lue, hyler som en stukken gris... han ligger ofte rett når han ligger på rygg, men hender også ofte at han snur seg bakover i bue "Banan",Han klarer fint å holde hodet i midtstilling i mageleie, men også her ser han mest til sin venstre side...Vi har hatt en del amme trøbbel, og sliter fortsatt innimellom... I tillegg gulper han stoore mengder, men han legger godt på seg, og følger sine kurver, er stort sett blid og fornøyd... Følte HS bagatelliserte og normaliserte mine bekymringer, så nå vet jeg ikke helt lenger hva vi skal gjøre, forventet kanskje å få oppfordring til å oppsøke kiropraktor el fysio...men hun mente vi bare skulle stimulere fra den andre siden og at dette ikke var noe å bekymre seg for... han var jo så blid som ei sol, da vi var der... Hva ville dere gjort...?
minsin- j27.08.06, j10.04.10 Skrevet 13. desember 2006 #2 Skrevet 13. desember 2006 høres veldig likt ut til min snuppe, hun har kiss. du burde gå til en manuell terapaut med han. de er eksperter på nettopp dette... helsesøstre vet som regel lite/ingenting om dette for det er et relativt nytt begrep her i norge. hs på min helsestasjon sa bare "åh, det er nå så... er jo så nytt dette, ikke vet jeg... ville jo tro det gikk seg til.." men det gjør det ikke hvis han har låsninger i nakken. kan få problemer senere med det... manuellterapaut er gratis for barn under tolv år så det skader ikke å ta en tur for sikkerhets skyld. lykke til:)
curly sue Skrevet 14. desember 2006 Forfatter #3 Skrevet 14. desember 2006 Flere som har sånne barn og oppfatter dette som "normalt"?
Januarbaby2014 Skrevet 14. desember 2006 #4 Skrevet 14. desember 2006 Ganske likt min dattter, hun hadde en låsning i ryggen og ble dermed veldig stiv i nakken..! Jeg ville bestilt time hos en kiropraktor! =) Lykke til! =)
Brillemamma Skrevet 14. desember 2006 #5 Skrevet 14. desember 2006 Gutten min har hele tiden hatt en favorittside; høyre siden. Han kan jo snu hodet til venstre, men gjør det ytterst skjelden, og når jeg prøver å vri hodet hans mot den siden så stritter han imot. HS sa til meg at det var vanlig at babyer fant sin favorittside osv. Så jeg har ikke gjort noe med det. Men han har gått veldig mye siden fødselen, og man ser at han har vondt. Nå er han snart 3mnd, og det er ikke blitt bedre! Så jeg bestillte time hos kiropraktor. Hadde 1. time idag. Han fann muskelknuter og låsning nede i ryggen, og en stor muskelknute på venstre siden av nakken, så er jo derfor han ikke vil snu seg til venstre.... Så min erfaring er: Ikke hør på HS for enhver pris. Hør heller på hva magefølelsen din sier. Det er DU som kjenner barnet ditt best!! Jeg angrer på at jeg hørte på HS og ikke gikk til kiropraktor før....
mgramm Skrevet 14. desember 2006 #6 Skrevet 14. desember 2006 Sønnen vår har og høyreside som favoritt. Han er asymmetrisk i hodet nå på grunn av dette, og bananformet. Kan snu hodet til venstre og, men ikke lenge om gangen. Han gråter utrøstelig, ofte timer i strekk. Gulper en del, og sutrer mye når han er våken. Jeg fikk mistanke om kiss, og ringte ahus. Damen jeg snakket med der mente det var kiss, og jeg fikk time hos Bjørn Helgar.Han skal visst være spesialist i dette. Fikk mine mistanker bekreftet da jeg var hos hs og barnelege i dag, og fikk da med meg en henvisning. Jeg ville ringt kiropraktor/manuell terapeut som kan dette og fått en time. Du kan og lese mer på hjemmesidene til kiss/kidd foreningen. Der har de lister over hvilke terapeuter i Norge som kan dette. Lykke til.
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 14. desember 2006 #7 Skrevet 14. desember 2006 Jeg har mye av det samme på min datter Mina 3mnd. Vi har fått henvisning til fysioterapeut neste uke. Tror kanksje hun også har Kiss, men vet ikke skal spørre fysio Mina gulper også masse kommer nesten i spy form, men legger også godt på seg. Ligger også i bananform. Skeiv i bakhodet og har også favorittside
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå