Gå til innhold

Venter gutt 2.12 ''OVERTID''

Anbefalte innlegg

Hei du ! Ser du er 11 dager på overtid, jeg selv er 9.... og er ganske fortvila....

Men sa de på sykehuset at du måtte være helt moden før du blir satt igang?? og hva betyr helt moden? er det at man har åpning? eller holder det med at livmormunnen er flat og myk som i mitt tilfelle??

Håper det skjer noe med deg NÅ,

Klem så lenge!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7449511-venter-gutt-212-overtid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg:o)

Uff ja føler med deg også gitt, er ganske fortvila og ikke minst sliten om dagen...

Fikk time på føden i Fredrikstad fre kl 09 for igangsetting visst helt moden, dvs at en er moden som du er...

Synes alt er rart for både legen og jordmora mi har sagt lenge at jeg er moden og har 2-4 cm åpning så ikke rart jeg ikke skjønner så mye selv heller....

Skal gjøre alt for å bli satt igang på fredag i steden for mandag for det er jo så ille nærme jul med det det er:-(

Har du forresten vært på overtidskontroll??

jeg må jo også si jeg har to barn fra før og har gått) overtid og blitt satt igang med dem også, men trodde det var annerledes nå så lenge det er over 7 år siden jeg fikk minstemann....

Klem til deg også:o

Hei igjen,

har ikke vært på overtidskontroll på sykehuset hvis det er det du mener?? Men skal til jordmor i morgen....., og da skal jeg grine og bære meg om at det skjer så fort som mulig! Har også slitt med søvnmangel fordi jeg har hatt carpal tunnel i maaange måneder!!

For 2 uker siden var jeg i godt humør, men nå er jeg regelrett nedstemt!! kan jo ikke være helt bra det heller....

Klems

Hei Popkind, jeg legger inn et lite ord her jeg også. Hvis du lurer på om det er mulig å bli satt i gang før man har åpning, så er svaret ja. (Da mener jeg fysisk mulig, ikke at de nødvendigvis vil gjøre det.)

Da jeg nærmet meg termin forrige gang sendte jordmor meg til kontroll på Ullevål fordi symfysemålet mitt ikke hadde steget på de siste 2 kontrollene. Legen der mente det var litt lite fostervann, og jeg fikk time for igangsetting. Jeg var ikke særlig moden. De startet med en modningspille i skjeden torsdag morgen, og først etter 3 sånne, på søndag morgen, hadde jeg modnet såpass at de kunne ta vannet og etter hvert sette meg på riefremmende drypp. Det hele var ganske slitsomt, jeg lå der 3 netter uten å få sovet eller slappet av noe særlig, og da fødselen endelig startet ville jeg helst bare dra hjem og sove.

Jeg tror det er en fordel for deg at du er modnet såpass som du er på forhånd. Da går det sikkert mye raskere hvis de må sette deg igang om noen dager, men det er jo også mye større sjanse for at kroppen din klarer det alene. Jeg skjønner at du sliter tungt nå, og du har holdt ut lenge, men det er uansett ikke lenge igjen!

Lykke til!

Annonse

Takk for innlegg Minmai, det var informativt!!'

Til venter gutt: Carpal tunnel er væske/ødem som de fleste gravide får.... Men hos meg har det hopet seg opp i håndleddet slik at hendene ikke får gjennomstrømning... Armene sovner/visner og værker spesielt om natten.. Det er kjempeslitsom og vondt! Var til utreding på nevrologisk, og legen ville operere meg - men i.o.m at det da var 8 uker til termin, så jeg at jeg vill unngå å bli skjært i...... I de fleste tilfeller går dette over en liten stund etter fødsel...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...