Gå til innhold

Er ganske lei av å gå hjemme her for meg selv...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er vanskelig å gå ut og finne på noe nå som lillegutt har blitt så stor. Før pleide vi gå på babysang hver tirs og tors mellom kl 12.30 -14. Men nå spiser jo lillegutt midag kl 13, så vanskelig å komme seg ut. Jeg har ingen nære venner som har barn. Kun bekjente. Virker som om de har så mange andre venner at de ikke har behov for å være med meg...Det regner stort sett her, og da gidder jeg ikke gå tur. Dessuten sover lillegutt best i senga si....Når mannen kommer hjem kjenner jeg at jeg må ta meg en tur ut alene. Blir så trett av å bare være inne alene med lillegutt hele dagen...Andre som føler seg litt ensomme?

Skrevet

Finnes det ingen åpenbarnehage der du bor da???

Det er kjempe fint for både barn og mor blir kjent med både barn og voksne.

Gå ut i regnet barnet tar ikke skade av det verre for oss.

Mion datter på 4 år elsker å være ute uansett vær og lillemann på 2 mnd klager heller ikke på å være ute i regnet.

Alle barn trenger frisk luft hverdag store som små.

Skrevet

Selv om Tassen sover best når vi er hjemme går vi ut. Han har det best med en mamma som trives også. Så lenge han ikke blir veldig grinete el.l. har jeg ikke dårlig samvittighet engang. Og måltidene tilpasser jeg slik at jeg kan gå ut. Eventuelt kan du jo ta med en fruktmos eller banan og gi på en cafe. Er litt instiling også, ikke bare barna som styrer.

Skrevet

HI.. som om jeg sku ha skrevet det selv! føler det også sånn..ihvertfall iblant. drar jo på besøk og sånnt, men ikke så mye som jeg skulle ønske.

Skrevet

Skjønner at det kan være vanskelig å servere middag når du er ute på tur, men kan du ikke legge middagen litt seinere på dagen? Vi har middag sånn i 16-17 tida (sammen med resten av familien). Før det er det grøt, brødmat og frukt som står på menyen.

Vet ikke hvor gammel gutten din er og hvor mye han sover på dagen, men kan du ikke skyver litt på sovetiden slik at du kan komme deg ut en tur når han er våken. Ev. venne ham til å sove litt i vogna?

Jeg hadde aldri klart å være inne dag etter dag med gullet, regn eller snø jeg MÅ ut.

Skrevet

Hovedproblemet mitt er vel at jeg ikke har noen venner med barn...Bare bekjente, som aldri tar kontakt...Hr bare 2 nære venner. De har det så travelt og jobber så mye og har ikke barn selv. Ellers så har jeg utrolig mange bekjente, men de har sine venner og virker ikke så interessert i å bli bedre kjent

Hilsen HI

Skrevet

Gå på sang-gruppe eller andre baby-aktiviteter. Inviter de andre på en trilletur/kafe-tur etterpå. Det er sikkert flere som gjerne vil ha flere venner med barn.

Delta på et DIB-treff hvis det er noe i nærheten av der du bor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...