Gå til innhold

Et lite spørsmål fra en nybegynner=o)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er bare 9uker på vei, men har funnet ut at jeg venter tvillinger....... vel det jeg lurer på er om det finnes noe man kan bruke, smøre eventuelt på magen så den ikke sprekker?? vet at vi et tøyelige, men magen kommer til å vokse fort, å jeg vil være føre var =o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel ingenting som er dokumentert at hjelper, men det skader jo ikke å smøre magen med en god lotion av ett eller annet slag. Lykke til!

Skrevet

Weleda har en god olje til å smøre på magen, jeg har brukt den gjennom hele svangerskapet. Du får kjøpt den på helsekost. Også har jeg brukt cacao stick fra bodyshop som er laget for å motvirke strekkmerker. Ikke en stripe på magen min ihvertfall:)

Lykke til med svangerskapet!!

Skrevet

Tusen takk for det ;) har kjøpt a krem på apoteket, men vet ikke om det hjelper på akkurat det...

Da skader det jo ikke å prøve det du foreslår :)

Tusen takk og lykke til til dere som har kommet så langt også ;)

Skrevet

Gratulerer!!!!

Jeg brukte A-krem i begynnelsen. Så er jeg gått over til en olje og bodylotion/butter med vitamin E i fra the Body Shop. Har fleire bekjente som har brukt dette med god resultat:-)

Skrevet

Så bra:)

Håper det hjelper på meg også... takk for alle svar :)

Skrevet

Hei!

Som sagt over, så er det vel ikke noe som er dokumentert å skulle hjelpe.

Men om det skal være hjelp i, må det ihvertfall være eteriske oljer du bruker. Dette fordi de er de eneste som trekker langt nok ned i huden. Kremer og lotioner uten eteriske oljer legger seg kun i ytterhuden, og det er ikke der strekkmerkene blir "laget".

Selv bruker jeg hvetekimolje, og er veldig fornøyd. Ingen merker så langt - i uke 32.

Lykke til med magen og tvillingene!

Skrevet

Hei! Dessverre er strekkmerker hormonelt betinget og det fins hittil ingenting som er dokumentert å hjelpe... MEN det skader jo heller ikke å smøre seg :) Om ikke annet så får DU velvære, og det er enormt viktig i svangerskapet! En annen ting er at en får lettere tørr hud når en er gravid - og dette igjen kan føre til kløe. Selv var jeg for lite flink til å smøre spesielt beina de første to trimesterne, noe som har vært med å gjøre at begge leggene mine nå er fulle av utslett pga jeg klør så mye.

Så jeg anbefaler deg å bruke olje i dusjen og smøre deg masse både på mage og resten av kroppen - ikke pga strekkmerker, men pga generell velvære og for å forebygge svangerskapsrelatert kløe :)

Skrevet

Ka-ping sa det æ sku si. INgenting som hjælpe om du har di gènan i kroppen.

Tanta mi va livredd førr å få strækkmærka, ho smorte sæ fæm gang om dagen igjennom heile svangerskapet. Ei uka før fødsel spratt di fram. alle i min familie har strækkmærka! ;p

Smøring e oppskrytt. Smorte mæ i forrige sv.skap, å ikkje dettan. Mærke ingen forskjell! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...