Gå til innhold

vekt

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor mye er det vanlig å gå opp i vekt i uken fra 6 ukers kontroll til 3 mnd kontroll? Gullet mitt veide 2440 ved fødsel og 4000 på 6 ukers kontrollen. Nå er hun 10 uker og veier ca 4500-4600..Er dette normalt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vet ikke om det er unormalt, høres litt lite ut, men det er jo bare å prat med helsesøster om det.

Skrevet

Hei, det høres helt normalt ut. Snakk med helsestasjonen om usikker, men for meg høres det ok ut.

Min jente har et snitt på 100g i uka - er nå 4mnd. og en racer til å snu seg og følge med. Hun har vært ei urokråke hele tida, men hun får jo energi nok til å utfolde seg. Broren var noe roligere, men han hadde snitt på 200-250g i uka, jeg var noe nervøs for vesla først, men det er jo bare sunn fornuft. Er ungen kvikk?

Jeg begynte å skulle vekke tulla om natta for å sikre matinntak, før det slo meg at nå lærer jeg henne dårlige sovevaner og gjør meg selv en bjørnetjeneste..så det slutta jeg kjapt med.

Og mener at jeg en gang så et gjennomsnitt mellom 50 og 300 i uka..det kan man sikkert sjekke

Skrevet

Lukas var 3705g ved fødsel, var 5255g på 6 ukerskontrollen og nå 3 mnd var han 6930g, Han er veldig kvikk!

Skrevet

mathilde va 2595 v fødsel, 3900g v 6 uker å 5250 på 3 mnd..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...