Gå til innhold

Er der for tidlig å spør om stripping?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jordmora mi strippa meg i dag. Jeg hadde også 1 cm åpning og var moden. Jeg er 4 dager på overtid i dag. Det var litt vondt ja, men ikke noe særlig verre enn å ta celleprøve ved vanlig GU. Holdt på litt lenger da men syns vel egentlig det verste var helt i begynnelsen. Dersom du ble sjekka for åpning i går så veit du jo åssen det var...

Annonse

Ka som skjer når man blir strippet? Røsker dei opp inni der eller, å kan fødselen begynne rett etterpå og? Skal til jordmor i mårra, tenkte å be ho skjekke om eg er moden, å vist eg er det om ho da kan strippe meg. Har 4 dager igjen til termin da...

" En finger føres inn gjennom livmorhalsen og løsner varsomt fosterhinnene fra livmorveggen på innsiden, akkurat rundt åpningen (...) Slik stripping stimulerer livmoren og har en vitenskapelig bevist effekt." Det va det eg fant om stripping i ei bok eg hadde. Men det sto visst og at det ikkkje var så lurt å gjør det før du var på overtid, då dette kunne føre til maserier og unødvendige vondter... Men det e jo bare å høre med jordmor ka hu meine:)

Eg klarte jo selfølgelig å glemme å spør legen om dette då eg var der idag... Hahaha:) E så typisk meg... Men ska til jordmor og akupunktur imårå, så eg får høre med henne:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...