3 rosa og en blå Skrevet 14. desember 2006 #26 Skrevet 14. desember 2006 hos meg saa hjalp ikke disse tablettene saa jeg klodde like mye og legen sa at hvis jeg ble verre for paa mandag saa maatte jeg kontakte sykehuset, men jeg holder ut enna hverfall men slitsom aa klo saa mye om natta blir ikke saa mye sovn.. har du provd hvitvask?? mange sier at det hjelper, men har ikke provd selv da
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2006 #27 Skrevet 14. desember 2006 Har ikke prøvd hvitvask, har ikke så mye tro på det,men får prøve. Prøvde en krem A-derma, havregreier i den som skal hjelpe, som jeg ble anbefalt på apoteket, hjalp ikke. Ursofalk skal hjelpe etter 1-2 ukers bruk står det?. Du har ikke blitt undersøkt for gallestein? Med ultralyd eller røngten eller fått undersøkt leveren? Syns de burde undersøke det. Har hatt en del vondt i øvre del av magen, rundt mellomgulvet. Nei, nå får jeg legge meg og klø meg i hjel, prøver å meditere, si til meg selv-det klør ikke, det klør ikke, men............ Sov godt!
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2006 #28 Skrevet 16. desember 2006 Var hos lege på sykehuset i går etter en grusom kløete natt. Hun virket som hun hadde litt peiling. De hadde enda ikke fått prøvesvaret. Sa at de ventet på en gallesyreprøve som var sendt til Rikshospitalet. Det er den som avgjør om jeg anses for å ha høyrisikosvangerskap slik jeg har forstått det. Hvis den er for høy, vil jeg få ursofalk. Inntil det blir avklart ville hun ikke gi meg middelet siden det er så dyrt. Hun ga meg noe som heter Phenamin, gammeldags flytende allergimedisin mot kløe som også skal virke beroligende. Tok det i går kveld, pluss at jeg har kjøpt hvitvask. Jeg klør like mye fremdeles, men jeg reagerer roligere på det. Forestill deg at du har tusenvis av mauer på kroppen din. Da blir du selvfølgelig hysterisk, slår deg over alt og blir gal. Slik føltes det i går. I dag føles det fremdeles som om jeg har tusenvis av mauer på meg, men jeg reagerer ikke så voldsomt. Kanskje litt lik effekt som dopmiddel. Hvis det ikke virker på meg sa hun at det var mulig jeg kunne få ursofalk uansett om gallesyreverdi ikke var så høy, men måtte se det an, slik jeg forsto det da.Skal tilbake onsdag. Uansett for høy gallesyre eller ikke vil jeg bli fulgt opp tettere pga.de høye leververdiene og kløen, og jeg måtte være forberedt på å bli satt i gang i uke 37, dvs. 5-6 uker til. Forøvrig droppet jeg eksamen i dag, tror det var lurt av meg. Må komme meg til hektene igjen, så håper jeg denne medisinen jeg har fått nå, hjelper. Dette her må ikke forveksles med litt kløe i svangerskapet. Denne tilstanden er uvalig. Legen i går sa de hadde ca. 2 tilfeller i året. En slektning som er lege, og har jobbet i manga, mange år, hadde aldri hørt om dette, så det er veldig nytt. Er visst svenskene som har kommet lengst med forskningen på området sa legen. At de følger deres måte håndtere det på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå