frøkenfryd Skrevet 13. desember 2006 #1 Del Skrevet 13. desember 2006 Noen som har ideer om hvordan jeg skal få min 11 mnder gamle datter til aller helst å slutte å våkne ca kl 3 hver natt, evt hvordan få henne til å forstå at hun må sovne kjapt igjen???! hun legger seg greit kl 1830 sovner på ca 5-10 min, men jeg må sitte inne hos henne ( vi har egentlig ei fin stund da, så håper på at jeg ikke må endre så mye her for å få henne til å sovne igjen på natta) Hun får ikke mat lenger nattes-tid, og avvenning har gått fint. Hun sover på eget rom. Rundt kl 3 pleier hun altså å våkne. Roer seg straks i senga når jeg kommer inn og legger henne ned, gir henne smokken og stryker henne litt. Men så blir hun altså liggende med øynene åpne!! Frustrerende! har å ei ukes tid forsøkt å gå fra henne, men da gråter hun.Lar henne gråte en stund før jeg går inn igjen, men det går gjerne en time før hun sovner. Jeg går da litt inn og ut, slik at hun skal vite at jeg er her. Har gjort dette i ei ukes tid nå, men ser ikke de store forbedringene... Noen som har råd å komme med?! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7448821-11-mnder-gammel-v%C3%A5kenperiode-%C2%A8p%C3%A5-natt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2006 #2 Del Skrevet 13. desember 2006 Kan det være at hun føler seg utrygg når hun er alene i rommet - at det er derfor hun ikke sovner igjen? Har du forsøkt å ha sengen hennes på deres soverom? Sovner hun raskere igjen da? Hvis hun er utrygg, er noe annet du kan gjøre for å få henne til å føle seg trygg? Samsoving er en løsning som fungerer for meg. I "No-cry sleep solution" beskriver Elisabeth Pantley andre løsninger for å få barn til å føle seg trygge nok til å sovne. Det kan være at hun blir mer utrygg dersom hun må gråte alene en stund før du kommer inn igjen. Derfor tror jeg det hjelper på tryggheten hennes hvis hun aldri må ligge alene og gråte, men at du går inn til henne med en gang hun begynner å gråte. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7448821-11-mnder-gammel-v%C3%A5kenperiode-%C2%A8p%C3%A5-natt/#findComment-7449421 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå