Anonym bruker Skrevet 13. desember 2006 #1 Skrevet 13. desember 2006 Jeg har flere ganger laget kalkun, men aldri før prøvd meg på stuffingen. I år tenket jeg å prøve meg:) Da helst stuffing i egen form (brødform?). Noen som har en god og lett oppskrift?
maje76 og emilie 15.07.07 Skrevet 13. desember 2006 #2 Skrevet 13. desember 2006 Vi pleier å stuffe kalkunen med svisker og epler, det blirskikkelig godt ved siden av. Jeg liker ikke svisker, men som stuffing er det knall sammen med epler
Kanskje snart? *igang igjen * Skrevet 14. desember 2006 #3 Skrevet 14. desember 2006 Du kan lage stuffing i egen form ja (jeg bruker ilfast form selv) Stuffing: (du kan slenge alt i en blender om du oensker, men jeg foretrekker aa bruke hendene) Broed, (jeg foretrekker fullkorn) i smaa biter Oppskjaert loek Oppskjaert fersk sjampignon (kan ha i epler skjaert i smaa biter) Egg Melk Timian Pepper "sage" (vet ikke hva det er paa norsk) Slik gaar du frem: Stek loek og sjampignon Ha broed i ei skaal, hell i loeken og sjampignongen, (og evt eplebitene) Ha i egg (hvor mange avhenger av hvor mye du vil lage..jeg pleier aa bruke ett) bland dette godt sammen, hell saa i litt og litt melk, til alt blir bloett. HA saa i krydder og bland godt. Legg alt i formen (eller inni kalkun / kyllingen, evt oppaa annet kjoett) stek i ovnen til det blir gyllent (ca 30 min)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå