Gå til innhold

Hvordan ammer dere om natta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei tulle på 8 uker:-) Problemet er at amminga om natta (i senga) fører til at jeg sovner med barnet ved brystet. Dermed blir hun liggende tett inntil meg for så å bli svært varm....det er jo dette man skal unngå. Hvordan gjør dere andre det når dere ammer om natta? Står dere opp eller ammer dere i senga? Tenker på å sette på vekkerklokka for å unngå sovning....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hun egen dyne eller ligger hun under din? Jeg har han aldri under min dyne, det blir jo kjempevarmt. Han har sin dyne, den ligger slik at den holder ham inntil meg, og litt over han. Min dyne ligger sånn at den dekker mest mulig av meg uten å være over han. Da fryser jeg litt også, så sovner jeg ikke så lett.. hehe

Skrevet

hei.. jenta mi er 8uker i morgen og jeg sovner også stort sett med hun inntil meg om natta... tar hun i senga vår for og gi hun mat.. hun har egen dyne og da blit hun ikke så varm... hun sover stort sett bare i body også....

Skrevet

Jeg ammer sittende i sengen for å unngå å sovne.:)

Skrevet

Hei.

Jeg hadde samme problem.

Løsningen for meg var å ha noen ganske store puter klare, som jeg satte opp mot hodegjerdet som ryggstøtte. Jeg satte meg dermed med knærne trukket litt opp, slik at jeg støttet hånden (hendene etterhvert som barnet har blitt tyngre!) jeg holdt barnet med mot låret. Dette er en veldig behagelig stilling, men du sovner ikke.

Skrevet

Vi samsover, fortrinnsvis med egen dyne. Da lillebolla var så liten som datteren din er, var jeg våken til hun var ferdig med å spise. Jeg passet på at hun lå fint mellom oss med egen dyne. Nå sover jeg meg gjennom ammingen etter beste evne, hun sover av og til delvis under min dyne og vanligvis med egen. Nå er hun snart 11 mnd og flytter seg mye i søvne, hun tar også puppen nesten i søvne.

Samsoving er ikke farlig hvis man følger visse retningslinjer. Man skal ikke røyke, være overvektig, drikke alkohol og barnet skal ha egen dyne.

Skrevet

Vi samsover med lille rosin (11 uker) så jeg ligger på siden og han tar tak. Om jeg sovner mens han spiser så er det heeeelt greit. Han spiser seg også i søvn om kvelden. Nå er jeg ikke særlig bekymret over at han kommer for nær meg. Jeg har relativt store pupper så han legger bare kinnet oppå puppen når han er ferdig med å spise (må vokte maten) og når jeg merker at han er ferdig så trekker jeg meg bare litt vekk fra ham. Slik får han godt med luft og han blir ikke for varm. Det hender faktisk også at han flytter seg etter (ikke vet jeg hvordan) for å komme helt inntil meg.

Skrevet

Da ammet jeg liggende i senga. (Helt til å begynne med satt jeg i stol i stua, husker ike helt hvor lenge jeg holdt på med det..) Når hun var lita sovnet jeg ikke mens hun spiste, og løftet henne over i egen seng når hun var ferdig.

Når hun ble litt større sov vi gjerne fra nattmorgenpuppen og til vi skulle stå opp, og det gjør vi fremdeles (10 mnd)..

Skrevet

Vi samsover, men har det iskaldt på soverommet har derfor aldri vært bekymret for at de skulle bli for varme så vi har alltid sovnet sammen ved amming. Våkner knapt nok for ammingen i det hele tatt jeg faktisk.

Skrevet

Jeg står opp med lillegutt( 9 uker) når han skal ha nattmat, slapper mye mer av i sofaen enn sittende i senga, får ikke til å amme liggende.

Dette fungerer kjempebra for oss:)

Skrevet

Jeg får ikke til å amme liggende. Fikk det til på sykehuset, men har mistet taket på det. Jeg setter meg opp mot veggen ved hodeenden, og legger han til. Jeg bruker også lårene mine som støtte til armene. Jeg dupper av når jeg sitter slik, men klarer aldri å sovne helt.

Skrevet

vesla her er 7 uker på tirsdag, og vi setter oss i stua, i lite lys. Siden det er natt, og hun skal sove videre/ venne seg til det, får hun ikke mye oppmerksomhet. TV'n er på, og det har hendt veldig ofte at hun sover på skuldern min etter maten. Og da er det bare å lempe henne over i sin egen seng.

Har sovnet med henne "koblet til" et par gangerpå sykehuset ( i seng), men sover ikke noe godt selv, og hun skal lære seg å sove i egen seng, så da blir det sånn.

Skifter ikke bleie på natta ( kun ved bæsj) da det er kos...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...