Anonym bruker Skrevet 13. desember 2006 #1 Skrevet 13. desember 2006 Jeg har ikke født enda, men lurer på om det kan nærme seg og tyr derfor til dere for svar. Babyen har sunket masse de siste dagene, og har vært VELDIG aktiv i to dager. I morges stakk jeg en finger opp dær ja, og kjente et hull. Kunne uten problemer stikke fingern opp livmorhalsen. Det var ikke et trangt hull i forhold til fingeren, så det må da være ca 1,5 cm? Noen med erfaring rundt dette? Lurer på om babyen vil ut snart jeg. Jeg er 37 fullgåtte, og mamma har født alle ungene sine 2-3 uker før termin. Kjente dere noen små tegn på at fødselen skulle starte først, eller var det absolutt ingen ting før vannet gikk/kynnerne ble sterkere og ble til rier? Beklager, men jeg velger å være anonym.
Gjest Skrevet 13. desember 2006 #2 Skrevet 13. desember 2006 Når jeg skulle føde mente en av jordmødrene at hvis man har nesten samme kroppsfasong som moren sin var det en god indikasjon på hvor lenge man kommer til å gå gravid. Desverre kan man gå med åpning en stund uten at noe skjer. Hadde det vært min kropp ville jeg vært forsiktig med å ta oppi der nå. (ikke sikkert det er noen fare, men ville vært redd for å dytte opp bakterier nå som det ikke er noen propp i livmorhalsen) Lykke til med baby og fødsel:)
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 13. desember 2006 #3 Skrevet 13. desember 2006 Tror ikke det er så lett å kjenne sånt selv. Men er godt mulig det skjer noe ganske snart Her klemte Jm endel på magen, noe som utsløste sterke kynnere, som holdt på til og fra hele dagen. Jm anbefalte sex om vi ville ha babyen snart, så derfor ble det sex på kvelden.20 min etterpå vi riene igang! Masse lykke til =)
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2006 #4 Skrevet 13. desember 2006 Vil legge til noe. Jeg har i det siste hatt en del hvite klumper i utfloden. Ikke slimete, mer som sur melk som har ostet seg liksom. Derfor stakk jeg fingern opp dær for å sjekke de klumpene. Det er jo masse slike på fingern når jeg tar den ut igjenn. Derfor oppdaget jeg tilfeldigvis at det var hull dær oppe. Jeg stakk ikke fingern opp for å sjekke det liksom. Så ringte jeg føden for å spørre om disse to tingene. JM på føden bare sa at det er helt normalt med hvite klumper på slutten, og at det ikke var hverken sopp eller uvanlig. Men hun var grinete og kort i setningene, og la på med en gang hun hadde svart om klumpene så jeg rakk ikke spørre om åpning. Vet ikke om jeg tør ringe igjenn i tilfelle jeg skulle møte på hun samme dama... HI
Guttemamma til tusen :) Skrevet 13. desember 2006 #5 Skrevet 13. desember 2006 min sank masse en uke før han ble født.. i tillegg ble kynnerne hyppigere, og regelmessige det siste døgnet før det satte igang! (eg spiste foresten pizza nr 11 hos pizzabakeren den dagen riene startet..tror den gjorde susen:O) ost, tacosaus,malt biffkjøtt, nachochips, og jalapenos!!) prøv den du..hihi:o)
Lumsk Skrevet 13. desember 2006 #6 Skrevet 13. desember 2006 Hei, hos meg kom det absolutt ingen tegn på at fødselen skulle starte. Vi var på omvisning på føden tidligere på dagen (to dager før termin) og jeg følte meg som alle andre dager. Regnet med at vi fikk overtid. Om kvelden fikk jeg myyyye sterkere kynnere og de gikk over i rier. 14 timer senere var han ute. Magen rakk aldri å synke, slimproppen gikk under riene og det gjorde vannet også. Sistnevnte heldigvis på sykehuset. Lykke til med fødselen. Håper du får en like god opplevelse som jeg hadde.
Englefjas Skrevet 13. desember 2006 #7 Skrevet 13. desember 2006 Hos meg begynte riene veldig plutselig. De to første med ca 5 minutters mellomrom, deretter med 3 minutter. Vi fikk det travelt, ja. Følte meg vel litt uggen natta før, men hadde hatt så mye mensmurringer o.l. i ukene før at jeg tenkte ikke noe særlig over det.
mamo82 *2 jenter* Skrevet 13. desember 2006 #8 Skrevet 13. desember 2006 Jeg hadde ingen tegn før fødselen startet, men hadde jo gått rundt med etpar cm åpning i noen uker, samt at jeg hadde holdt på å født for tidlig etpar ganger rundt uke 30-32. Jeg fikk plutselig rier med ca 10 min. mellom, og 4t15min senere hadde jeg maren.
Gjest Skrevet 13. desember 2006 #9 Skrevet 13. desember 2006 Jeg kjente aldri oppi der da. Men hadde heller ingen tegn før vannet gikk...men husker det var noen stikkinger for jeg sa til samb at jeg lurte på om jeg hadde fått urinveisinnf. 5 timer etterpå gikk vannet. 2 dager etter det var prinsessen født
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå