Gå til innhold

Stiger alltid tempen etter eggløsning?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tempen skal gå opp,men trenger ikke være mye,alt fra 0,2 til 0,5 e.l

Er du sikker på at du temper rett da? Til nøyaktig samme tid hver morgen når du våkner, før du går opp av senga,hele syklusen igjennom? Det skal lite til for å påvirke tempen,så man skal være veldig nøye. Enten gjør du feil,eller du har liten temp.stigning,eller så har du bare ikke EL(smerter kan være noe annet,og slim trenger ikke bety EL) Prøv å bruke EL-tester ved siden av,for å dobbeltsjekke!

Lykke til!

Står masse om temping på www.pernille.info, og du kan bruke www.fertilityfriend.com,den beregner det for deg om du plotter inn tempen!

Uff.. Temping høres stressende ut... Mine smerter og slim har aldri slått feil - :) Men... selvfølgelig kan det hende at jeg har fått slim to ganger - fordi egget ikke var klart til å løsne første gangen... :) Det kan jo skje... Men temping... ikke før jeg mÅ!!! :)

Har du ikke fått beskjed av gyn. å ta tempen da,Blomst18PP? Tenkte siden du har prøvd såpass lenge,du kanskje er under utredning du også? Er en veldig sikker måte å sjekke om man har EL på iallfall. EL-tester kan bli falskt positive.

Tempa en del før,men nå vet jeg alltid har EL,så da slutta jeg bare. syntes ikke det var no særlig stress. Bare hadde vekkerklokka på et fast tidspunkt,våkna og målte tempen(i munnen),skrev ned og så la jeg meg om det f.eks var helg og jeg ville sove litt lengre!

Man kan få tatt blodprøve 7-9 dager etter antatt EL. Denne testen skal visstnok kunne fortelle om det har vært en EL der eller ikke.

Jeg temper vaginalt kl. 7 hver morgen. Det hender samboer begynner litt tidligere, og da temper jeg litt tidligere de dagene. Har ikke merket de store forskjellene på om jeg temper med +/- 1 time.

Men akkurat rundt EL og IKM er jeg striks på å tempe nøyaktig kl. Da er jeg liksom ekstra spent på utslaget liksom...

Krysser fingrene og håper det beste for dere

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...