Gå til innhold

SMURFEGRØT for B-gjengen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

med mandel i grøten....

Gry foreslo at vi kunne komme hjem til henne på julegrøt6 til uka! Det hadde basre vært så koselig, og så gøy å se lille selma louise! Og så hadde det vært koselig med et siste babytreff før jul!

Anette foreslo tirsdag 19.des.. Gry skulle få nytt kjøkken på mandag, så mulig den datoen kanskje passer litt dårlig... men hva med evt onsdag? Noen som er med?

nissejentehilsner fra

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan ikke på tirsdag! Men onsdag kan jeg! Så da håper jeg at det blir da....:-)

Det hadde vøri veldig koselig med et siste treff før jul, ja. Orker du å ha en så stor gjeng hos deg, allerede, da, Gry? Det må jeg si, det er er ikke verst! Skal jeg ta med noe, i så fall?

Skrevet

Jeg kan heller ikke på tirsdag. Både jeg og Emilie har 6-ukerskontroll da. Emilie har vel litt av 6-ukerskontollen på onsdagen også, da skal hun ha legeundersøkelsen. Var så "fullbooka" på helsestasjonen at vi ikke fikk det på samme dag..

Har også Tobias hjemme på onsdag, så tror det blir litt stress å ta med begge to både på helsestasjonen og smurfegrøt samme dagen.

Men det kan jo gå greit også. Tror legeundersøkelsen er ganske tidlig, og Tobias sover jo 1 1/2 på dagen, så han blir jo da eventuelt å sove litt på treffet.

Jaja, det blir vel vanskelig at det skal passe perfekt for alle uansett:-)

Er det forresten greit om jeg tar med Tobias, Gry?

Skrevet

Vi kan også onsdag.. (Da har jeg bursdag, juhu!)

Nå skal jeg betale masse regninger, gleder meg IKKE! Alt kommer i desember liksom... To bilforsikringer, husforsikring, strømregning, nettleie, linser for et halvt år, telefonregning og bokklubben!! Phu! Det var de pengene...

Må fortelle en annen ting, jeg ble drittforbanna i går... Jeg har gitt bort et hamsterbur til ei i Hønefoss. Jeg annonserte på Finn, og hun var først til å svare. Så jeg skulle sende det i oppkrav, for hun skulle betale portoen. Da måtte altså jeg betale 177kr, som jeg skulle få igjen når hun hentet buret på posten. Men hun har f*** ikke hentet det! Hun har fått to purringer fra Posten.. Så nå er buret på vei tilbake til meg, og jeg må betale returporto i tillegg!! Dustekjerring.. Det koster meg plutselig 350kr å gi bort et bur som jeg attpåtil får tilbake. Snakket med hu kjerringa på tlf i dag, og hun var fortsatt interessert i buret. Og skulle overføre penger til meg. Men haaalllo, det vil da koste henne tilsammen 530kr. Hun kunne jo fått et helt nytt bur for den summen... Tviler sterkt på at jeg får de pengene jeg har lagt ut, men jeg kan jo håpe..

Det lønner seg visst ikke å være grei å gi bort ting...

Skrevet

Heiaaaa dere!

Onsdag den 20. desember høres helt fint ut for min del. Da regner jeg med at kjøkkenet er istand ihvertfall.

-Og JA! -Jeg orker å ha besøk. Er i fin form og har en rolig og behagelig baby og forholde meg til, så alt er bare velstand (dessuten er vi 5 i familien her til vanlig... he-he).

Da sier vi klokken 13:00, onsdag den 20. desember. Sender adresse og veibeskrivelse pr. mail!

Marianne; det går helt fint å ta med Tobias. Har endel ting her han kan pusle og leke med så det skulle ikke være noe problem!

Smurf; Du kan ta med premie til den som finner mandelen..... thi-hi!

ps; har fått nytt nick..

Gry

Skrevet

Stakkar deg, Stjerna! Det der var ille, det er jeg enig i! Tydeligvis det lureste å få penga først!....!

Her musiserer vi. Prøysenviser med Hanne Krogh i bakgrunnen og Veslesmurfen i vogga, hun lager lyder som passer til, pluss litt ynking fordi mora tydde til malten i dag og trodde det skulle bli 3. dag uten avføring. Men neida, tenk, rett etter at jeg hadde tylla i henne malt, så bæsja hun..... Sukk, og nå plages hun, da vet dere, og jeg føler meg skyldig med stor S. Hun lå på magen i stad med speil foran seg, Tror jeg skal prøve det igjen. Det pleier å hjelpe på magevondt og er ikke å forakte ellers heller. Vi har ikke fått bytta ut vogga enda, med lekegrinda, men det blir snart, vil jeg tro. Ikke plass til vogge, lekegrind og juletre, så vogga må ut, for juletre MÅ vi ha....hihihi.

Og, ja, gjerne for meg, Gry, jeg tar med premien! Sånt er morsomt, hehe!

Jeg fikk også timen min delt i to...av samme årsak....

Nå sitter Veslesmurfen på fanget mitt og vi hører på Skippervisa, Den er morsom, det synes vi begge to! Mamma har lenge tenkt å lære seg melodien, for hun har sangen i bok...., og jeg har alltid ergret meg over at jeg ikke kan den melodien, også har jeg hatt den på CD i flere år uten å vite det, så komisk....

Så¨nå synges det her, altså: øøh, øøh, vuuh, eeh, nnnøøeeh....heh, nghøh....Ny sang: Nøtteliten gjør så mange rare hopp....tralalala...øhøh..

Skrevet

Hallo alle sammen!

Hvordan står det til i den travle førjulstida? Jeg handlet den siste julegaven i dag, og det er jeg veldig glad for!

Jeg er veldig usikker på om jeg har mulighet til/orker å komme på onsdag... Var i selskap i går, skal i 50-års lag i morra, jeg har bursdag på onsdag, også er det barseltreff på torsdag. Fredag og lørdag må jeg handle inn siste rest til jul og ikke minst til dåpen! Uff, blir sliten bare av å tenke på alt som skal skje i nærmeste framtid...

Så ikke beregn noe grøt på meg, Gry...

Utrolig stille her for tida forresten! Alle er vel travelt opptatt med å bake de sju slagene... :)

Anette

Skrevet

hei hei,

Det blir nok ikke noen grøt på meg- uka før jeg er rimelig hektisk.

Kos dere!

Skrevet

Halloen!

Her går det egentlig ganske greit nå i førjulstida. Ble ferdig med alle julegavene før Emilie kom, eller alle utenom de til Tobias, Emilie og Anders.

Nå mangler bare en liten gave fra Tobias og Emilie til pappan.Og den gaven skal jeg lage selv, hehe. Har tatt fotavtrykk av Emilie og Tobias. Skal ramme den inn sammen med et bilde av de to, og dikt.

Tenkte å pusle med det i dag.

Ellers HÅPER jeg julekortene kommer snart!! På tide å få sendt de ut, hvis de skal rekke fram til alle før jul! *Venter spent på posten*

Tror jula blir ganske så fredelig her hos oss, blir jo alene vi 4. Synes det bare er deilig!

Skrevet

HEI OG HÅ!!

Tjihi...det er litt stille på sidene her om dagene ja...hehe...selv har jeg stått på hodet og gjort meg ferdig med alle gavene og pynting etc...til og med handlet julematen!! Så nå kan jula bare komme!!

Jeg kommer på onsdag Gry! Kan jeg et ta med Ida...? Hun er nemlig ferdig kvart på ett på skolen... Flott veibeskrivelse forresten! Hva er adressen din? Så jeg vet at jeg kommer rett sted liksom...hihi...

Ha en fin uke alle sammen!!

Skrevet

Hei alle sammen!

Her er det hektisk ja! Lista over alt som skal gjøres før jul er laaaaaaaaaaaaaaang.... SÅ jeg kommer nok ikke gitt.. Skal blant annet trekke om en pianokrakk, noe jeg aldri har gjort før, så jeg er litt spent... I tillegg er Torbjørn litt sutrete, så det er litt begrensa hva jeg får gjort om dagen... LUrer på om han har vondt i halsen, det har nemlig jeg... Og pappaen hans..

Men det hadde vært uuutrolig koselig å komme på grøt altså! Vi kommer sterkere tilbake etter jul;-)

Skrevet

Til dere som hører til barsel-gruppa mi: Det er torsdag det er treff på helsestasjonen. Ringte og skjekket nå.. (Det står tirsdag 21.des på lappen.)

Har du tid til det da, Tonis?

Skrevet

Hei hei!!

Ang barseltreff på helsestasjonen: Hvem er det som har dette? Er det noe dere har fått brev om i posten? Jeg har nemlig ikke hørt noe om treff der...Bare fått med meg at noen av dere tydeligvis er på treff der iblandt! Nå har jeg bare vært på helsestasjonen to ganger siden fødsel, så har ikke akkurat kikket nøye etter om det står noe om treff der...

Men bare lurer liksom... Og hva gjør dere der da?

Ha en fin fin dag!!

Hilsen Mona

Skrevet

Hmmm, rart... Jeg vet at de som fødte i september er delt i to. Første halvdel av sept er en gruppe, og jeg er i den andre gruppa som fødte sist i sept. Første treffet vi var på var både helsesøster, fysioterapaut og jordmor der. Tror det er bare helsesøster på de neste to treffene. Fikk brev om dette i posten. Fikk litt info sist om hvordan vi kan unngå å få "skeive" unger fra fysioterapauten. Også snakket vi om ting vi lurte på. Alle presenterte seg, og fortalte litt om fødselene.

Jeg synes det er litt rart hvis det ikke finnes en sånn gruppe foraugust-barna også! Ring og spør...

Skrevet

Hei igjen!

Så rart at du ikke har fått "innkalling" til barseltreff på helsestasjonen, Mona! Enig med septemberstjerna - ring og sjekk! Det kan jo hende det har gått litt surr for dem siden det er så mange som har født den siste tida??

Ang. barseltreff torsdag på helsestasjonen så skal jeg prøve å få med meg det - det er jo så sjeldne treff og greit å få med den infoen som de kommer med.

Skrevet

Jeg fikk også brev i posten om det, som Anette og Tonis.

Rart at du ikke har hørt noe om det fra helsestasjonen. Helsesøstra mi ga info om barselgruppa under det første møtet. (Men da hadde jeg allerede vært på barseltreff.)

Skrevet

Hei folkens!

Huff, nå er Torbjørn blitt forkjøla og det er jaggu slitsomt!! Han sutrer - dvs hylgriner - hele tida... Eneste som hjelper er å gå å ha han på skuldra. (kan ikke stå stille, da griner han...) Han er skikkelig hes, stakkar, og litt snufsete. Heldigvis ikke noe feber.. Vanligvis sover han ute, men tar ikke sjansen på det nå. Hadde det i går, og da synes jeg bare han ble verre... Og inne sover han så dårlig!! Og det gjør det jo ikke noe bedre... I tillegg er jeg også forkjøla og så uuutrroolig trøtt....

Så jeg hadde vel ikke fått dratt på treff uansett... Er usikker hvordan det blir på kontrollen i morra også - det er vel ikke noe særlig å ta vaksine hvis han ikke er helt frisk?? Får ringe til helsestasjonen og høre...

Det var dagens klaging fra Tonis:-) Godt å få ut litt frustrasjon...

Kos dere på treff i morra!

PS: Har forresten bestemt meg for å fortsette på babysangen når neste kurs starter i mars - hadde vært gøy om flere av dere ble med da! Noen som er med?

Skrevet

hei hei!!

ja, litt rart om det ikke er treff for oss som fødte i august også...rare greier...

i natt hadde vi bare en helt super natt!! Emma la seg som vanlig kl åtte i går kveld, men hun våknet ikke før kl 6 i dag tidlig!!! jeg våknet flere ganger , for å sjekke...trodde jo ikke det gikk an!! Men kom frem til at det er nok fordi hun såvidt har fått begynne med litt grøt at hun sover bedre...hmm...merkelig..Men håper virkelig det fortsetter slik!! Heregud, det er jo 10 timer i strekk det!! vilt.. Men digg... Så håper dere andre har/ får det slik også! Det er jenta si det...hihi

Ha en fin dag!

Hilsen

Skrevet

Halloen!

Så flink Emma var, Mona! Håper det fortsetter:-)

Emilie sin rekord er 8,5 timer, puppene var så fulle da jeg våknet at dyna og lakenet var klissvåt, hehe:-) Glad vi har sånn vanntett madrassbeskytter under lakenet. Den lengste duppen hennes på natta er vanligvis mellom 5-7 timer. Synes hun er flink jeg:-)

I dag har vi vært på 6-ukerskontrollen. Emilie er nå 4870 gram og 56 cm lang. Rart å tenke på at Tobias var over 1 kg tyngre på 6-ukerskontrollen enn Emilie! Men han var en ordentlig matmoms også da, hehe:-)

Gry, jeg og Emilie kommer i morra. Fikk bytta dag i barnehagen, så Tobias skal i bhg i morra i stede for torsdag.

Nå er Tobias og Anders oppe på kontoret, de ordner med julegaven min, hihi *spennende* ;-)

Marianne

Skrevet

Hei hei!

Kjempedeilig når ungene sover altså... Må skryte litt av Martine også da, hun er ikke til å kjenne igjen når det gjelder soving. Nå sovner hun som regel mellom åtte og ni. Og sover hele natta, til kl ni morran etter. De to siste dagene har hun sovnet rundt halv elleve, og sover til ni dagen etter.

Gjett om vi er happy!!??

Vi legger henne i senga, hun får smokk og koseklut, så går vi ut av rommet. Så sovner hun, nå uten å gråte i det hele tatt.

Stakkars Torbjørn da, jeg skulle ønske god bedring fra Martine! Hvis han er tett i nesa, så sprut morsmelk i nesa hans. Funket veldig bra da vesla her var sjuk!

Kos dere på treff i morra, dere som skal!

Julehilsen fra oss

Skrevet

Hei igjen!

Soving har jo vi vært veldig heldige med da! Helt fra første natta hjemme har AM sovet minst 6 timer den første økta, også som forkjøla. Og han har utvidet til 7,5 timer nå. Når det er så fast at man kan stille klokka etter det... og da våkner jo jeg til den tiden. I dag lurte han meg. Hørtes ut som han våknet til "vanlig" tid men ikke denne gangen. Han la seg til å sove igjen!

Tonis: Vi ønsker å være med på babysang i mars! Audun Mathias hører godt etter når jeg synger. Så håper vi bare at den kolikkgreia er blitt bedre til da. Det med morsmelk i nesa har funka på AM også. Vi har vært forkjøla hele gjengen, pumpa meg og ga AM morsmelk i pipett (kan fås på apoteket), rene vidunderet.

Vi skal forresten til kiropraktor med AM den 29.12, og håper inderlig det skal hjelpe litt. Han skrek i flere timer i går og det er jo ingenting å gjøre enn å gå å bære på ham. Han sov ca 1 time i slynga og var kjempe trøtt på kvelden.

Gry: vi kommer på treffet i dag, men kommer nok litt sent. Vi har time på helsestasjonen kl 1230, men jeg har ikke tenkt å bosette meg det! Har alle spørsmål klar på et ark i filofaxen - sammen med helsekortet. Gleder meg litt til å se hvor mye han har vokst!

Nå skal jeg gå i dusjen før prinsen våkner. Deilig med litt alene tid på morgene. Får gjort så utrolig mye da.

Julehilsen til dere som ikke kommer på treff!

Og til dere vi treffer i dag: vi gleder oss!

Hilsen Bjørg og en sovende Audun Mathias :-)

Skrevet

Hallais!

Nå er dere vel alle samlet hos Gry dere... Her sitter jeg da:-) Torbjørn virker litt bedre i dag. Han har forresten ikke vært særlig tett i nesa - mest hosting og HES! Herregud, når han skrek hørtes han ut som en kråke... Var på helsestasjonen og helsesøstera var litt i tvil om hun skulle sette vaksine i og med at han ikke var helt i form, men hun mente at det gikk bra. Det verste som kunne skje var at effekten av vaksinen ikke funka 100 prosent. Han illskreik selvsagt da han ble stukket, stakkars... Huff, jeg begynte nesten å grine selv!

Soving: Så mange flinke barn det er her nå for tiden da! Godt å høre! I går kveld sovna ikke lille T før halv ett... Var litt sutrete og måtte sette inn smokken sikkert ti ganger... men så sov han til sju - pupp - og halv ti igjen, så alt i alt var det ok.

Forresten så veier Torbjørn nå 7.100 gram og er 63,5 cm lang. Det var akkurat så mye som han skulle veie i forhold til den kurven.

Hauck - kult at du er med på babysang! Det var veldig koselig, så du kan bare glede deg. Sangsmurf - har du bestemt deg for hva du gjør?

Men - nå sitter jeg her og bare surrer - nå må jeg pakke inn de siste gavene!

Juleklems fra oss

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...