Gå til innhold

Tran?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Første gangen jeg var til JM så sa hun at jeg skulle begynne med tran. jeg var plaget med kvalme, så hun anbefalte trankapsler. Jeg kjøpte møllers dobbel.

Neste gang jeg kom tilbake, så spurte hun om jeg begynte på tran. Så sa jeg møllers dobbel, og da spurte hun om det ikke var vitamin A i det. For det skal vi jo ikke ha så mye av. Så jeg fikk beskjed om å sjekke det, og så sa hun at det ikke var bra.

Jeg sjekka, og det er vitamin A, så jeg slutta. Men, hun anbefalte jo tran. Er det andre trankapsler jeg kan ta, som er uten vitamin A???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tran er viktig for fosterets syn og utvikling av hjerne, så det er viktig at du tar (synes jeg) Jeg bruker tran kapsler fra apotek som er for gravide og er veldig fornøyd med disse:-)

Skrevet

Ja jeg vil jo ta tran. Men hun sa jeg ikke burde ta møllers dobbel, pga det var vitamin A i disse. Er det ikke vitamin A i andre tran-sorter da? :)

Skrevet

tror d er omega 3 i tranen som er viktig, altså kan du kjøpe kapsler med ren omega 3;) Det tar jeg iallefall.

Skrevet

Årsaken til at du skal ta tran er for at du trenger Omega 3 fettsyren.

Tar du en ren omega 3, så slipper du ekstra tilskudd av A-vitamin, for der er det ikke tilsatt. - A-vitamin er viktig å ikke få for mye uansett om du er gravid eller ikke!

- Omega 3 kan du kjøpe hos Helsekost eller bandagist. Anbefaler på det sterkeste Mumomega fra midelfart og Eskimo 3...

Håper du får roen og at du da tar det du trenger!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...