Gå til innhold

Ivf- Tråden til Linda, Gøril, Minni, ABC10, og IVF :-)

Gjest

Anbefalte innlegg

Så utrolig koselig at vi har blitt en liten prøverørgjeng her inne!! Vi forstår jo så godt hva det vil si å ha gjennomgått assistert befruktning og da er det godt å stå sammen nå også. Når har der temin egentlig?? Vi får vel barn ganske så likt? Jeg tror jeg har en foreløpig termin 15. august:))

Kjenner fortsatt ikke så mye symptomer, men er veldig oppblåst da. Nesten litt flaut for ser nesten gravid ut allerede. Spesielt om kvelden er magen som en ballong. Koser meg med de få symptomene jeg har da....

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei, alle sammen!

Hyggelig, her hører jeg også innunder. Jeg er nå gravid etter mitt 4.søskenforsøk på riksen. Er nå 12+5, og kan endelig puste litt lettet ut. Det har vært et utrolig tøft forsøk, kort fortalt har jeg både hørt at det har vært en spontan abort, pga. blødning, jeg har hørt at det er en tom fostersekk (blighted ovum), og de har en periode ment at fosteret er for lite. Altså nesten 3 nedturer, men plutselig snur alt, da jeg var til en UL for å sjekke om jeg hadde blødd ut alt, da var det jammen meg et foster der på 16 mm. WOW!!! Har hatt utrolig vanskelig for å tro dette, etter en slik psykisk berg og dalbane. Har nå vært til spesialist i dag, og fosteret er blitt 61mm, og var i full bevegelse. Er så utrolig takknemlig nå, og gleder meg svært fremover nå:-) Er det deres første barn, eller søskenforsøk? Hvilke sykehus har dere vært på? Hvor i landet bor dere? Jeg bor utenfor Oslo. Klem fra lykkelig, men sliten etter alt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Søskenhåp!

Det var jeg som masa om hvor mye du hadde blødd inne på Ass:o)

Jeg heter som du sikkert skjønner av nicket, Linda. Jeg er 27 år, har en "hjemmelaget datter" som blir 8 i januar fra før:o)

Jeg er gift, og bor på Hitra i Sør-Trøndelag. Jeg har hatt 3 forsøk på Medicus i Trondheim, ble ikke gravid på noen der. Så dro vi over dammen til Danmark, og der ble jeg jammen meg gravid på 1. forsøk:o)

Huff, jaggu skjønner jeg at du er sliten!

Historien din er jo bare fantastisk, og jeg må si at den sår tro til meg også! :o) Jeg fikk jo mensen jeg, på rugedag 9, og blødde i 3 dager.

Jeg var jo overbevist om at alt håp var ute, men klinikken i Danmark ville jeg skulle ta en hjemmetest bare sånn alikevel.

Den tok jeg dagen etter mens, og jammen var den positiv:o)

Målte hcg på rugedag 12, og den var på 86.. Målte nytt på RD 14, og den var på 175. Målte en til, på RD 22, og den var på 3108.

Har ikke blødd noe etterpå, så nå er jeg kjempespent på UL den 22.desember. Er jo livredd for å se et foster uten hjerteslag, eller kanskje ikke noe i det hele tatt.. Er så redd dette er svangerskap utenfor, at jeg får ikke sagt det.. Men, men, Nå er det bare tiden som kan vise.

Supert er det i allefall at du fremdeles er her! Me som et UNDER vil nå jeg si da! :o) Jeg følte sånn med deg, da det sto på som verst, herregud det må ha vært tøft!

Men tøffe jenter klarer seg, og det går bra for snille jenter!

Så da er vel du både snill og tøff:o)

Masse klemmer til deg, snart hopper du i fra oss til 2. Tri! Men vi kommer etter hele gjengen HÅPER jeg! :o)

Masse klemmer til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle mine glade og gravide venner :)

tenkte bare å komme innom med litt info her i gården.

Jeg skal nå flytte, og fra og med i morgentidlig så har jeg ikke nett

på ei uke.. Derfor er det ikke sikkert at jeg kommer så ofte på bim,

men da vet dere grunnen. Om noe skjer, så sender jeg melding til

min gode venninne Minne79, så får hun oppdatere om hun kan.

Jeg håper jo at ingenting fælt skjer da.. Bank i bordet.

Ellers så pratet jeg med min søster i dag, hun er snart ferdig

sykepleier. Hun kan ikke så mye om hcg-stigninger og sånn, men

det stod en del i ei pensumbok hun hadde..

Linda; dette er til deg :

Hun kunne si at hvis man opplevde en exu så ville hcg ikke stige.

Den kunne stige, men den ville ikke stige normalt.

Også var det også ofte man fikk svakt utslag på testen, og

hcg-mengden ville være langt under gjennomsnittet.

Linda, din hcg er kjempefin, og stiger som den skal.

Også er det jo veeeeldig vanlig og få skikkelige magesmerter

om det er graviditet utenfor livmora, og det er snakk om skikkelige

kramper.. Du har ikke snakket noe om det?

Jeg er sikker på at alt er som det skal jeg, synes ikke du har noe

som minner om en exu, ikke slik du forteller oss her..

Håper du kan senke skuldrene etter UL, jeg er sikker på at det

er ok.

Jeg håper og komme med info etter min UL. Skal i vei den 22.des

som nevnt tidligere, og er både redd og kjempeoverlykkelig.

men det kan jo ikke være annet en bra der i gården, kan ikke tro noe

annet enn at jeg vil få verdens beste jul.. Bank i bordet igjen.

Håper alt er ok med dere jenter, og jeg tenker på dere, alle

sammen.

Søskenhåp: Jeg har lest historien din, og jeg synes det er helt

rørende hvordan spiren din har stått på. Dette har vært en triller kan

jeg skjønne, godt å høre at det går i riktig retning nå.

Du virker som ei jente med bein i nesa, og det trenger man i dette

gamet.

Nå må jeg hjelpe den snille "pappan" i huset med å pakke litt,

organisere.. Det ser jammen meg IKKE ut her..

STOR KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JIPPI! :o) Endelig kan jeg joine dere her på 1. tri...! :o) Testet positivt i helga, men pga. at jeg har tatt Pregnyl så ville jeg vente med å teste på nytt til 10 dager etter den siste dosen for å være helt sikker. Og i dag lyste det flotte plusstegnet mot meg - sterkt og klart! Det er bare helt fantastisk og endelig kan jeg tro på at jeg har liv i magen min igjen. Det er en flott følelse.

Jeg er 4+6 i dag (tror jeg) og ligger ganske likt i løypa med gøril og minni vet jeg. Gleder meg til å følge dere alle videre! :o)

Stor klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter:)

Det er en del av oss som skal på første UL 22.desember sant?

Hvor langt er dere på vei da?

Jeg hadde uttak 22.november og teller 2 uker bak og kommer frem til 8.nov. Da vil jeg vel være 6+2 på Ul den 22.des.

Spennende!!! Det er jo bare en liten uke til:-))))

Håper vi får se hjertet på den lille....

Klemmer:)

PS! Takk for oppmuntrende ord mtp "menskrampen" min, Gøril! Har ikke kjent noe som ligner etter det:) Lykke til med flyttingen og IKKE bær tungt nå da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Gøril!

Det blir vel en stund til du får lest dette pga flyttinga, men jeg skriver nå alikevel jeg! :o)

Tusen takk for oppmuntringen, det er merkelig hvor betryggende disse godordene er! Og er det ikke fint at vi kan hjelpe hverandre innimellom?? :o)

Til alle: Jeg og skal på UL den 22. Da er jeg 7+4! :o)

Spennende... Nesten litt skummelt, for når jeg er kommet så langt, bør vi jo se et hjerte der! *GULP*

Neida, dette går så bra så!! :o)

Ha en fin dag alle sammen, jeg sitter her og er kvaaalm! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Li-li og velkommen hit i gjengen !!

Jeg er helt slått ut av trøtthet og kvalme...merkelig å være kvalm, men det å putte noe i munnen er det som fungerer best...?? Så nå har jeg tatt litt potetgull nesten hver dag, slik kan det jo ikke fortsette....noen gode forslag? Salt kjeks har jeg hørt om her.

Jeg reagerer så veldig på lukter også jeg nå. Idag har jeg hengt meg opp i en lukt som ingen andre enn meg kjenner, det lukter som om jeg sitter med hårbleking .....og den lukten er jo ikke god...klarer ikke å finne ut hvor lukten kommer fra, og mannen min kjenner den ikke....stakkars mann, han har fått gjennomgå idag, jeg griner for alt om han hadde sagt bø så hadde jeg grint da også... Her idag er det absolutt ikke slik rosenrød drøm om bare lykke når en går gravid....

Men jeg tar imot alt når det kan føre til en baby til slutt !!

Skal på UL 21.des da er jeg 6+1. Gruer/gleder meg.....håper det er liv der inne og at den har funnet seg godt til rette !

God helg og 3.advent alle sammen !

Mange klemmer fra kvalm og trøtt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff denne kvalmen ABC10. Jeg føler også at det ikke er noen rosenrød drøm å være gravid. Trist at en ikke klarer å glede seg maks etter å ha slitt så lenge. Men sånn blir det bare når helsa ikke er på topp.

Kan være lurt å ha noen salte kjeks på nattbordet og spise før du står opp. Jeg merker det er værst når magen ikke har noe å jobbe med. Så å spise før du skal legge deg kan også være lurt.

Men det er ikke enkelt å spise hver andre time når ingenting smaker. Så hvis jeg har lyst på noe søtt på brødskiva så spiser jeg det. Får heller bli sunnere når dette har gått over.

Jeg har tatt ingefær-tabletter (urizal) siden jeg ble kvalm. De virker for 2 dager jeg ikke tok de ble jeg mye verre. Har også på sea-bands hele tida. Tror også de virker nå som jeg har funnet riktig punkt. Begge fås på helsekost.

Ellers må du bare ta livet med ro og sove masse. Jeg har vært sykmeldt helt siden innsettinga og blir det til over nyttår iallefall.

Jeg skal også på ultralyd 21.des. Da er jeg 11+1. Håper alt står bra til med begge der inne. Men etter kvalmen å dømme så er det nok det :) Faktisk en positiv ting med den. Så lenge en er kvalm vet en at alt er i orden :)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Er bare innom for å si et kjapt hei :)

Så koselig at denne tråden blir så mye brukt, og at det stadig

kommer flere inne her. Det synes jeg er utrolig koselig :-)

Ellers så har jeg klart å gjøre det store, åhh, jeg blir så sint på

meg selv. Har jo flyttet som en gal de siste dagene, og har enda

mye igjen før vi er ferdige.. Så kom mamma og pappa på besøk, og

jeg fant ut at jeg kunne bli med hjem når de kjører hjemover, i stedet

for å ta tog den 20.des (som først planlagt)

Så da pakker jeg kofferten og ordner meg til å dra hjem litt tidligere

enn først tenkt. Når vi har kommet hjem til trøndelag (tar jo noen timer

å kjøre det) så ringer min kjære mann og sier "er det meningen

at alle julegavene skal være her?"..

Fader altså, har glemt ALLE gavene i leiligheta i oslo..

Det passet jo så bra.. Jeg er så distre for tiden..

Nå skal min kjære sende de hit da, men det er jo en hel haug, og

det er tunge ting, og store ting, så noe kan bare ikke sendes heller.

Hmm.. Må vel ut på en ny handel da..

Ellers så er formen min bra, har begynt så smått å kjenne på

kvalmen, og spiser noe hele tiden. Sitter også med mensensmerter

ganske ofte, og blir redd da.. Er det normalt?

Har ikke sett snurten av blod, og kunne ikke være mer glad for det :)

Klem til alle, kommer innom snart igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Gøril!

Nå fikk jeg hjemlengsel. Jeg skal være på østlandet i jula. Det er jo en liten baktanke med det da. For jeg satser på at til neste år blir det trødersk jul med 2 små :)

Høres ut som du er like glemsom som meg :) Ganske så irriterende. Jeg har ikke fått sendt julegavene til trøndelag enda. Er jo ikke ferdig... Blir bare sint og oppgitt ved tanken. Hadde formen vært på topp hadde jo dette gått som en lek men.

Unner deg absolutt ikke den kvalmen. Men du får trøste deg med at så lenge du er kvalm, så er alt i orden der inne. Menssmerter er helt normalt. Jeg hadde mye av det sist, men ingenting nå. Vet ikke om det er pga at jeg har gått på progynova nå.

Og så lenge du ikke ser blod kan du jo slappe av. Jeg ser etter det på papiret hver gang jeg er på do. Men har ikke sett snurten jeg heller :)

Gleder meg til torsdag. Da er det ultralyd :) Du skal vel på fredag hvis jeg ikke husker feil. Blir spennende. Tenk om det er 2 der inne :) Har du noe følelse selv foressten? Det hadde nemlig jeg. Følte på meg at det var 2, så ble ikke overrasket da jeg så 2 på skjermen.

Lykke til iallefall!!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei MalinL.

Jeg fant en ledig maskin her nå, og satt meg godt til rette for å være

noen minutter på bim :)

Koselig her nå.

Ute snør det faktisk, og det snør MYE. Har snødd i et par dager her i trøndelag nå, og det ser jammen meg lyst ut til at det skal bli en hvit jul..Vel, det er jo meldt regn, men det vil jeg ikke tro på. Ingen jul uten

snø..

Er vel ikke mye snø på østlandet kan jeg tenke meg, var i allefall

ikke noe i går da vi reiste.. Får håpe at det kommer der også.

I natt har jeg sovet dårlig. Sliter sånn med mensensmerter (uten mens)

Vet ikke hva det kommer av jeg, håper virkelig at det er normalt.

Men det gjør skikkelig vondt, og jeg blir jo redd.

Sliter også med magen, i dag var jeg helt på jordet da jeg våknet, måtte

ligge helt i ro, og bare håpe det gikk over. Mamma ringte meg og sa

at hun hadde tørre kjeks ved sengen når hun var gravid. Må kanskje prøve det jeg også.. Men, jeg klager absolutt ikke på kvalmen, har

ikke kjent den så mye heller.. Det kommer og går, det verste er mensen-smertene, er livredd for at det er tegn på at noe skal gå

til helvete??

Huff, tror jeg må lufte bekymringen min her, kanskje flere har opplevd det.

UL snart du da Malin, det blir så spennende. Blir det din 2.UL?

Det stemmer at jeg skal på fredag, ikke mange dager igjen.

Er da 6+6.. Blir spennende om de ser noe da, håper det ikke er

for tidlig..

Nå ble det masse skravling om bare meg her, får heller skjerpe meg

senerer jeg ;)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noe som irriterer meg her, og det er at det kommer feil på

den profilen..

Står at jeg har vært medlem siden januar 06, noe som er riv ruskende

galt, jeg har i allefall vært medlem siden aug 05 (fant ikke siden før

da....)

skjønner ikke hvorfor de "klæbber" på det? Ikke at det betyr så mye

men, rett skal være rett... hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror ikke du trenger å bekymre deg gøril. Mange som har slike smerter når de er gravide. Noen sier det til tider kan gjøre kjempe vondt. Jeg har ikke akkurat menssmerter, men i går hadde jeg skikkelig stikk i magen og jeg blir så redd.... Jeg var inne i en butikk når det skjedde og da ble jeg helt svett så jeg måtte bare komme meg ut. Uff man blir så bekymret.... Men så lenge det ikke kommer blod så er det jo egentlig positive smerter for da er det jo et tegn på at det skjer noe....

Egentlig er jeg litt håpløs, er bekymret hvis jeg ikke kjenner noe og så blir jeg bekymret hvis jeg kjenner for mye.......

Vi er jammen mange her inne som skal ha ultralyd likt. Jeg skal ha på torsdag. Skal bli så utrolig glad hvis jeg ser et deilig hjertet da!!!

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter

Kommer inn hit jeg også, er 8+1 i dag. Var på ul for 1 uke siden, fikk se og høre at hjerte banket. Dere kan glede dere, dere som ikke har vært der enda, det var så godt, ble så glad for at det endelig har gått bra. Dette var vårt 2 ivf forsøk.

Er for tiden sykemeldt pga. kvalme.

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morro at vi har blitt en slik flott gjeng !! Velkommen til alle nye !!

Jeg er så spent på UL imorgen, er du og Minni ? Kanskje flere som skal imorgen? Vet om flere som skal på fredag også.

Gleder meg til å se her på tråden vår de neste dagene, krysser alt jeg har for at vi følger etter Linda....

Lykke til alle sammen !

Mange klemmer fra en spent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer nå rett fra UL og der så vi :

Mini-gullet på 4,2 mm og et hjerte som slo i vei, klarte ikke å se hvor fort, men det var fort. Er bare 6+1 idag så jeg føler meg takknemmelig og heldig som fikk se hjerteaktivitet allerede.

Nå begynner det virkelig å gå opp for meg.....nå er det vel ca 90% sjanse for at alt skal gå bra !?!? OG det er HØYT ! mye bedre odds enn hva vi er vant med underveis med AIH og IVF..

Klemmer fra en gravid og lykkelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på med dere jeg og. Så kjekt med egen tråd! Skulle ønske det var egen side for oss som har slitt for å komme hit. Er selv 10+1 idag med to, med god hjelp av Klinikk Hausken:)

Drar hjem til a mor idag, så dere får ha en riktig god jul alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på ul i dag. For en fantastisk opplevelse!!

Er 11+1 i dag.

Den ene turna som bare det. Tok spenntak i veggen :) Og har en mistanke om det er en gutt. Var nemlig noe som dingla mellom føttene :) Men legen kunne ikke si noe sikkert da. Han var 4,45 cm

Den andre var litt mer sjenert. Lå litt bak den første og med fronten fram så fikk bare målt hode.

Helt utrolig å se de små hendene og føttene! Er såå lykkelig nå :) Har virkelig trua på at det skal gå bra denne gangen.

Ettersom alt så bra ut nå blir det ikke noe mer ultralyd før i uke 18. Håper det er mulig å se kjønnene tydelig da. Har såå lyst til å vite det.

Lykke til dere som skal ha ultralyd i morra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Er det mulig og ABC?!

Jeg har også vært hos Hausken og er idag 6+1 :-))) Gikk på første ivf forsøk hos han etter 4 negative i det offentlige. GO HAUSKEN!!!!:-)

Jeg skal på UL hos han imorgen........Gud, kjenner jeg kvir meg nå..

ABC10 - gratulere såååååå mye med en vellykket UL!!! Jeg er 6+2 imorgen, så da er det håp for meg også og at jeg får se noe. Så godt å høre at alt så bra ut og vi liker veeeeeldig godt de 90% :-))))

Etter Hausken, drar jeg hjem til mamma og mine søstre m. fler og feirer jul og koser meg med pinnekjøtt m.m. Gleder meg:-)))

Ønsker dere en gledelig jul med mange gode følelser inne i magen og ett lite stikk i ny og ne:)))

Holde dere gode og varme og ikke spis "gusjen" mat.....oki?

Juleklemmer fra Stavanger som snart havner "hjemme igjen" i Kvinnherad:-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vært på ul i dag!!!!!!! Det var det to fine, passe store nurk som kosa seg veldig. Alt så helt fint ut, så nå tror t.o.m. jeg det er sant.

Det er spennende tider for oss her inne. Du skal vel på ul i mårra, Gøril?? Lykke til, du kommer garantert til å bli roligere av det.

Jeg blir borte over jula, men ønsker alle en fantastisk jul og et godt nytt år, det blir det for oss!!!!!!!! Om et år er vi flere, alle sammen!

Klemmer fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk verdens beste julegave i dag!!! Var på ultralyd i dag og der så vi verdens nydeligste hjertet som banket!! Vi er så utrolig glade nå!!! Tror aldri jeg har vært så glad. Alt så bra ut og det lille nurket vårt var 5 mm. Gyn trodde jeg var ca 6+2 i steden for 6+4, men det er helt greit!!!

Jeg er så glad at jeg har lyst å roooope det ut til hele verden!!!

Lykke til alle sammen som skal til ultralyd i morra!!

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer IVF og Minni og alle andre som har vært på UL og sett gode nyheter, det er så godt for oss som har hatt så lang vei for å komme dit vi nå har kommet.....men NÅ er vi der !!

Har vært ute å handlet gravidebelte for bilen idag, kommer nok ikke til å begynne med det helt ennå, er vist først i uke 12 at det er nødvendig, men det kan være mer behagelig dersom magen er øm for da er det ikke noe som presser.

Så merkelig gikk rundt der i butikken og så på senger og stellebord og tenkte at er dette virkelig mulig ?? skal vi forhåpentligvis en gang i nær fremtid gå her og kjøpe alle disse tingene...å nå begynner jeg virkelig å glede meg !! Det er jo bare så mye nyyyydelige ting å få kjøpt da! Jeg tør ikke kjøpe noe som helst av babyting ennå, bare sånt som har med selve graviditeten å gjøre så det ble en bok; vi skal bli foreldre. og en "Pappaboken" som mannen min skal få på senga på julaften...Merker at det nesten gjorde større forskjell på han før og etter UL, jeg har jo kjent så mye på kroppen lenge men for han ble dette noe virkelig konkret å forholde seg til og nå har det gått opp for han også.

Om huset ikke er vasket fra gulv til tak så gjør det aboslutt ingen ting, tar heller kvalme og trøtthet og litt støv i krokene så lenge vi venter på verdens beste gave !!

God jul alle sammen !!

Gleder meg til å gå inn i det nye året sammen med dere alle !!!

Mange juleklemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...