Gå til innhold

Hvor stor er deres porsjon med grøt - til ca 6 mnd baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her lager jeg av ca 70 ml grøt, og blander i så mye mme som trenge for å få rett konsistens. Det heter vel at en porsjon er ca 50 ml, og 100 ml melk...men tulla sluker det i seg på null komma nix. Hun kunne sikkert spist det dobbelte også...pluss 120 ml mme etterpå. Men er redd jeg skal gi for mye grøt da.

Skrevet

Bruker Småfolks Havregrøt, der er 1 porsjon 4 ss og så blandes det med vann.

Malene på 6,5 måneder spiser oftest 3/4 av 1 porsjon, men da har jeg gjerne noen ss med fruktpuré oppi også, eller 1 raspet pære. Og så ammer jeg etterpå hvis hun vil ha, men det hender ofte hun ikke vil ha.

Skrevet

Jenta mi spiser kanskje halvparten av dette og nekter å drikke mme... så jeg begynner å merke det på puppa nå ja!!! hun er 6 mnd. Er glad i den fruktmosen fra nestle så jeg gir henne denne. Må vel forsøke å få i henne mer grøt snart.

Jeg tror nesten ikke de kan få for mye jeg. Tror de regulerer matinntaket mer eller mindre selv.

Skrevet

hmm....virker ikke som hun har noe bunn i den lille magan sin, heheh. Men jeg er litt redd for å gi for mye, tenker hun kan få mageknip o.l. Og siden det står på pakka at en porsjon er ca 50 ml grøt, og jeg gir 70, så føler jeg ikke at jeg kan øke enda mer. Men bør kanskje gi litt mer da???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...