Gå til innhold

Var hos legen i går : ( samme som skravle..


Alvilde<3

Anbefalte innlegg

Det var første time hos lege etter jeg ble gravid. Vi gikk først gjennom rutinespørsmålene.

Så skulle hun ta en GU for å ta celleprøve og for å se at alt var ok.

Det ble visst ikke enkelt!

Jeg begynte å blø med eneste gang hun tok i "klypen". Og jeg blødde etterhvert så mye at hun ikke kunne se noe. Derfor fikk jeg time på sykehuset. Men hun kjente at livmoren tilsvarte størrelsen til å være 9 uker på vei.

Når jeg var på GU for 2,5 år siden så begynte jeg også å blø.

Etter GU'en stoppet jeg å blø ganske raskt.

 

Under GU'en på sykehuset begynte jeg å blø igjen. Hun så med innvendig ultralyd. Da så hun bare enn sekk og ingen hjerteslag : (

Etterpå sa hun egentlig ikke så mye. Fikk ny time neste tirsdag. For viss jeg da er 10 uker (som jeg skal være da) så skulle de kunne høre hjerte. Ennten så er jeg kortere på vei eller så kommer jeg tilå abortere sa hun.. : (

Og egentlig så kan jeg ikke tro at jeg er kortere på vei. Jeg vet når jeg hadde EL og testet positivt når jeg var 3+4 på vei.

 

Når jeg skal til kontroll på tirsdag rådet hun meg til ikke å spise frokost siden jeg kansje måtte til utskrapning. Men det var fortsatt et lite håp..

 

Noen andre som har opplevd dette? Og kansje at det har gått godt .. ?

 

Akkurat nå er jeg kjempe redd og lei meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, så leit å høre om. Jeg har ikke opplevd det samme, og kan derfor ikke trøste noe særlig! Men sender masse varme klemmer, og håper alt ordner seg for deg og spiren din!

 

Sender en ekstra dose med babystøv, og krysser fingrene!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff,lille venn,dette var ikke noe koselig å lese:-( ble så glad da du testa positivt,du hadde sånn koselig historie med frieriet og alt, jo.

 

Vil egentlig ikke fortelle om meg selv her til deg,for det er ingen solskinnshistorie,desverre. Du har kanskje lest noe av det jeg har skrevet her inne siste uka,etter at jeg hadde en MA i uke 11 sist onsdag?

 

Jeg slapp utskrapning da jeg kom på Ullevål (dagen etter gyn sa at spiren var død),for natta før hadde jeg blødd ut alt,da hadde kroppen plutselig skjønt at spiren var død.(noe den hadde vært i 4-5 uker)

 

 

Vil bare sende deg masse gode varme klemmer og håper håper håper at det går bedre med deg enn med meg! Skal krysse alt jeg har for deg og spien din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg leste om deg : ( Kjempe trist!

Du som hadde fortjent den lille sååå masse!

Får ikke håpe det tar så lang tid denne gangen. Alle gode ting er 3 vet du : )

 

Hva er egentlig forksjell på SA og MA?

Dette er så trist! Jeg tenkte at det ikke skulle skje meg.

Det er så urettferdig at de som ønsker seg barn bruker lang tid på å få det til og mister, mens de som bare går på byen og finner seg en klarer det på første forsøk og selvfølgelig klarer å bære det frem.....................

 

Takk for gode klemmer og mange gode klemmer tilbake!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var trist å høre....skjønner du har det veldig tøfft nå.... Denne ventetiden og usikkerheten er uuthodelig..

Forstod jeg rett at du ikke hadde hatt blødning før du kom til GU?

Ønsker deg masse lykke til og krysser fingrene for at alt er bra med den lille i magen...!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SA = spontanabort - kroppen støter ut fosteret (blødning) fordi det er for sykt til å leve, eller fordi det har dødd.

 

MA= missed abortion - fosteret dør, men kroppen støter det ikke ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke blødd en eneste dråpe blod før legen tok den "klypen" inni meg.. stoppet rett etterpå og begynte igjen med en gang legen på sykehus tok "klypen" inni.

Legen sa at det kunne være at jeg hadde et punkt som lett begynte og blø ettersom jeg begynte og blø for 2,5 år siden også.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,ikke sant1 Urettferdig er ordet! at det alltid skal gå så fint for de som ikke ønska seg barn,var utro,eller lurte noen på one night stand.... Men sånn er livet,ingen fortjener å miste uansett,men faen så kjipt at det alltid skjer de som minst hadde fortjent det!

 

Kunne de virkelig ikke se noenting på UL da? Du er jo såpass langt på vei at de i det minste skulle kunne se et lite foster,både levende eller dødt. Jeg så mitt da jeg var på krise-UL,det var veldig lite,men jeg så det tydelig. Jeg var i uke 11,men fosteret var bare tilsvarende uke 6 eller noe,og det var ingen aktivitet eller hjertelyd.

 

Satser på at du bare har tendens til å blø når noen piller inni der,at det ikke er noe galt med spiren. Var du hos offentlig gyn? Rart at de ikke så noe,altså. Kanskje du skulle prøve en privat-klinikk,det er jo lenge å gå i uvitenhet helt til tirsdag,du kommer jo til å bli nervevrak,stakkar! Er det noe galt,er det tross alt bedre å få vite det med èn gang(som å rive av et plaster)

 

Nei,men nå skal vi bare tenke positivt,kanskje det ikke er noe i det hele tatt,at du ved neste UL får se et sprell levende foster som har det helt supert i magen din!

 

Masse klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååh, tenk hadde jeg fått set det da : )

 

Under innvendig UL på sykehuset så hun en sekk. Hun sa at det var lite utviklet. Skal vel både ha armer og bein nå?! Jeg tror ikke legen visste så mye selv, derfor hun ikke kunne si så mye til meg.

 

Takk for gode ord!

Har tatt meg fri fra jobb både i går og i dag. Skal på jobb i morgen, fredag og lørdag. I tillegg skal jeg på julebord på lørdag med jobben min. Gruer meg til alt det nå... : (

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...