Babykilo Skrevet 13. desember 2006 #2 Skrevet 13. desember 2006 Jeg har jobbet som lærer der i to år og har en del kunnskap om det, men vil ikke kalle meg antroposof.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2006 #3 Skrevet 13. desember 2006 Ok! Jeg lurer da på hva du gir av babymat o.l. Gir du vegetarmat? Eller har du innfört kjött?
Babykilo Skrevet 13. desember 2006 #4 Skrevet 13. desember 2006 Hittil har han ikke fått kjøtt, men han kommer til å få det, jeg er ikke vegetarianer. Han er 6,5 mnd og ikke så glad i grønnsaker enda heller. :-) Men antroposofer må ikke være vegetarianere, da.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2006 #5 Skrevet 13. desember 2006 Nei, vet det - men mange som velger å holde seg til vegetarkost det förste året. jeg har også en på 6, 5 måneder. jeg gir ham helios gröt av hirse og lager grönnsaksmiddag til ham av gulrot, erter og mais... har ikke variert så mye enda. han har også fått littegranne kjött. jeg er veldig opptatt av å gi ökologiske produkter og ikke så mye av kjöpe-maten som f.eks disse babygrötene som man får på butikken. Jeg leter litt etter likesinnede her.. jeg er ikke steiner-barn eller antroposof men veldig tilhenger av mye av det de gjör. har hatt en antroposofisk lege lenge og var veldig fornöyd.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2006 #6 Skrevet 14. desember 2006 Hei! Jeg er steiner(småbarns)pedagog. Når det gjelder spørsmålet ditt om introduksjon av kjøtt i kostholdet til småbarn så finnes det ulik praksis, men man hevder at barn under tre år ikke trenger store mengder kjøtt. Dette er både av hensyn til det fysiskelegemets utvikling og med tanke på inkarasjonsprossessen. I atntroposofien er man opptatt av å hjelpe det lille barnet til best mulig å ta plass i sitt eget legeme, noen barn har vanskelig for å "lande" og de kan ha god hjelp av kjøtt som næringsmiddel, mens andre barn trygt kan bruke litt mer tid uten slik bestandig kost... (Senere kan man observere barn som tripper rundt på tærne når de går. disse sies å ha glede av mer kjøtt i kostholdet) Man kan trygt gi småbarn grønnsaksmos og fruktpure det første leveåret, men anbefaler å gi tran eller d vitamin i tillegg. Man kan finne endel litteratur om barn og ernæring hos Antropos, som er en antroposofisk bokhandel. Lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå