Anonym bruker Skrevet 13. desember 2006 #1 Skrevet 13. desember 2006 Aaaaaaaarghh.. er så sint! Jeg har vært hjemme fra jobb denne uken, dette er 3. dagen. Er første gang jeg er hjemme fra jobb pga graviditeten, jeg er i uke 25. Har hatt veldig vondt i ryggen og bekken, så fant ut det var greit å ta det litt rolig noen dager. Men, det skulle jeg jo tydeligvis ikke gjort, fikk tlf fra jobben, de var rasende!!! Mildt sagt... jeg begynte å grine i tlf. De mente jeg bare hadde med å innfinne meg på jobb... Har ikke jeg rett til å ta mine 3 dagar med egenmelding??????????? Ringt legen nå, skal dit i ettermiddag! Håper jeg får sykemelding en stund, så kan de bare sitte der på den forbanna jobben å glooooooo... Drittkjerringer!!!!!!!! Sorry, måtte bare få ut litt frustrasjon! Føler meg "litt" urettferdig behandlet idag :-(
Gjest Skrevet 13. desember 2006 #2 Skrevet 13. desember 2006 OMG! Er det mulig?!!! Imbesille idioter! Bli hjemme med god samvittighet du! Er først og fremst deg og barnet du må tenke på...
Skilpadden Skrevet 13. desember 2006 #3 Skrevet 13. desember 2006 Tror ikke de har lov til å ringe deg når du er syk. Høres rart ut. Jeg skjønner at det er frustrende for de når folk er syke, men de må bare godta det. Jeg synes de burde ønsket deg god bedring i stedet for å behandle deg på denne måten. Få sykemeldig fra legen din, så er det i hvert fall ingen ting de kan si. Lykke til
Gjest Skrevet 13. desember 2006 #4 Skrevet 13. desember 2006 Det SKAL tilrettelegges for gravide på jobben.. Herregud, du har da rett på dine 3 dager du. Nå ble jeg sinna også. Jeg har heldigvis ei innmari allright dame til sjef, som er kjempesnill ang graviditeten min. Håper også at du får sykemelding for en stund, viktig med hvile og ikke stresse :-) Masse lykke til :-)
Gjest Skrevet 13. desember 2006 #5 Skrevet 13. desember 2006 Du får masse sympati fra meg!!! - Ingen som skal måtte finne seg i slik behandling, uansett om man er gravid og syk eller syk for noen som helst annen grunn.. Kom deg til legen, og fortell samtidig dagens opplevelse. jeg er sikker på at legen sykemelder deg for en goood stund. Barnet ditt og din helse står i fokus nå, jobben kan og skal ta hensyn til det. Ønsker deg lykke til og igjen, masse sympati fra meg.
Cbabe med lille mannen Skrevet 13. desember 2006 #6 Skrevet 13. desember 2006 Ingen som kan gjøre det???? Er helt rystet, hvorfor du er hjeme har vell ikke de noe med egentlig.......??? Håper det ordner seg hos legen da, at han sykemelder deg. Bedre å få hvilt seg når behovet er der enn å vente til det er for sent... Lykke til =)
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2006 #7 Skrevet 13. desember 2006 Takk alle sammen! :-) Godt å høre at deg ikke er jeg som er "helt på jordet". Begynner vel å grine hos legen og, griner for alt og ingenting for tida..
Enliiitentil? Skrevet 13. desember 2006 #8 Skrevet 13. desember 2006 Nei fy faen, vettu hva! Sykemeld deg helt så kan de sitte der...makan til oppførsel. Jeg fatter det ikke... sukk...
gosnut Skrevet 13. desember 2006 #9 Skrevet 13. desember 2006 Æsj for noen ekle folk!!!! Jeg hadde blitt kjempeskuffet jeg og! Vær hjemme med god samvittighet og tenk på deg selv og barnet! Jeg tror heller ikke de har lov til å ringe deg når du er syk... Men det høres jo ut som om du er verdensleder og helt uunnværlig!! Ikke bry deg!! STOR trøsteklem fra meg!
SaftSuse *Overtid* Skrevet 13. desember 2006 #10 Skrevet 13. desember 2006 bare å sykemelde seg!! Ingen vits å stille opp for jobben når de behandler deg sånn!!!!!! Lykke til! :-)
candymams Skrevet 13. desember 2006 #11 Skrevet 13. desember 2006 Helt utrolig, for en ufordragelig arbeidsgiver. Du har jo vært kjempe flink som ikke har hatt en fraværsdag før nå!!!!! Er slett ikke alle som klarer det, jeg er et par uker lenger på vei enn deg og hadde aldri klart meg så bra som du i jobb. Ja, håper virkelig at du får en lang sykemelding. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2006 #12 Skrevet 13. desember 2006 Ja, er noen tullinger de der på jobb! Skal snart dra til legen nå, får satse på at jeg får sykemelding for en stund iallefall! Orker ikke å dra tilbake til jobben når de er sånn der.. Får vondt inni meg bare jeg tenker på dem akkurat nå :-) Takk for alle oppmuntrende ord iallefall! :-) Ha en fiiiin dag videre alle sammen! <3
snartmammapåny Skrevet 13. desember 2006 #13 Skrevet 13. desember 2006 uforskammede de på jobben. Mente de at du ikke kunne bruke egenmeldingen din da eller? De kan faktisk nekte deg det, men d bør jo ikke kjefte på den måten. De skal bare saklig be deg skaffe deg en sykemelding. Kan ikke kreve at du kommer på jobb om du er syk... Tullinger!! Arbeidsgiver kan få tilbakebetalt kostnadene ved en sykemelding, men ikke om den gravide bruker egenmelding. Men d er jo ikke sikkert din sjef viste, hørtes nesten ut som om de ringte deg for å være ekle! Dårlig gjort!! Lykke til hos legen. Tror nok neppe d blir noe problemer å få en sykemelding. får sikkert noen uker med 100% å komme deg oppå igjenn og gradert sykemelding etter det vil jeg tro;) *trøste klem*
Maibabyventes Skrevet 13. desember 2006 #14 Skrevet 13. desember 2006 Få deg sykmelding d, med GOD samvittighet! Det er INGEN som takker deg den dagen du er utslitt og utbrent, og det kan få følger som er ganske store. Selv fikk jeg kraftige depresjoner av det, og da var jeg ikke gravid en gang. Nå skal du først og fremst tenke på deg selv og den lille i magen, alt annet er faktisk mindre viktig. Slapp av og kom deg til hektene gjen, og nyt og være gravid:)
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2006 #15 Skrevet 13. desember 2006 Ikke vær redd for å grine til legen! Jeg er en sånn som tar på tapperhetsmaska hver gang jeg går inn til lege/sjef el.l., sier alt er sååå bra, og så når jeg kommer ut så griner jeg fordi jeg ikke fikk sagt at jeg har det vondt.. ulogisk - ja! Men jeg vet ikke hvorfor det er sånn.. Neste gang skal mannen min være med inn til legen, for nå er det på håret at jeg henger sammen, men jeg trenger noen til å si det for meg :-)
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2006 #16 Skrevet 13. desember 2006 du jobber vel ikke tilfeldigvis i butikk??? kjenner flere som har opplevd det samme som deg, og de jobber i butikk... ikke la deg behandles på den måten. stå på ditt, og trøkk sykemeldingen opp i trynet på de om du får det.....
snartmammapåny Skrevet 13. desember 2006 #17 Skrevet 13. desember 2006 har du vært til legen? hvordan gikk det med deg?
snartmammapåny Skrevet 13. desember 2006 #18 Skrevet 13. desember 2006 *dytt* lurte bare på om du følte deg bedre? fikk du ordnet det hos legen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå