Gå til innhold

Blomman!

ma♥med 2 små jenter♥

Anbefalte innlegg

Hei!

Har noen spm. vedr. amming, når jeg skal jobbe. Du svarte meg på en tråd ang sykepleier og ammefri, om du husker :) Håper du gidder å titte på dette :)

Jenta mi er 7 1/2 mnd. Jeg ammer hver 3. time på dagtid. Om natten går det 9-10 timer (ammer 18.30 og så ca 04.30).

Skal altså jobbe 5 uker mens pappaen har perm fra slutten av januar. Da er hun 9 mnd. Det går med 10 timer på kjøring, parkering og jobbing.

Lurer da på litt forskjellig:

-Er det sannsynlig at jeg ammer like mye om 1 mnd (sikkert ikke lett å svare på, men..)?

-Burde jeg trappe ned ammingen litt selvom jeg skal prøve å få ammefri? Tenker at jeg kommer til å få mye spreng...

-Burde jeg prøve å få henne til å spise senere på morgenen enn 04.30? Tidlig å starte dagen, når man skal på jobb etterpå, mener jeg.

-Burde jeg prøve å få det til på denne måten: Dagvakt-Komme 1,5 time senere, slik at jeg kan amme eller pumpe først, så pumpe på jobb midt på dagen. Kveldsvakt-komme til vanlig tid på kveldsvakt, men pumpe midt i vakta og slutte 1,5 time før, slik at jeg kan pumpe når jeg kommer hjem.

-Kan jeg pumpe meg på jobb og sette det i kjøleskapet der, for så å ha det med i bilen hjem (1 time) og fryse det ned hjemme? Eller er det dumt med så mye temp.svingninger osv.

Sorry, mange spm. dette, men begynner å grue meg litt. Ser for meg sprengte, vond bryster på jobb :-O

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7445793-blomman/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor mye melk du klarer å opprettholde er ike lett å si. men du kan jo kanskje prøve å øke litt innimellom når du har fri og etter de fem ukene for amme så mye som mulig.

høres fornuftig ut å amme/pumpe før du reier og når du kommer hjem. Om det er nok med en pumping på arbeidsdag får du prøve deg fram med. Jeg fikk faktisk pumpefri da jeg var student på sykehuset og måtte dengang pumpe 2 ganger pr vakt - men han var under halvåret eldstemann den gangen da.

Går fint å pumpe på jobb sette det i kjøleskapet der og ta med hjem. Jeg lot faktisk melken stå i veska mi jeg (mm er holdbar i opptil 8 t i romtemp nyutpumpa) min drakk det da dagen etter hos farmor. Men veldig farlig å fryse er det nok ikke.Men det er ofte best å smake før en gir til ungen - fryst mm kan av og til smake såpe, men dete r ikke farlig. Vil ikke barnet ha det kan det brukes i mat i stedet.

lykke til på jobb da..... jeg har fri til andre uka i januar... da begynner jeg i opplæring på nyfødtintesiv - skulle få låne pumpeutstyr der jeg...

ser for meg spreng jeg og - er jo så og si fullamming her enda siden lillegutt (som er såå stor og har begynt å krabbe på alle fire i dag..) kun spiser litt fruktmos og yoghurt enda...

er det mer du lurer på så spør- enten kan jeg svare ellers så svarer jeg at ikke helt vet...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7445793-blomman/#findComment-7449092
Del på andre sider

Annonse

Takk igjen;)

Da fårvi bare lade opp til å jobbe! Så får vi håpe ikke sprengen tar helt overhånd:) Hørtes forresten kjempespennende ut å jobbe på nyfødtintensiv (husker du skrev at du skulle jobbe der)!

Lykke til!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7445793-blomman/#findComment-7451672
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...