Gjest Skrevet 13. desember 2006 #1 Skrevet 13. desember 2006 Da har hode festet, å jeg klar som ett egg:) Nå er det 18 dager til terminen å jeg er sååååååååååååååå klar for å få henne ut. Jordmor sa jeg fikk nok en veldig liten baby, men det vet jeg jo fra før av:) Nå håper jeg resten av tiden går snart å at jeg slipper å gå lenge på overtid
kokosbolle Skrevet 13. desember 2006 #2 Skrevet 13. desember 2006 Jippi for deg ) Det er så deilig å vite at de flinke babyene våre gjør som de skal, hehe. Hvordan kunne jordmoren din si at du ville få en veldig liten baby? Har du lavt sf-mål? Hva var sf-målt ditt forresten? (vet at dette er veldig indiviudelt selvsagt, men er nysgjerrig)
Gjest Skrevet 13. desember 2006 #3 Skrevet 13. desember 2006 For det første vet jeg at jeg får en liten baby, da det har blitt sagt på Ul at babyen ikke blir stor. For det andre så har mamma sin største vert 2900, jeg selv var 2300. Ellers i slekten får vi veldig små barn. jordmor sa det nok fordi hun kjennte sånn ca str på hode+ at jeg er ikke noe særlig stor. SF målet mitt ligger akuratt på den røde streken
kokosbolle Skrevet 13. desember 2006 #4 Skrevet 13. desember 2006 Ok, det er jo greit å vite, men 2500-3000 gram på ei jente er jo en fin størrelse ) Jeg får en gutt, og pappan var 4500gram ved fødselen (som var to uker over termin) og jeg var 3200gram på termin, så jeg er veldig spent på om vi får en kraftplugg eller ikke. Jordmora mente at lillegutt kom til å være ganske mye nærmere min fødselsvekt enn samboers, og det er enda godt. Er 37+3 i dag og jeg skjønner jo av magestørrelsen at lillegut ikke kan være så stor. Sf-målet har ligget på ca. 1-2 cm under den røde streken hele tiden. Men jeg er veldig spent på hvor mye av magen som faktisk er baby. Gleder meg!
mamman til nyttårsbarn Skrevet 13. desember 2006 #5 Skrevet 13. desember 2006 Jeg har også termin 31.12 og hodet ligger godt ned i bekkenet. Jeg er 2.gangs og hadde vel ikke regnet med det enda, likevel så kan det jo ta evigheter før det skjer noe selv om hodet er festet! Min lille bebigutt er også liten, han har et vekstavvik på -16 for en uke siden - blir spennende å se til tirsdag hvordan avviket er da. Hvis bebisen er over 2500 regnes den ikke som prematur og er derfor ikke for "liten". Er de for små kan de jo ha problemer med suging og sånt så vi får bare smøre oss med tålmodighet og la de bli litt til inne i magen, dersom de har det bra!
Gjest Skrevet 13. desember 2006 #6 Skrevet 13. desember 2006 morsomt å sammeligne litt. jeg tipper at jenta mi kommer på 2500, har ikke noe tro på at hun blir stor. pappen til jenta var 3600 da han ble født, så han var ikke noe kjempe baby han heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå