*littlå* Skrevet 13. desember 2006 #1 Skrevet 13. desember 2006 Nå kjenner jeg det begynner å røyne skikkelig på i bekkenet når jeg jobber. Har jobb som salgskonsulent i dagligvare, og har masse løft og flytting. Blandt annet av store paller med mel og sukker. Har vært 20% sykemeldt til nå, men kjenner det ikke er nok lenger. Var på kontroll idag, sa hvordan det var til legen.( jeg sitter bare i sofaen etter jobb, orker ingenting..) Men det var ikke snakk om full sykemelding. Måtte forhandle meg frem til 50%.. Nå er jeg så lei av å bruke min gode tid på jobb, mens jeg må bruke all min fritid til å komme til hektene igjen!! Sorry!! Måtte bare syte litt ;-)
Fru P og knøttet, FØDEKLAR!!! Skrevet 13. desember 2006 #2 Skrevet 13. desember 2006 Be om å få en annen til å vurdere deg. Evt få en time hos jm. Hun vil antagelig anbefale deg å gå ut i 100%. Hvor lenge har du igjen? Jeg gikk ut i 100% 7 uker før termin, fordi jm mente det var muligheter for at jeg kunne fremprovosere premature rier. Har kontor jobb, men kan bli litt stress innimellom. Var hos legen min og sa at jm hadde anbefalt meg å sykemelde meg. Gikk fra full jobb direkte til 100% sykemeldt.
SpongeBob Skrevet 13. desember 2006 #3 Skrevet 13. desember 2006 Det er arbeidsgivers ansvar å gi deg andre arbeidsoppgaver (snakk med dem i dag) og om de ikke kan det har du rett til å få svangerskapspenger i stedet. Du trenger ikke sykemelding så lenge du strengt tatt er i god form, men du har rett til å fritas fra arbeid som kan være skadelig for deg. Lemping av paller høres definitivt ut til å kvalifisere!
Gjest Skrevet 13. desember 2006 #4 Skrevet 13. desember 2006 Hvorfor får du ikke tilrettelegging på jobben da? (slippe tunge løft ol) Det er de pliktige til! Blir det ikke ufattelig kjedelig å gå sykemeldt hjemme i to måneder og bare vente på baby? Jeg syns det går fortere når man har noe å henge fingrene i...
*littlå* Skrevet 13. desember 2006 Forfatter #5 Skrevet 13. desember 2006 Problemet mitt med er at jobben er slik. Er liksom ikke så mye annet jeg kan gjøre hvis jeg ikke kan eksponere varer som det heter. Har ikke noe kontor her jeg bor, alt ligger på Østlandet. Så enten må jeg bare jobbe og løfte, eller sitte hjemme og vente. Ønsker ikke heller å sitte hjemme, men akuratt nå føler jeg det er det beste for kroppen.
Beatej80 Skrevet 13. desember 2006 #6 Skrevet 13. desember 2006 Jeg ville tatt kontakt med en annen lege. Du skal ikke gå slik og slite deg ut nå.. Stå på og lykke til :-)
*littlå* Skrevet 13. desember 2006 Forfatter #7 Skrevet 13. desember 2006 Takk takk. Hvis jeg skal kontakte en annen lege, blir vel det legevakten da? Siden det er fastlege ordning nå.. Eller er jeg helt på tur nå ? ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå