Gå til innhold

5 mnd kontroll!


Sanna&Simen

Anbefalte innlegg

Var på 5 mnd kontroll i går. Simen blir 5 mnd den 22. Sprøytene gikk bra. Ble skikkelig fornærma med en gang, men det gikk fort over! Ingen bivirkninger (enda).

Vekt: 8845! (3370 v fødsel) og 69 lang. Stooor gutt ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi var også på 5mnd kontroll i går! Madelen var 7245(3624 v fødsel) og 68 lang(52 v fødsel).

Det gikk fint med madelen når hun tok sprøyte.værre med meg.. ei anna måtte holde ho.kjente æ blei dårlig:P gikk fint sist ,men ikke nu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi og være på 5 mnd kontroll.

Karsten var 5840 (2815) og 62,5 lang. Så han er en liten gutt...

 

På 3 mnd gikk sprøytene bra, men i går fikk han nok litt mer vondt. Gråt sine modige tårer. Jeg satt klar med puppen, men ble litt stresset, så det kom jo ikke melk med en gang... Men når melka til slutt kom var det hele glemt. Sist fikk han så vondt og ble hoven og rød på stikkene på ettermiddagen. Så jeg grudde veldig på forhånd for vaksinene. Men det slapp han heldigvis i går! :o)

 

I dag virker han som om han er helt seg selv igjen! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på 5 mnd kontroll i går :) Lukas var 8,3 kg og 71 cm lang.

Hadde gruet meg til sprøytene for sist gang skreik han og fikk kjempe vondt. Da begynte jo jeg også å grine da... Selv om jeg ikke er en hønemor :)

Men denne ganger kom det ikke ett eneste pip på første sprøyta, men han grein litt når han fikk nr 2. Det gikk så fort over at jeg ikke rakk å reagere denne gangen :)

Heldigvis lenge til neste omgang med vaksine nå.

Han har ikke reagert på noen av vaksinene, så heldige der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vår gutt var 4,5mnd på 5mnd kontrollen. Vaksinene skal han få i januar. Han blir 5mnd 30.des. Nå var han 61cm og 6400g. Han var 50cm og 3255g da han ble født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har vi vært på 5 mnds kontroll også!!!

 

Tiril var nå 6760 gram, 64 cm lang og 41,5 cm i hodeomkrets.

Hs var også slem denne gangen og stakk henne 2 ganger, men ble ikke så sinna denne gangen som forrige gang :)

Fikk også masse brosjyrer om sikring av hjemmet, giftige planter og sånn giftsentralplakat.. Hs mente det ikke var lenge før hun fartet rundt i huset på egenhånd :) hehe...

Har ei sterk lita jente med vilja i god behold!!!

 

Og foreløpig ingen bivirkninger på vaksina *bankibordet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på 5 mnd kontroll igår og da var hun 66 (50 ved fødsel) lang og 7630 (3280 ved fødsel). Likte ikke sprøytene nei, fikk litt reaksjon på de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Nå har Dina også blitt stukket, hun var 66,5cm (51cm ved fødsel) og 6270 gram (3900g ved fødsel). Ikke store økningen fra 3mnd, da var det 5796g og 65cm.

 

Stikkene gikk greitt, hun skrek selvsagt, men hadde ingen bivirkninger etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var der på torsdag. Da var snuppa 64cm og 7,7kg. Hadde gått opp en kg på 2 måneder. Tok ene sprøyta og da gråt hun, men gikk fort over heldigvis. Ble sutrete med feber på kvelden, men gikk over dagen etter heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi va på 5 mnd kontroll på torsdag. da va mia 5,5 mnd.. ho veide 7510 gr og va 64,5 cm og 41,6 rundt hodet.. ho hadde gått opp 1100 gr på 1 mnd + 1 uke..syns d va ganske bra æ..hihi.. store goe blubben vår!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten vår var 8010g og 65 cm på kontrollen nå. Han er jo snart 6 mnd, men pga jula ble det litt senere denne gangen.

 

Fikk vaksine, bare den ene sprøyta med de 5 sortene denne gangen for vi har bestemt oss for å kutte ut pneumokokkvaksinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vilde var 67.5 cm og 8290 gram mot 50 og 3565 v fødsel. Fikk heller ikke Prevenar vaksinen men kun den andre, gråt ikke lenge v stikket men fikk bivirkning om kvelden i form av utrøstelig gråt, feber og oppkast, gikk heldigvis fort over slik som sist og nå er det heldigvis lenge til neste gang. Selv om det er ufarlig så føler man seg litt "slem" når barnet får bivirkninger pga sprøyter vi har bestemt hun skal få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på kontroll 3. januar og da var Victoria 5 mnd og 4 dager gammel.

Veide 8130 g (3512) og var 67 cm (50). Hodeomkrets 42,7 cm (36).

Hun er ei stor jente som allerede bruker str 74 og 80. Ei stor og flott jente, synes nå vi :)

 

Hun gråt litt av vaksinene, men fikk ingen bivirkninger. Godt for både henne og meg! Hehe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...