Trollemora Skrevet 13. desember 2006 #1 Skrevet 13. desember 2006 Hei dere! Prøver å ikke bekymre meg, men jeg hadde en MA i mai. Da var jeg 19 uker på vei... Fosteret hadde sluttet å vokse i uke 14-15. Årsaken var morkakesvikt. Nå er jeg i uke 15, og kjenner jeg begynner å bli nervøs. Kjenner ikke noe liv, tror jeg da, mulig at jeg av og til kan kjenne noe nede i magen, men er ikke sikker. Da jeg mistet sist, kjente jeg heller ikke noe liv...Er så redd det samme skal gjenta seg.. Jeg får ekstra oppfølging, og skal på ultralyd den 21 desember. Men er det mange av dere som heller ikke kjenner liv nå i uke 14-15?
Mane76 Skrevet 13. desember 2006 #2 Skrevet 13. desember 2006 Må bare berolige deg... Enda jeg er andregangs fødende, så kjente jeg ikke liv i uke 15. Helt normalt, og om morkaken ligger fremme, så kjenner du det enda senere. Når en spontanaborterer blir en litt "rar" i hodet. Jeg mistet i juni, og jeg merker at jeg reagerer på alle slags tegn, følelser ol. Tar selvfølgelig alt som et negativt tegn... Vi får bare vente og se, for vi får ikke gjort noe fra eller til uansett. Vi satser på at det går bra med oss begge.
Gjest Skrevet 13. desember 2006 #3 Skrevet 13. desember 2006 Det er nesten ingen som kjenner liv så tidlig, så det i seg selv er ingen grunn til beskymring. Først nå (19+4) jeg har begynt å kjenne liv... :-)
Gjest Skrevet 13. desember 2006 #4 Skrevet 13. desember 2006 Jeg er i uke 19 jeg, og kan ikke si jeg har kjent noe liv enda... Men hjertet dunker som det skal det:D
jubaloooo med to stk Skrevet 13. desember 2006 #5 Skrevet 13. desember 2006 jeg kjente ikke liv før ca i uke 18-19. Så tror ikke du skal bekymre deg så mye enda;) Prøv å berolige deg med at det er ganske normalt å ikke kjenne liv før mot uke 20 og oppover. Og så kommer det jo litt an på hvordan morkaken også ligger tror jeg. Min er foran på magen f.eks så når babyen bokset, så slo hun inn i den- så det på UL i uke 18:)
Pirkeanonym Skrevet 13. desember 2006 #6 Skrevet 13. desember 2006 Jeg er 20+6 idag, og kjenner ikke noe særlig liv enda, hjerteslaga er fine, og tulla lå å sprella godt inni magen på UL. Du har ingenting å bekymre deg for annå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå