Gå til innhold

November: sover barnet deres i egen seng?


* mamma til 2 prinser*

Anbefalte innlegg

Jeg fikk en gutt 05.11.06,og vi prøver hver kveld å få han til å sovne i egen seng..men han skjønner jo ikke forskjell på natt og dag enda,så ofte nekter han å sove i sin egen seng alene.Noen ganger sovner han der,men når han våkner og skal ha mat på natta,så vil han ikke tilbake dit igjen:( .trives best med å sovne ved puppen sammen med oss :- / jeg sover veldig anspent når han ligger hos meg,men litt godt er det jo og.;).hvordan er det med dere?sover de i egen seng natten igjennom?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gutten min ble født 30.november, og foreløpig så sover han i vår seng. -Men vi har ammemadrass da som han ligger i, så da greier jeg å slappe av og sove også. Regner med at vi flytter han over i vuggen snart, men de første par ukene synes jeg det er greit å ha han i vår seng siden han spiser ofte og er litt våken på natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sover prinsen (11. nov) i egen seng om natten. Noen ganger går det bra å legge han der våken, andre ganger legger jeg han dit når han har sovnet etter amming. Legger han tilbake i sengen sin etter nattamming, men på morgenen hender det jeg lar han ligge hos meg, dvs på sambo sin side av sengen, for da er jo han på jobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk lille Mathias 29/11 og han sover stort sett i vuggen sin.

Det har hendt at jeg har sovnet når jeg har ammet på natten, men jeg prøver å la han ligge i sin egen seng.

Hadde vært deilig å ha han i vår seng, da sover han mye bedre, men jeg ble frarådet samsoving grunnet økt fare for krybbedød, dessuten sover hverken jeg eller samboeren min spesiellt godt når sjefen breier seg ut i midten.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Ja, han sover i egen seng. Men innimellom sover han litt mellom oss på morgenkvisten, men det er mest for kos. Han lå i kurv på rommet vårt, men etter kort tid flyttet jeg han over i sengen sin på eget rom. Han har sovet ennå bedre etter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Småen nekter å sove i sengen sin, han har lagt i vuggen for inntil en uke siden da han fant ut at det var heller ikke noe gøy. Så nå ligger han i vognen og sover, eneste stedet vi fikk roet han ned for denne gang.

 

Tror han rett og slett bare misliker å ligge , merkelige greier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hun sover stort sett i senga si. Noen ganger etter siste amming på morgenen tar jeg henne over i senga, men jeg har ikke helt dreisen på å ligge å amme så jeg får det bedre til når vi sitter i stolen.. Noen kvelder når hun absolutt ikke vil sove har hun ligget i senga vår for da sovner hun jo med en gang. Prøver da å bære henne over før første mating, men skal innrømme at det har blitt noen netter i senga vår også. Har ammemadrass og prøver da å bruke hennes egen dyne når hun ligger hos oss. I helgen tar vi henne over når hun våkner for å ha kosestund i senga alle tre, men da står vi jo opp etter at kosen er over og sulten melder seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi er født 21/11 og ville ikke sove i egen seng til å begynne med. Ville bare sove på armen våres.Men etter noen dager hjemme i vår seng fikk hun til å ligge i egen seng. Eller dvs hun ville ikke ligge i vuggen, da denne var for stor(antar jeg) Så vi lot henne sove i vognbaggen oppi vuggen, men et sammenrulle helsepledd godt inntil hodet. Måtte liksom lage et trygt lite rede. Nå har hun i et par ukers tid sovet i vuggen sin. Har snevret den inn ved å rulle sammen et pledd i hodeenden her også. Og en helsepleddpølse på ene siden. Er skummelt å sove med for mye rom rundt seg..Liker det trangt og lunt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten vår har sovet i egen seng fra første dag. Har vogge og synes det er helt greit å legge seg der og vi vugger han i søvn. Nå i det siste er det ikke mange vugg før han sover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten vår sover i egen seng, legger han bare rett over med en gang ammingen er ferdig på natten, da sover vi best begge to. Men det hender jeg sovner med han når vi ammer, da legger jeg han bare over når jeg våkner igjen! Jeg tror det bare er en vanesak om de trives i egen seng eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min sover i senga med oss. Jeg har lyst til å prøve å venne han til å sove i kurven sin, selv om det er kos med samsoving. Men godt å kose litt med store gutten min (samboeren) også innimellom :). I begynnelsen nyttet det ikke, han sutret eller gråt hele tiden, så både han og jeg sov dårlig. Men tenkte og gjøre nye forsøk snart nå. Får prøve som kab og rulle sammen et helseteppe eller to, så det blir trygt og godt for ham i kurven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min sover i korgen sin,ved siden av senga vår.Tørr ikke la han ligge i senga vår og sove,da de ikke anbefaler det pga fare for krybbedød.Han sovner hos oss og så legger jeg ham i korgen sin.Går greit,men av og til våkner han og vil ha litt mer kos før han sovner igjen.

 

Han ble født 28.11.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Småen sover i egen seng om natten, men om morningen så tar jeg han opp i sengen min, så får han ett måltid og så sover vi litt til..:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her samsover vi, men jeg vil snart forsøke egen seng til ho igjen - pga økt fare ang krybbedød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pga bekkenløsning og vond rygg sov Marius ofte med meg til å begynne med, men etterhvert gikk jeg mer over til å legge ham i kurven ved siden av senga mi istedet. Jeg sover bedre da. Han har ingen problemer med å sovne der, men jeg innbiller meg at han liker å vite at jeg er rett ved siden av..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I starten sov ho i senga vår hele natta, ho ville ikke sove noe annet sted, bare skreik og skreik fram til vi la oss sammen med ho og ho fikk pupp sånn i ett-to-tida. Så plutselig for ei uke sida begynte ho å sovne tidligere på kvelden i si eiga seng, så nå sover ho der til ho skal ha mat utpå morrakvisten, da tar jeg ho over i vår seng. Jeg syns samsoving er veldig greit, men det er godt å ha senga for seg selv igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amalie ble født 8. nov og har sovet i egen seng fra dag 1.

de første 2-3 ukene lå hun i babykurven sin inne hos oss, men så flyttet vi henne i den store senga ( sprinkelsenga) på eget rom, og jeg sov der inne med henne. Nå rett før jul, la jeg meg inn på vårt soverom igjen. så Amalie har sovet alene på eget rom fra hun var ca 6 uker.

 

Hun bruker lang tid på å sovne, men ligger å stirrer i lufta med smokken til hun sovner. Må jo inn noen ganger å gi smokken og nynne litt, men sovner til slutt. :)

 

Men hun sover gjerne bare 2-4 timer av gangen før det er pupp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten vår ble født 8.11 og har sovet i sin egen seng fra dag en. Skiller veldig på natt og dag jeg da. Sover i kurv eller ute i vogna på dagtid, og i mørkt soverom på natta. Har aldri vært noe problem. Har sovet over siden han var 7 uker. Legger han ca. kl. 20 på kvelden og våkner for mat i 6 tiden. Tar han da opp i senga vår, pupper og tilbake til sin egen. Han har en kosebamse og en kos i tillegg til smokk, så det er lunt og godt rundt han i senga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta vår sover i egen seng til hun våkner på natten å skal ha mat. Og etter maten så ligger hun bare sammen med oss de siste timene før vi skal opp for å ha mat igjen å stå opp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...