Gå til innhold

Lucia-Twilight....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, da ser det ut til at jeg var førstemann idag!:-)

Nettopp kommet hjem fra Lucia-frokost i barnehagen. Måtte opp og avgårde 2 timer tidligere enn vi pleier idag-det var tungt det... Tar jo livet med ro om morran her i huset nå som jeg er i permisjon, men kunne jo ikke la være å dra idag.

Så nå sitter jeg her, trøtt som en dupp,skal bla gjennom avisa, og så regner jeg med det blir horisontalen på sofaen ei lita stund...

"Sainntja Lussiaaaaa?!"

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, hurra for santa lucia! Nå er jo mer enn halve adventen gått alt, og her sitter vi... Ikke Lucia-frokost i bhg her, desverre, så jeg tror ikke det blir lussekatter på meg i år med mindre jeg får ånden over meg i kveld og baker dem selv:)

Noen som har en god oppskrift, forresten?

Skrevet

Og forresten, stor storm her i går, så tv'n falt ut - hva skjedde på Grey's Anatomy? Gikk jeg glipp av noe?

Skrevet

Sitter nå her framom datan...Levert Emilie i barnehagen å ferdig med akupunktur timen for idag.

Skal på Lucia feiring i barnehagen halv tre,så her blir det avslappingsdag uten planer.Har stort sjett alt klart til jul.Det er deilig å være i rute...

Ha en fin Lucia dag alle sammen

Skrevet

Hei hei ja...jeg var i barnehagen med datteren min klokken åtte i dag tidlig på lucia feiring...offameg...såååå tidlig oppe..skikkelig trøtt idag..men det var jo bare kjempekoselig der da...søte syngende lucia barn.....lussekatter og kaffe...litt tidlig med søtsaker for min del..men man må jo nesten smake da ( ikke vond å be egentlig)hehe...

I går fikk vi pyntet det hjemmelagede pepperkakehuset vårt med kokos(snø) seigdamer og menn...nonstop og sølvkuler...datteren storkoste seg og nå er jeg blid og fornøyd over at julehuset er komplett...mangler juletre..men det kommer til neste uke..

Off...blei litt skuffa da legen min ringte inn og var syk idag da jeg skulle på kontroll..er litt spent på om hodet har festet seg jeg da..hmm...ikke minst vekta??uææææ...jaja.--snart i mål med dette svangerskapet også da...går fort det nå..fik heldigvis ny time imorgen..så da må jeg smøre meg med tålmodighet

Skrevet

Heisann jenter :) Lillejenta mi har fri fra barnehagen idag, og jeg må si jeg lurte fælt da jeg våkna kvart over ti uten å ha hørt et pip fra henne... Lå og strakk meg litt, så hørte jeg prating fra loftet... joda, der lå hun lys våken i senga og lekte med bamsene sine :) Åh det var så godt å sove lenge!

Nå spiser vi frokost mens vi ser litt barne-tv. Lucia-kaffe i barnehagen er ikke før i ettermiddag, så her slipper vi å opp midt på natta, hehe :)

Har forresten et spørsmål til dere: kjenner man ungen der inne når man har rier? Eller blir den "klemt fast" av livmorsammentrekningene? Ikke alt man husker fra forrige gang...

Skrevet

200g smeltet smør

1 l melk

2 dl sukker

100g gjær

3g safran/gurkemeie (blandes med 1ss vann)

1600g hvetemel

stekes på 200 grader

Jeg pleier å blande rosinene i deigen istedfor å pynte med de, blir saftigerere og bedre da.

Skrevet

Godformiddag jenter :o)

Endelig hjemme igjen - uvant lang dag allerede :o)

Startet dagen med Luciakonsert i Domkirka kl 07! Litt sært å stå opp kl 06 for å dra på kirkekonsert, men det er det verdt - det er en fantastisk konsert (tradisjon i byen her). Det er to konserter, en kl 07 og en kl 09, og den kl 07 ble utsolgt på 20 min - 800 billletter! Så nå er julestemningen på vei hit, ihvertfall siden det faktisk meldes snø om noen dager. Men tror det ikke før jeg får se det, er nesten for godt til å være sant!

Deretter var det frisørtime - deilig å få ordnet seg litt før jul og før babyen kommer. Klarte også å tusle innom byen en tur, fikk kjøpt en amme-bh, har utsatt det så lenge. Syns det er så vanskelig å gjette hvilken str jeg skal ha, men ville gjerne ha med en på sykehuset. Nå er det endelig lunsj og litt Bim :o)

Sponge: du spurte vel om Greys anatomy - har nettopp startet å se på det, så er ikke helt inne på navn...men ny kjekk lege kom, plastikk kirurg, som viste seg å være gamle bestekompisen til McDreamy - helt til han hadde endt opp i seng med kona hans! Han kom for å få kona til McDreamy "hjem" igjen. Dessuten sa endelig den lille søte legen (med mørkt krøllete hår) til Meridith hva han følte for henne, og episoden ble avsluttet med at de kledde av hverandre - oioi! Tror det var det viktigste :o)

Håper dere alle har en fin luciadag og at formen er fin!

Skrevet

Takk for oppdatering - de viktige tingene må man jo få med seg...

Lucia-konserten pleier å være så fin,v ar det like bra som det pleier?

Skrevet

har massevis av julesteming, var på en lokal julekonsert igår og det var kjempeherlig :) bortsett fra at jeg både før, etter og i pausen måtte forklare alle de nysgjerrige at jaada jeg er her enda, neeeida jeg har ikke sprukket enda, jaaa jeg har ikke termin før i januar, neeei fødselen er ikke i gang jeg har bare kynnere... men når selve konserten foregikk var det fint :)

Jeg fant forresten en amme-bh i ei av flytte-eskene! Den er litt stor, men det kan jo være greit nok når melka kommer å ha plass til et innlegg eller noe. Tror ikke de blir like svære denne gangen som sist... melka har allerede begynt å komme kjenner jeg - sikkert pga kynnerne.

Skrevet

åh så koselig det hørtes ut med lucia feiring :-)

Sover til 12.30 hver dag jeg.. Litt bortskjemt.. Blir andre boller med baby i hus :-)

Skrevet

sove til halv ett?!?! o lykke.. o uoppnåelige lykke!!!

her er det opp og hopp senest åtte, da skal knøttemor i barnehage.

Skrevet

Luciakonserten var like bra som den bruker å være ja, de synger jo ofte samme sangene som tidligere år, men tradisjon er tradisjon :o)

Glemte jo forresten å fortelle noe viktig, for her står visst ikke verden til påske! Fikk brev fra sykehuset i dag, skjønte ingenting - det var jammen brev fra legen jeg klagde på. Hun tok klagen seriøst og beklaget veldig at det hadde blitt sånn. Forklarte hva hun hadde ment, og virket oppriktig lei seg for at det hadde blitt ubehagelig for meg! Fikk både telefonnr og callingnr hvis jeg ville ta kontakt. Det var virkelig det siste jeg hadde ventet...men er veldig glad for det :o) Nå er jeg virkelig ferdig med den saken!

Skrevet

hehe.. huff jeg prøver å stå opp,men.. dagene er så kjedelige hjemme, bedre å stå opp sent,da er det kort tid til sambo kommer fra jobb.. :-)

Våkner når han står opp kl 06 og får ikke sove igjen den første timen som regel.. :-)

Skrevet

Ja, mer bekreftelse på at det var upassende ting du fikk høre kan du vel knapt få! Da er det jo veldig mye greiere om dere skulle dumpe borti henne under fødselen og barseltiden også:)

Kanskje jeg skal sette på litt julemusikk her jeg sitter og later som at jeg jobber?

Skrevet

apropos julemusikk - jeg skal få sendt deg den singelen imorra! Har vært med i veska mi hver gang jeg har vært på posten i det siste, men har glemt det hver gang... teflonhjerne dessverre... men imorra blir den sendt altså!

Skrevet

Hei hei jenter...jeg har akkurat ryddet huset litt...hører forøvrig på julemusikk...grepet av julestemning..har vasket en maskin med babyklær..blått tøy..litt rart når man har en jente med rosa og lilla tøy..blir litt mer virkelig at man venter gutt da...

var på julekonsert på mandag med "stille natt, hellige natt" med da anita skorgan, tore endresen. rune larsen og marian aas hansen...fysøren så flott...tore endresen sang "oh helga natt" så taket reiste seg i kirken...det var sååå koselig..

anbefales..

ellers håper jeg alle her har det bra på luciadagen..gleder meg liksom mer og mer til julaften jeg da...er litt barnslig.."tre nøtter til askepott" og julestemningen er komplett for meg...

Skrevet

tre nøtter er jo et must da.. men er veldig spent på hvordan det kommer til å gå i år, med to uker til termin, kroppen stappende full av hormoner og så se DEN filmen? blir nok to timer med grining det gitt.. og så desperate forsøk på å sminke vekk de røde øynene før kirkegangen :)

Skrevet

jeppers...kan tenke meg en liknende reaksjon fra meg også...er rimelig følsom om dagen...er litt lettet over at magen har sunket bra ned nå...går nesten an å puste igjen jo...hvordan går det med deg ka-ping??+blir det før termin tror du??

iflg.mens termin og min samboer og meg er det iallefall en uke før..vi venter i spenning...

Skrevet

Himmel, jeg er visst den eneste her med _lenge_ igjen, jeg er jo ikke engang offisielt "høygravid"! Kan bli en ensom tråd et stykke ut i januar...

Skrevet

Vi får fortsette twilighten på Skravlesiden, da...

Nettopp kommet inn døra med ikke mindre enn 9 handleposer jeg, da....

Henta skinnposen på renseriet idag, samt fått i et par julegaver...besøkt farmor på sykehuset og handla inn øl, brus, kaffe, nøtter osv til jul. Maten får bli sammen med mamma og brodern en dag siden.

Skrevet

Himmel og hav, så effektive en del av dere er da! Men si meg, er det ikke en del twilightdamer som glimrer med sitt fravær i dag - er det fødsler på gang?

Skrevet

det var stille fra noen her ja..

akkurat ferdig med middagspising vi da..blei sååååå trett....jaja..da er det vel på tide med en ettermiddagslur...datteren min pleier være utslitt etter maten hun også...ser på film og ligger sammen med mamman sin og slapper av i sofaen...det er enda godt de gangene samboer må jobbe overtid...heldigvis er han hjemme idag da..

er rent stolt over alt jeg har fått gjort hjemme her idag...men det går sååå innmari utover bekkenet---

nei...nu går eg og kviler meg...hihi..snakkes siden...

=0)

Skrevet

De eneste jeg vet har født så langt av twilight-jentene er 1D, Vims og Hanne... correct me if I'm wrong? Går mye på teflon for tida hva hjernekapasitet angår...

Vi er hjemme nå etter lucia-feiring i barnehagen. Gikk ikke å holde tårene inne idag gitt... med verdens søteste 2-åring med hvit skjorte, lys i hendene og glitter i håret... *sukk*... gruer meg nesten til begge jentene mine skal gå sammen i lucia-toget - det kommer nok til å bli ganske kraftige saker for ei lettrørt mor det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...