Gå til innhold

Strekkmerker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når kommer vanligvis strekkmerkene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det virker som de kan komme når som helst, det er veldig individuelt. Jeg selv begynnte å få på puppene å rumpa ganske tidlig, å det har blitt mer å mer. Men jeg har enda ikke fått på magen

Skrevet

jeg har ikke fått en eneste en ennå.. er i uke 32+3

Skrevet

Jeg har ikke fått noen nye strekkmerker, men noen gamle jeg hadde på hoftekammene har "sprukket" opp igjen :/

Skrevet

Jeg har ikke fått noen på magen eller hoftene, men har fått tre "tigerstriper" på hver pupp.. lekkert.. hehe. De kom i uke 36.

Jeg er bare lykkelig for at jeg ikke har flere jeg, men de kan jo til og med komme under fødsel, så ingen er "sikret" før babyen har kommet til verden :o)

Skrevet

Fikk strekkmerker i uke 32 sånn cirka. Men, men... det er vel sånn en må regne med og tar det ikke så veldig tungt. Er jo verdt det til slutt :-) Og de blir vel svakere etter fødsel også..

Skrevet

Har ikke fått noen nye strekkmerker...har noen få på hoftekammen jeg også..de er der enda...hihi..men ellers ingen ting..var litt nervøs for å få nye feks på magen...men ligner jeg mamma beholder jeg kun de på hoftene..hun har født fire barn og har nesten ingen strekkmerker..vel..jeg er i uke 37 nå...iflg.bim...og håper jeg fortsetter sånn....

Skrevet

Jeg fikk to strekkmerker på hver hofte da jeg var 13 dager over termin. Så hadde jeg født til termin, hadde jeg sluppet unna strekkmerker. Men, klager IKKE over bare 4 strekkmerker ;o) Slapp billig unna!

Skrevet

jeg har ikke fått noen merker på magen enda.hadde noen svake merker på puppene og lårene etter hurtig vekt økning i puberteten.Håper de holder seg unna magen :-) Er i uke 35 i følge bim.

Skrevet

Umulig spmål å svare på egentlig...

- Ikke alle får strekkmerker i det hele tatt... det har ingenting med arv å gjøre, men med fleksibiliteten i underhuden

- noen får tidlig, andre seint

- noen har strekkmerker fra puberteten, men får ingen nye i svangerskapet

- noen får strekkmerker bare på magen, andre på puppene/rumpa

Min mor har NULL merker etter 3 1/2 svangerskap. Selv har jeg massevis på magen etter snart to svangerskap (de under navlen fra forrige, de over fra dette) og noen svake striper som er rester etter alle de strekkmerkene som dukket opp i puberteten.

Skrevet

Det min lege og jordmor har fortalt meg er at strekkmerker er mer hormonelt betinget enn hvilken "strekkvalitet" huden har. Det er jo enkelte som får strekkmerker allerede i de tre første månedene av svangerskapet, - altså før de har begynt og vokst nevneverdig.

Skrevet

moren min har ingen strekkmerker og har født 3 unger.. jeg har jo allerede de svake siden puberteten..så da har jeg vel større sjangse for å få de nå også..Jaja, de er vel verdt det =o)

Skrevet

fikk ingen sist, og ingen til nå er i uke 30. Håpe håpe og smøre smøre.

Skrevet

glemte å føre på det hormonelle der ja :) Det hjelper altså lite å smøre - selvsagt får en jo mer velvære av det og DET er bra, men smøring hjelper overhodet ikke på hormonbalansen i kroppen eller fleksibiliteten i selve underhuden.

Selv holdt magen min helt til tre uker før termin sist, da sprakk den noe sinnssvakt... mens rumpe, lår osv kun har merker fra pubertet, ikke svangerskap. Denne gangen sprakk magehuden mye tidligere. Jaja, får vel finne meg i at jeg kan se langt etter fotomodellkarrieren... :)

Skrevet

Har ikke fått noen foreløpig, er i 38. uke, så slipper nok unna:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...