Anonym bruker Skrevet 13. desember 2006 #1 Skrevet 13. desember 2006 Føler meg nesten litt mislykket jeg...som ikke har "snill nok" unge som ikke sover hele natta. Lurer på hva jeg gjør galt. Han er jo verdens herligste gutt selv om han ikke sover hele netter. Men de som har babyer som har sovet godt fra første dag vet ikke hva de snakker om. Føler meg litt såret noen ganger, når de legger ut om hvor fantastisk snill ungen deres er. Misforstå meg ikke - jeg unner dem det absolutt - men kom ikke og si at det er noe feil på meg eller ungen min selv om vi ikke sover hele natta. Vi har faktisk lagt ned en god del jobb i det.
Gjest Skrevet 13. desember 2006 #2 Skrevet 13. desember 2006 Nei djiiiizes............ "snill unge".... Er et gammelt uttrykk tror jeg.. Typisk disse gamle som spør om han er "snill om natten" osv.. Avogtil har jeg svart, bare for å kverrulere litt "nei, han er slem om natten"..........! Øøøøøh......... Jeg syns det blir feil å si jeg Om jeg spør ei venninde av meg om barnt hennes sover hele nattet, ja da spør jeg om barnet sover hele natten... ikke om h*n er snill Men UANSETT, så er det jo ingen vond mening bak dette. At de barna som ikke sover er slemme, det er bare et uttryk! Kose deg med snille gutten din du, ikke ta ting folk sier helt bokstavelig
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2006 #3 Skrevet 13. desember 2006 Hehe, neida... Jeg er jo ikke egentlig så firkanta... M en et lite innlegg som måtte ut etter en strevsom natt. Leste et par innlegg her om det... HI
Stratos med 3 barn Skrevet 13. desember 2006 #4 Skrevet 13. desember 2006 Tror du er i overkant hårsår nå! Jeg har en snill gutt, synes jeg, og han sover fremdeles ikke hele natten igjennom han heller, men jeg synes han er enkel, grei og snill å ha med å gjøre. Samma hva andre mener vel!
noad Skrevet 13. desember 2006 #5 Skrevet 13. desember 2006 helt enig med deg,vi har snille barn selv om de ikke sover hele natten..men lurer litt på hva som er ett slemt barn,klarer ikke helt og se at ett så lite nurk kan være slemt egentlig,de sier jo bare ifra på sin måte...
Gjest Skrevet 13. desember 2006 #6 Skrevet 13. desember 2006 ikke føl deg mislykket da!! ingen unger er like,og bra er det =0) å jeg vil vel si at alle unger er snille,om di sover hele natta eller ikke. har selv en som har gitt meg laaaange våkenetter,og mere til. nå har han di siste nettene sovet,spør meg ikke hvordan jeg fikk til det,hehe..sleit å styrte i ukesvis for akkurat det,men da jeg ga opp,ja da fant han ut at sove var lurt =)) vil nok tro at di fleste legger ned jobb i enten det ene eller andre med sine små. nei,la ikke slikt gå inn på deg du.snart finner din skatt ut at han vil sove lenge,og da tror jeg nok du også har lyst til å dele din glede med andre.=0) men jeg skjønner deg jeg.veldig godt. klem =))
lille N Skrevet 13. desember 2006 #7 Skrevet 13. desember 2006 Unger som ikke sover om natta er jo ikke ondskapsfulle... De bare får det ikke til. Soveunger er bare litt mer brukervennlige
Molait Skrevet 13. desember 2006 #8 Skrevet 13. desember 2006 haha brukervennlige:)))) jepp, tenkt samme selv, men er bare et uttrykk:)
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2006 #9 Skrevet 13. desember 2006 Jeg er helt enig i at uttrykket "snill baby" er dumt. Det er jo ikke fordi de er snille at de sover hele natten, men fordi de er rolige, ikke sultne og ikke har vondt noe sted. Dette er jo faktorer som det kan være vanskelig å påvirke for foreldre, samme hvor mye de jobber for det, fordi noen babyer er urolige, noen spiser ikke nok til å holde natten i gjennom fordi magesekkene deres ikke er store nok eller fordi de forbrenner maten raskt og noen har vondt i magen eller er tette i nesen eller hva det måtte være. Samtidig tror jeg ikke de som bruker uttrykket snill baby mener at de som ikke sover natten igjennom er slemme, så det er vel best å forsøke og ikke ta seg nær av det.
Gjest Skrevet 13. desember 2006 #10 Skrevet 13. desember 2006 Jeg kan godt forstå deg, men tro meg!!!! Du har helt rett!! Noen barn bare sover ikke lett om natta, mens andre gjør det. Vi har en av hver. Vi måtte jobbe knallhardt med førstemann, og ved 6 måneder så vi lyset i tunnellen. Andremann bare sov sammenhengende lange strekk av gangen, og det varte ikke lenge før hun sov 13 timer i strekk, uten at vi løftet en finger (hun ville bare ha fred). Nå tuller hun en del da med at hun ikke vil legge seg, men sover godt når hun først sovner. Har forresten oppdaget at hun må ha det helt mørkt for å roe seg. Det hjalp i går i hvert fall. Det er så lett å kategorisere en baby som en baby, og tro at det er noe av det samme, men det er det IKKE. De er like forskjellige som voksne mennesker er. Jeg følte meg som en levende død med førstmann p.g.a. søvnmangel, mens med andremann har jeg ennå ikke hatt en dårlig dag.
Zupermam Skrevet 13. desember 2006 #11 Skrevet 13. desember 2006 det er faktisk mer vanlig å spise hver 3 trime til de er mange måneder, enn å sove natta igjennom fra de er noen uker som det virker som om mange gjør. Å legge babyer kl 19 for kvelden, er det også bare et utvalg heldige som får til:) Min gutt var stor og fin ved fødselen, og trengte å spise hver 3 time, barselpersonellet påpekte at han måtte vekkes om han sov, for han måtte ha mat så ikke blodsukkernivå etc sank. Nå er han 3 måneder, og har skjelden mer enn 4 timer mlm hvert nattmåltid, spiser men sovner heldigvis tvert etterpå da:) Husk de ha minimager, så de trenger ofte påfyll, mener det tvert imot er mer normalt å spise ofte enn å sove 8 timer i strekk. ( ok, skjønner debatten kommer nå....)
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 13. desember 2006 #12 Skrevet 13. desember 2006 Har faktisk tenkt på dette selv, etter at jeg omtaler gutten vår som snill.. Er jo ingen barn som er slemme tenker jeg.. Er nok bare et uttrykk.. Ikke det at ungen faktisk er SLEM om h*n ikke sover hele natta o.l.. Ingen barn som er slemme
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2006 #13 Skrevet 13. desember 2006 Selvfølgelig er ikke babyer som våkner på natten slemme!! Da har i såfall jeg verdens slemmeste lille baby!! Og det er han ikke, han er skjønn og god ) Når det er sagt; det later til at den vanlig oppfatningen er at babyer IKKE sover hele natten, at det er det som er normalen. Jeg er ikke så sikker på om dette stemmer.... Har den siste tiden opparbeidet meg et STOOORT referansemateriale og av disse, så sover 90% hele natten og har gjort det siden 2-3 måneders alder. Av og til lurer jeg på om bøkene/helsesøster bare sier at det er normalt med nattevåk. Hva skulle de ellers skriv?? At det er normalt at de sover hele natten!! Da hadde jo de som ikke har sovebabyer gått bananas! Litt det samme som at de sier at førstegangsfødende føder over termin...stemmer ikke det heller....!!
♡ A & E ♡ Skrevet 13. desember 2006 #15 Skrevet 13. desember 2006 har pratet mye med venninner om det uttrykket "snill baby"! finnes d slemme babyer lissom!?hehe!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå