Anonym bruker Skrevet 13. desember 2006 #1 Skrevet 13. desember 2006 Lillegutt på 9 mnd har begynt å få dreisen på ålingen. Nå synes jeg at det er på tide at han krabber. Hvordan lærer jeg han dette og hvordan trene han på å stå?
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 13. desember 2006 #2 Skrevet 13. desember 2006 Hei hei. Så bra at han har fått dreisen på ålingen da, kjempegøy for han å komme seg fremover. Men du, det er ikke meningen at vi skal trene barne våre, dette er noe de finner ut av selv. La han styre dette i eget tempo så plutselig kommer det, ellers kan du ende opp med å skade ryggen hans, de skal ikke bli reist opp for å stå før de er sterke nok. Når de klarer dette selv så er de det. Det er det samme med sittingen. De skal ikke bli satt opp for å sitte alene selv om de sitter stødig. Så lenge de ikke klarer å sette seg opp selv så er de egentlig ikke sterke nok til å sitte selv og det er en ganske stor påkjenning for ryggen. I tillegg stopper det opp den naturlige utviklingen og det tar lenger tid før de mestrer andre ledd. Det henger nøye sammen. I tillegg må du huske på at ikke alle krabber heller, noen humper bortover på rompa og noen åler seg helt til de begynner å gå. Finnes sikkert flere fiffige måter og:)' Så ikke stress du, han er jo bare 9mnd, la han få den tiden han trenger:)
Cackleberry Skrevet 13. desember 2006 #3 Skrevet 13. desember 2006 Han lærer å krabbe og stå når han er klar for det - ikke noe du kan lære ham dette! Er ikke bra hvis du presser kroppen hans til å utføre operasjoner den ikke er sterk nok til, så du får nesten bare vente til han er klar
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2006 #4 Skrevet 13. desember 2006 Tusen takk for svar fra dere begge :-O) Da kan jeg jo ta det med knusende ro jeg da.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2006 #5 Skrevet 13. desember 2006 Jeg er enig i at man ikke skal øve på krabbing og gåing, men du som skriver at de ikke skal sitte før de greier å sette seg opp selv er litt på jordet. Såklart kan de sitte når de er stødige i kroppen. Min er 9mnd og sitter kjempegodt, greier å komme seg framover på rompa, og går rundt på rompa. Men han setter seg ikke opp selv. Har ikke funnet ut hvordan han skal gjøre det. Men det er jo helt klart atr kroppen hans er sterk nok til å sitte!!! Så ikke kom med slike dumme utsagn vær så snill.
kvirrevirrevitt Skrevet 13. desember 2006 #6 Skrevet 13. desember 2006 De skal jo "lære" det selv, ja.. -men våres jente rtengte et lite puff.. Bare åla seg, og krabba bakover (!) -resulterte i at hun plutselig fant seg selv under sofaen, under senga, under tørkestativet..... frustrerende for oss alle (og litt morsomt:o)) -Så vi måtte hjelpe litt... Det som tilslutt fikk a' til å krabbe framover var mammas hårbørste og veldig fristende mobiltelefon strtegisk plassert an halvmeter foran henne da hun stod på alle fire. Hun er fremdeles fiksert på mobiltelefoner, og hun viser allerede tedenser til et mulig frisøryrke... )) du trenger jo ikke gå inn for å lære han opp eller trene han i noe, men kanskje bare prøve å inspirere litt? )
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 13. desember 2006 #7 Skrevet 13. desember 2006 De skal lære selv ja ;o) Ta det med ro,Lukas ålte/krøyp fra han var 8 mnd.Han begynte å krabbe da han var 11 mnd.Ikke stress med det,det kommer ;o)
Mangla Skrevet 13. desember 2006 #8 Skrevet 13. desember 2006 Mitt beste tips er at barnet leker med andre barn som krabber. Hvis det er klar til å krabber vil det prøve.
Englefjas Skrevet 13. desember 2006 #9 Skrevet 13. desember 2006 Tror ikke det er noe å stresse med, nei. Selv var jeg treg med slikt da jeg var liten, og gikk ikke før jeg var atten måneder. Men jeg klarer meg helt fint nå, altså. ;P
Sigbeth Skrevet 13. desember 2006 #10 Skrevet 13. desember 2006 riktig, skal ikke stresse med dette. Selv lærte jeg å gå før jeg kunne krabbe. Tror det har noe med at ingen rundt meg krabbet, så hvorfor skulle jeg? Moren min måtte til slutt legge seg ned på alle fire og vise meg! men jeg var jo godt over ett år da....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå