Gå til innhold

Tror typen driver med dop...

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag fikk jeg det for meg at jeg skulle sjekke mobilen hans. Fant meldinger han hadde sendt (den helga jeg var borte), og der stod det bl.a. ,,Sover så godt etter å hatt i meg kjemikalier", ,, Skal røyke meg en i kveld", ,,fyrer opp en senere". Jeg så også på bildene han har tatt, det var fra ei venninne og han hvor hun satt og røyka (det røyk noe jævlig grått rundt henne) og ett hvor han og hun var sammen og han hadde røde øyne, sånne alla blasse. Nå er jeg rimelig sikker på at han driver med dop. Han hadde en periode for 4-5 år siden hvor han dreiv med dette og noen av vennene hans bruker sånt nå å. Jeg kjenner jeg blir helt kaldsvett av dette! Jeg er gravid i 25.uke og han oppfører seg sånn ved første anledning.

Nå står jeg overfor et tøft valg, men det skal tas. Jeg må først konfrontere han med at jeg har lest meldingene hans osv., for så å ta et oppgjør og finne ut hva han egentlig driver med. Jeg må deretter velge om jeg skal bli (syns det er utelukka nå altså) eller om jeg skal flytte. Det er helt utenkelig at bebisen skal ha en far som driver med dop.

Det verste er at jeg er helt rolig akkurat nå, har akkurat sendt melding til ei venninne, og ringt søstern og mamma. Men det er hvertfall sikkert at noe må gjøres og han skal få svare for seg, den dritten.

Trenger noen trøstende ord og gode råd, gjerne fra noen som har opplevd det samme, og hvordan det har gått.

Klem,

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud, la nå mannen din få fyre seg en liten en.

Skrevet

Enda ett patetisk svar fra en jævla anonym ja! Konfronter med typen din du. Ikke noe særlig for bebisen å vokse opp med en far som doper seg, selv om det er bare en gang i blandt! Han er sikkert en fin type til vanlig, men det utarter seg fort da. Lykke til!

Skrevet

Hvis du synes det er helt uakseptabelt at mannen din røyker eller driver med annen rus så skal du ta konsekvensen av det og ta dette opp med ham. Det skal ikke hverken du eller barnet ditt lide under!

- Har ingen erfaring med slike situasjoner, men jeg vet hva jeg personlig ville gjort i samme situasjon. Kastet ham på "hue og rævva" ut!

Kan bare gi den en klem og ønske deg lykke til!

Skrevet

Jeg ville først ha konfrontert han, og hørt hva han hadde å si. Han kan jo ikke drive å dytte i seg alskensrart når han skal bli far. Jeg syns det er bra av deg å sette klare grenser. Det er kjempeviktig, spesielt når det også dreier seg om et barn. Han må også ta sin del av ansvaret.

Jeg er helt enig med Seier og Glede her, jeg hadde også kasta han på "hue og ræva" ut!

Skrevet

Fra en som vet hvordan det er å bo med en som røyker hver dag så kan jeg bare si: hiv ham ut eller flytt for deg selv. Noe sånt ville vært helt uaktuelt for meg med et barn i huset. Jeg har aldri drevet med dop selv men levde altså (barnløst) med en som røykte hver dag i flere år. Jeg var ung og dum...Han trenger tydeligvis å vokse opp og ta ansvar for at det blir flere enn ham å ta vare på. Ved å fjerne deg så kan det jo være at han skjønner alvoret og han kan jo absolutt bli en bra far på sikt. Men ikke finn deg i det og bli hos ham fordi du vil vente på at han skal forstå det. Han har ikke vært ærlig med deg nå så hvorfor skal han være det fremover? Nå må du først og fremst ta vare på deg selv og på det uskyldige livet du bærer i magen. Du klarer deg nok kjempebra alene og det virker jo som du har et bra nettverk rundt deg. Lykke til!

Skrevet

Jeg har selv røyka masse og samme med mannen min. Mannen min begynnte å røye hvær dag og ting tok litt av...tilslutt krevde jeg at han skulle slutte eller så var det slutt. Ingen av oss har røyka siden, men flere av de vennene vi hadde da, er fortsatt i dophelvete.

Heldigvis var dette flere år før vi fikk barn, jeg ville ALDRI godtatt om han hadde så mye som smakt narkotika igjen.

Kanskje vanskelig å tenke sånn nå, men jeg ville definitivt råde deg å flytte ut for en stund. Hvis han faktisk har gjort det da. Ikke la han komme med unnskyldninger om at ting skal bli så mye bedre, for hvis han har gjort det i det hele tatt, viser det at han ikke setter deg og barnet først. Han er tydeligvis ikke moden for å bli far, eller bare vanvittig egoistisk.

stå på du, du klarer deg nok. tror du får masse synmpati og hjelp fra fjern og nær når du er i en så vanskelig situasjon.

lykke til

Skrevet

Litt vanskelig å gi råd, for lle har foskjellige meninger om hva som er ok.. Pappaen til jenta mi har en fortid med mye dop (sier han prøvde alt man kunne få tak i i Norge). For meg var det alt det andre og ikke hashen som var problemet. Da jeg ble gravid lovte han at han ikke skulle røre noe sterkere enn hash mer. Han hadde perioder da han røyka mye, der jeg syntes det var vanskelig å forholde meg til han, men det var ikke før jeg tok han på fersken men kokain at jeg ba han flytte.. Nå synes jeg det er vanskelig i forhold til samvær og rus. Syns det på en måte var lettere når vi bodde sammen. Da kunne i alle fall jeg ta ansvar når han var full eller fjern. Nå er problemet mitt: "Hvordan ha kontroll uten å nekte samvær?"

Skrevet

Hva med å få inn ei bekymjringsmelding til barnevernet, og nekte å gi fra deg ungen dersom du tror han doper seg under samvær???

Ser ikke problemet i å nekte samvær med en far som doper.

Jeg har mer enn nulltoleranse for slikt, og hadde aldri sendt mine barn til en dopbrukende pappa, hvis vi ikke bodde sammen.

Jeg tolererer knapt et glass vin el to, el ei øl når ungene er i hus, slike ting skal ikke være en del av mine barns oppvekst!

Never ever!

Til HI; ta det opp med han, og si klart fra hva du mener, og er han ikke enig, så ja, da er d på "huet og ræva" UT.

Det er vel nok unger i dette landet som lider under avhengige foreldre, ikke la d bli fler.

Ref artikkel i dagens VG hvor et spedbarn på 10 dager var blitt funnet under en narkorazzia i Bodø, kraftig underernært... HVOR er helsevesenet spør jeg bare, de må da ha visst hvilke forhold denne mora levde under... SUKK!

Lykke til!

Husk at barnet ditt har det bedre sammen med en glad og fornøyd mamma, en en som kjemper med en dop-pappa...

Skrevet

Ja men herregud da menneske, hva er det du holder på med?? Først snoker du i hans tlf, så henger du han ut på nett som en jævla knarker, uten å ha pratet med han??!! Å ellers har du det bra?

Tror faktisk du vil vil bli kvitt han ja. Hvorfor skal du ellers true med å pakke å dra før du vet noe med sikkerhet? Sorry, men ingen medlidenhet til deg denne gang, den går faktisk til han.

Skrevet

Hoff dette må jo være veldig tungt for deg da?! Herregud har man en misstanke må man jo sjekke om den stemmer så at du sjekka mobilen all ære sier jeg, slik fannt jeg ut for 4 år siden at min kjærest var utro så!!! Du må jo ta det opp med han og gi han et valg enten eller?! Visst han virkelig bryr seg om deg og babyen så lar han være ,men som sagt mye man kan si han må VISE DET!! dette må jo være litt av en påkjenning å finne ut nå!! Kan bare si lykke til og håper du finner ut hva som er best for den lille og deg;-).. det som betyr noe nå!!!;-)

Skrevet

sender deg en trøsteklem, ikke noe artig det der.... håper det ordner seg for dere..

Skrevet

Enda et duste-svar fra en anonym? Idiotisk å svare sånn og ikke tørre å stå for det man skriver..

Skrevet

Hei

Synes det høres ut som om du har en perfekt løsning på det her jeg.

Som jeg skulle tenkt/sagt det selv ;-)

Sender deg varme og oppmuntrende tanker og ønsker deg lykke til!!!!

Klem

Skrevet

til deg som er anonym

Ang om hun "snoker" på mob så er jeg sikket på at hun sikkert har hatt veldig god grunn til å gjøre det!!!!!!!

Fy deg - som er anonym og ikke tør å stå for det du skriver!!!

Skrevet

Nå er jeg vel av den mere liberale sorten når det gjelder røyking da, så jeg hadde ikke tatt det så tungt. Men det er jo litt rart att han ikke har sagt det til deg, bryter jo tilliten dere imellom. Og er jo ulovelig, så forstår att du ikke liker tanken på det. Håper det ordener seg for dere ihvertfall, uansett hva utfallet blir. Lykke til.

Skrevet

Herregud går det ann.Hadde bare fortall han rett ut at du har lest meldingene på telefon hans og høre hva han har og si.Kan ikke godta dette.

Skrevet

Skjønner at du er i en fryktelig situasjon, men prøv å holde hodet kaldt og skill mellom misbruk og bruk, harde og softe stoffer. Er det snakk om å røyke en rev, så er det noe helt annet enn kokain, amfetamin etc. Du nevnte et el annet om kjemikalier, og det betyr ikke hasj/marihuana, så kanskje det er snakk om hardere stoffer, evt. piller? Personlig, før jeg ble gravid, så foretrakk jeg å røyke enn å drikke alkohol da jeg ikek fikser å miste kontrollen, være fyllesjuk etc og syns drita fulle jenter er motbydelige og teite, så bare det var avskrekkende nok. Men her snakker vi et par ganger i måneden og ikke daglig misbruk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...