Anonym bruker Skrevet 12. desember 2006 #1 Skrevet 12. desember 2006 Er der noen som har formening om når tid det er lurt å begynne å tenke på neste baby? fikk førstemann i august og kunne godt tenke meg ikke ha så veldig lang tid mellom de to første? Hvor stor aldersforskjell er å anbefale?
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2006 #2 Skrevet 12. desember 2006 Vet ikke jeg,men jeg vil begynne nå Fikk i september. Vil ha liten aldersforskjell:)
SaDa Skrevet 13. desember 2006 #4 Skrevet 13. desember 2006 jeg har 13 måneder mellom mine. det er å anbefalle å ha de tett. kan være slitsmt å gå høygravid og ha en liten som ikke kan gå, men er verd det.. ser hvor opptatt guttene er av hverandre selv om de kun er 7 og 20 mndr.. lyser opp når de ser hverandre.. er så søte så..
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2006 #5 Skrevet 13. desember 2006 jeg ville ikke ha mine så tett og er glad for det i dag. er 3 år mellom mine og det syns jeg er helt ypperlig. dere som har barn tett veit jo ikke om noen annen forskjell da og det er faktisk ikke for alle at det går greit... men det er jo opptil hver enkelt. jeg ville sagt alt fra 2-4 år som en bra aldersforskjell på søsken
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2006 #6 Skrevet 13. desember 2006 eg skal ha tre år mellom mine, er helst forloveden min som vil vente lengst. hehe. men eg vil gifte meg før eg skal ha neste, skal gifte meg om halvannet år så etter det skal eg prøve igjen. jenta mi er nå 5 mnd
Gjest Skrevet 13. desember 2006 #7 Skrevet 13. desember 2006 Forskere har faktisk forsket på det så jeg i bladet "Gravid" for en stund siden:) 18 måneder er ideelt:) Hehe, men det må man jo nesten kjenne litt på selv. Jeg vil gjerne jobbe hvertfall et år før jeg får en til.
Happy Ignorant Skrevet 13. desember 2006 #8 Skrevet 13. desember 2006 Har 17 mnd mellom mine, minste er 3 mnd. Mannen er ukependler, og hadde ikke greid det uten hjelp fra mor som bodde hos oss den siste måneden før fødsel og 2 og 3 uken etter (mannen var hjemme 1 uke). Nå er jenta vår ekstremt aktiv, og stikker i vei når sjansen byr seg. Ikke helt ideelt for en høygravid med bekkenløsning uten bhg-plass. Har bhg til henne 3 dager i uka nå, og det er redningen. Så får jeg litt tid sammen med lillemann alene også. Jeg lærer meg hele tiden teknikker for hvordan jeg enklest får handlet, laget middag, dusjet, ryddet og vasket og gjort alle disse tingene man bare må gjøre samtidig som man passer på 2 barn + en hund, og ingen av dem kan være i samme rom uten tilsyn. Må innrømme at det er krevende akkurat nå, men vet at de kommer til å få stor glede av hverandre i oppveksten. Det er tilfeldigvis 17 mnd mellom meg og min bror, og mellom min mann og hans bror også, så dette vet vi av erfaring. Du kan si det sånn at det er lenge til jeg får noe tid for meg selv, for når barna er i seng er jeg utslitt. Men det går over, så jeg vil absolutt anbefale to tette! Lykke til!
Molait Skrevet 13. desember 2006 #9 Skrevet 13. desember 2006 er 8,5 mellom mine. Snakker år og ikke mnd. for dere som ikke fikk det til å stemme..hehe Tror det er fordeler og ulemper med begge deler. Jeg har fått mer tid med hvert barn og sluppet en del stress og mas. Får mer tid til å kose meg med baby nr. 2 og. Gutta kommer ikke til å bli lekekamerater på den måten, men kan få et godt søskenforhold forde. Er 9 og 11 år til min egen bror og søster. Om vi får nr. 3 kommer jeg til å (gitt at det går da, er ikke bare en natt i halmen og vips baby alltid) ha 2-3 år imellom. Er litt godt å slippe to bleiebarn, og lettere å få til hverdagen når storebror er litt merr selvstendig. Min mening da:)
Sjokoholikern Skrevet 13. desember 2006 #10 Skrevet 13. desember 2006 Jeg og sambo planlegger nr 2 slik at det blir litt over to år imellom de. Egentlig kunne jeg tenkt meg å få to tette jeg og, men vår økonomiske situasjon gjør det litt vanskelig, så vi må vente til gutten vår får barnehageplass (håpe, håpe) til høsten =) Jeg vil helst at barna skal ha ganske lik alder, så begge får mere ut av å dra på feks legoland samtidig. Og av egen erfaring har jeg bedre kontakt med storebror (21mnd imellom) enn lillebror (5 år imellom). Og sa var det en ting til jeg har tenkt på, at vi foreldre får en mindre periode med små barn, at vi får vært voksne med voksne unger, når vi enda er litt unge =) hehe!
Budeia82,m/4 jenter:) Skrevet 13. desember 2006 #11 Skrevet 13. desember 2006 Vi har ca 18 mnd mellom nr 1 og 2, passa veldig bra for oss i hvertfall.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå