Gå til innhold

Tips til hvordan jeg kan trene vekk magen etter fødsel?


Gjest

Anbefalte innlegg

Sliter for å si det mildt... Kunne skrevet mye mer, men orker ikke :( Er så møkka lei av å se sånn ut.. Har prøvd de fleste tipsene her inne, men det sklir alltid ut. Får jo inspirasjon til å slanke meg hver gang jeg ser i speilet, men der varer helt til sjokoladesuget kommer.. Det var pina meg lettere å slutte og røyke enn å slutte med sjokolade!! :(((

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Off, nei, det er jammen ikke lett altså!!:( Eneste som hjelper på magen er sit ups, både vanlige og skrå. Ta 15 stk, 3 rep hver dag. Pilates skal også være bra! Kan laste ned video fra nettet!

Men man må virkelig ha pågangsmot og selvdisiplin for å klare å gå ned i vekt. Jeg har ikke spist snop eller drukket brus siden før fødselen, og jeg savner det ikke... Dess lenger uten, til mindre savner man det. Klarer du en uke uten snop så skal du se at suget blir borte!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste som hjelper er ikke bare situps nei. SIt ups, vanlige rette gjør faktisk lite får å holde inn magen, jeg skal søke om et tidligere innlegg om mage, ellers se etter planken på iform.nu. Pilates er knall, men muskelene som trenes går også fint an å trene på andre måter. Nøkkel muskelen er en muskel som heter transversus, den aktviseres ved at du holder inn navelen entene bare det, sammen med f.eks knipe øvelser eller når du står på alle 4, tar en øvelse som heter planken osv. Selv trener jeg mage med scanetix ball, det "tar" mer når man må stabilisere kroppen i tillegg. For å stagnere suget må du sørge for stabilt blodsukker, spis ofte!!! Frokosten er viktig for det suget som kommer på kvelden. Ikke ha det i hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

finner ikke et innlegg m@dde1 skrev for en god stund tilbake om trening men limer inn noe her om transversus

 

 

 

Hvor/hva er denne transversus muskelen? Og hvordan trener man den? u/t 01:52 28.04.2006

...?

Bambi-Bolla & Nora

[svar på dette innlegget]

Sv: Hvor/hva er denne transversus muskelen? Og hvordan trener man den? u/t 08:42 28.04.2006

Vi har rette å skrå magemuskler. Disse trener vi med rette og skrå sit upr bl.a. Bak disse så har vi ett sett til med skrå indre magemuskler og transversus som går som ett brett belte eller korsett på tvers iver nederste delen av magen.

Når en trener vanlig sit ups trenes de to ytre lagene med magemuskler, men ved for eks. pilates så trener en alle 4 lagene. Derfor er denne type trening så utrolig effektiv.

Det er hovedsaklig denne transversus som holder inn magen og skaper en flat mage, ikke se ytre musklene.

m@dde1

[svar på dette innlegget]

Sv: Hvor/hva er denne transversus muskelen? Og hvordan trener man den? u/t 10:22 28.04.2006

men det er vel andre øvelser enn pilates øvelsene som styrker transversus? Planken? Jeg får tak i transversus når jeg trener i slynge, men tror jammen jeg får tak i den når jeg ligger på ryggen og trener knipemuskelen, hvis jeg tar i ordentlig...

fedone

[svar på dette innlegget]

Sv: Hvor/hva er denne transversus muskelen? Og hvordan trener man den? u/t 15:54 28.04.2006

yes yes yes dette lurer jeg på og...

-maria-

[svar på dette innlegget]

Sv: Hvor/hva er denne transversus muskelen? Og hvordan trener man den? u/t 09:23 29.04.2006

Jo klart. mange andre øvelser oxo, men jeg kan ikke så mye om det, så jeg holder meg til mitt "hjertebarn" Pilates :-)

m@dde1

[svar på dette innlegget]

Sv: Hvor/hva er denne transversus muskelen? Og hvordan trener man den? u/t 23:49 29.04.2006

Skal prøve å svare... ser det mange som lurer på dette.

Ja, du trener transversus når du tar plankeøvelser. Ser det også er et smp om en får tak i T under kniping av bekkenbunnen. Ja, det kan man på "slutten" av knipen pga hvordan musklene er festet. Andre øvelser for T kan feks være nedtrekk med strake armer foran kroppen (trekkapp/kabler eller terapimaster). Ikke så viktig med mange forskjellige øvelser for T men start heller med å virkelig finne/få kontakt med musklene. En fin utgangstilling kan være mageliggende el fire-fotstående der en øver på å trekke opp navnen på utpust (akkurat som en holder inne magen/løfte magen opp fra underlaget). Pusten er viktig! Inn med navlen når en puster ut. T brukes også når en løfter vekter (spesielt frie vekter/manualer). Prøv å ta denne i bruk når du gjør vanlige sit-ups (rett mage) - magen skal ikke bule ut når du løfter opp. Viktig å bruke bekkenbunnen og transversus i det daglige når du feks løfter ol spesielt for oss som har fått barn.

Håper dette hjalp noe!

 

Lise Lotte :0)

[svar på dette innlegget]

Sv: Hvor/hva er denne transversus muskelen? Og hvordan trener man den? u/t 23:56 29.04.2006

Kom på noe... flott forklaring lenger oppe på denne tråden av m@dde ift T... men tenk på T som et korsett... de går helt rundt fra magen og festes bak på ryggen...derfor gir de stabilitet mage/rygg.

Lise Lotte :0)

[svar på dette innlegget]

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og go morgen

 

Jeg tror da at alle slags mageøvelser hjelper, så lenge man er fokusert på å stramme riktig under øvelsene. Men man må jo heller ikke glemme at evt det fettet som er utenpå magemusklene ofte må bort for å få stram mage, og da kan man ta sit ups til man blir blå. hvis man ikke trener kondisjonstrening for å forbrenne noe av fettet bort, får man vel heller ikke så stram mage. Jeg vill anbefale spinning som en kondisjonstrening, veldig effektiv synes nå jeg vertfall.

 

Men jeg er ingen ekspert da, så mulig jeg tar feil.

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...