Gå til innhold

Ang svangerskapspenger.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg arbeider egentlig 75% stilling. Men siden jeg fikk mitt forrige barn, tok jeg halv permisjon fra stillingen, dvs arbeidet 37,5% i ett år. Jeg begynte igjen i full stilling (75%) 1. august.

Da jeg ble gravid med prøverør ble jeg veldig glad for at jeg fikk termin 22. februar, for da har jeg jo jobbet fullt 6 mnd før fødselspermisjonen. MEN da jeg var på den ordinære ultralyden fikk jeg ny termin-den 18. februar, pga fosterets størrelse. Nå er jeg redd jeg ikke skal få utbetalt fødselspenger fordi det skiller 2-3 dager. Eller er det slik at fødselspengene blir beregnet ut ifra den datoen barnet blir født, ikke termin datoen? Jeg skal ta keisersnitt, og vet da at barnet vil bli forløst ca. en uke før termin, og da blir det tatt utg pkt i den opprinnelige term-datoen, så det jeg lurer på er om jeg kan sette den datoen på søknadsskjemaet for fødselspenger???

Håper noen kan hjelpe meg med dette, vet ikke helr hvordan vi skal klare oss uten fødselspenger.... Er ikke så veldig god til å forklare, men jeg håper noen forstår hva jeg mener...:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må levere bekreftelse på termindatoen, så da er det termindatoen legen skriver på bekreftelsen som gjelder...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...