Gjest Skrevet 12. desember 2006 #1 Del Skrevet 12. desember 2006 Alt startet med at jeg kl 7 tidlig en morgen våknet av en kynner som var ganske sterk, tenkte ikke no særlig på det, men håpet at det kunne være noe, men det håpet jeg jo bare jeg fikk liiitt vondt i magen, men jeg hadde enda 10 dager til termin, så jeg trodde ikke med en gang at det var rier! kl 09.30 dro jeg og sambo til byen, han skulle på jobben og jeg måtte litt rundt om kring, men da vi kom til byn måtte jeg bli med han på jobben, for da var det litt smerter ja, men ikke veldig, det jeg var mest redd for var at jeg plutselig skulle få kjempe vondt, å at vannet gikk, når jeg gikk rundt i byn alene, så jeg fikk mamma til å hente meg. i 23 tiden den kvelden, hadde jeg fremdeles ikke noe spesielt vondt, men magen strammet seg og ble helt hard med 4 min mellom rom, uten noen smerter, så vi dro til sykehuset bare for å sjekke, siden vi bare har 20 min å kjøre. Da vi kom til sykehuset viste det seg å være 2 cm åpning, men at jeg bare kunne dra hjem å sove, for det kom ikke til å skje noe før i morgen, vi var kjempe spente å jeg gleda meg så masse til i morgen, endelig skulle jenta mi bli født, men da vi kom hjem begynte det å bli orgentlig vondt, så da var jeg ikke i tvil med å dra tilbake på sykehuset med en gang, da vi kom dit for andre gang, hadde jeg 3 cm åpning, å fikk ikke lov å reise hjem igjen, hele natta lå jeg med rier, som var vonde men ikke uutholdelige, jeg prøvde badekar, men det var ikke no særlig, så prøvde jeg lyst gass som jeg heller ikke likte, i 7 tiden neste morgen ba jeg om epidural, men han legen som skulle sette den kunne ikke komme med en gang, da hadde jeg plutselig sååå vondt, jeg spurte jordmor om ikke vannet skulle gå snart, å akkurat da gikk vannet, det var myyye, å etter det fikk jeg VONDT!! jeg følte at jeg ikke fikk puste, så jeg fikk oksygen, men den kasta jeg bort, også fikk jeg noe som kalles vepse stikk mens jeg venta på epiduralen å den hjalp veeeldig, men det var kjempe vondt i 30 sek. noe som jordmor advarte meg mot, å det stemte! 11 tiden kom epidural legen, og 11 53 er jenta mi født! så epiduralen rakk ikke virke som den skulle! men det hele var en stor og fin opplevelse som jeg gleder meg til å få oppleve igjen, verdens nydeligste lille jente fikk jeg hun var 2615 gr. og 47 lang og 32 rundt hode, ikke for tidlig født, men bare en liten jente, jeg syns hu var akkurat passe, med tanke på at hu skulle ut også Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7443037-da-min-datter-ble-f%C3%B8dt-for-8-uker-siden/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå