Gå til innhold

Bare jeg som sliter med ammingen??


~bubbe~

Anbefalte innlegg

Er så utrolig frustrert. Babyen klarer liksom ikke å få riktig tak på puppen. Noen dager går det kjempefint, mens andre dager er det helt umulig. Ender opp med å gi han melk fra kopp, noe som er utrolig tungvint.. Er så slitsomt å ikke få det til.. Noen ganger bruker jeg 2-3 timer på å mate han, er dritlei.... Er det bare meg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sleit litt på sykehuset denne gangen, ho vil bærre tygg på puppen, så æ endt opp med sår på bægge brøstvortan... ikke mye godt nei... men nu har vi endeli fått taket på det ;D Sist gikk det knirke fritt fra første dag...

 

Har du vurdert å kontakt ammehjelpen? Lykke tel...

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du veldig melkespreng? Da kan det være vanskelig for nurket å få riktig tak på brystet.. det slet jeg med selv i forrige uke. Ammeskjold ble løsningen her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du er ikke aleine. Hun får ca 50% mme og pupp nå.. det fungerer fint for oss, og hun får i seg de viktige antistoffene fra morsmelken hver dag, så går ikke rundt med dårlig samvittighet. Synes det er bedre å kunne kose seg med matingen, enn å grue seg fordi det gjør så forferdelig vondt.. blir ikke noe hyggelig.

 

Dessuten kan pappaen mate tulla vår også =) Noe han er blitt en mester til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neida.. vi er nok fler:-( sliter litt her også enkelte dager, som du sier... noen dager går det bra andre dager bare "tuller" hu.. vil liksom ikke ta brystet ordentlig.. bare "sutter".. tror nok kankskje det er derfor vortene er så utrolig såre også...AU AU!! prøver å ikke legge henne til hvis det gjør vondt..

Noen ganger pumper jeg meg en eller to amminger sånn at puppen får hvile..

Når hun har sugd på den ene puppen i ca 10-15 min gjør det sinnsykt vondt, stråler liksom... da har jeg trodd at hun er ferdig og at puppen er tom.. men nå har jeg blitt litt i tvil om det også.. syns dette er kjempevanskelig.. hmmm.. finner vel ut litt mer etterhvert å.. da blir det vel litt rutine på ting. lille jenta her er snart 4 uker nå så tida flyr fort.. håper amminga snart går som en drøm:-P hehe.. hvis den noengang gjør det.. kan vel bare gå en vei får en håpe..

 

Lykke til med amminga...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her... Jeg vet ikke om alle sykehus har amme-poliklinikker, men den på Rikshospitalet kan absolutt anbefales!

 

Jeg har hatt streptokokk infeksjon på brystvortene, måtte begynne med brystskjold, begynte dermed å miste melka og bebisen gikk ned i vekt, har pumpet for harde livet for å få opp produskjonen i gjen, bebisen har blitt forkjøla og har innimellom problemer med å suge, og nå har jeg fått sopp-infeksjon.

 

Ammer nå på den ene puppen som ikke er alt for vond, og pumper den andre og gir ham med flaske (det er himmelrike sammenliknet med kopp!!!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt fælt å si det, men det er godt å høre at vi er flere i samme situasjon.. Det har heldigvis bedret seg de siste dagene, virker som om han har fått taket på det nå.. Trodde alt var bare flott helt til han begynte å grine på kveldene. han griner hver gang vi legger han i sengen sin, mest sannsynlig fordi han har masse luft som ikke vil opp, klarer ikke å få han til å rape eller gulpe stakkars.. Så nå sitter vi oppe hele kvelden om bysser på han, og ikke nok med det, han vil ha mat hver halvtime, skal si det verker i brystvortene.. Auau..

Er det ikke det ene, så er det noe annet.. Men vi overlever vel:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sliter vi også ;) den ene puppen ble helt sprengt, han ville ikke ta den- og jeg skjønte ikke at det var fordi den var for full og han ikke fikk tak..... så det gikk for langt.. og satte seg infeksjon i puppen, så jeg ble lagt inn med 40 i feber og sinnsykt vondt!!!!! låg med antibotika intavenøst i to dager, og fikk puppemassasje hver 3. time!! er ikke helt frisk enda, så jeg pumper den puppen og ammer den andre, så får han mme fra kopp i tilegg- det er kjempetungvindt!!!

Når den andre puppen blir frisk så sakl jeg amme den, og håper det holder så vi kan slippe den erstatningen, det tar jo så lang tid!!

 

Men riktig sugetak er alfa omega altså!! Han hadde feil tak også, og deet gjør vondt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også kjempe problemer med ammingen. Måtte være en ekstra dag på sykehuset fordi Mia hadde gåt ned for mye i vekt. Hun har hele tiden hatt problemer med å få tak i brystet, men det har alltid gått til slutt. Når vi kom hjem klarte hun plutselig ikke å få tak i brystet i det hele tatt, og vi har vært på helsestasjonen og skal på poliklinikken på Ahus i morgen. Det er vanvittig frustrerende - Mia prøver så godt hun kan, men det ender med masse gråt både av barn og mor. Nå slapper jeg litt mer av, mater med kopp om hun ikke klarer å ta brystet - kan jo starte et meieri så mye melk som jeg har så pumpa går stadig vekk.

Tror mange har startvansker, men det løser seg nok til slutt! Lykke til med ammingen, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere med ammeproblemer her!

Jeg sliter fordi jeg ikke har fått melk 100% enda og at babien sovner ved brystet. Hun tar brystet som som om hun ikke har gjort annet - så der ligger ikke problemet.

Jeg gjør alt jeg kan for at hun skal holde seg våken når hun pupper, men det er nesten helt umilig, for nå min lille melk går mot slutten så mister hun interessen og sovner. Og når hun ikke er våken og suger for all kraft, ja, da stimuleres heller ikke min melkeproduksjon :(

 

Jeg sitter i sofaen hele dagen og pupper. Hun spiser i 5-10 min, og sover i 20, spiser igjen... osv... Hun får mme når jeg ikke orker mer (trenger pause) og om kvelden/natten. På natta er jeg oppe og pumper.

 

Det er noe styr dette ... ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...