Gå til innhold

Hvor tidlig kan man se kjønnet på UL?


Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er vel lov til å være nysgjerrig vel? Jeg skal også denne gangen spørre etter kjønnet. Jeg er nok en nysgjerrig-Per som skal vite alt!! Og især kjønnet på barnet jeg bærer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte jo å svare HI.

 

Jeg vet ikke... men med de nyeste UL apperatene så har jeg lest at man kan se det fra uke 13-14, men man må jo ta dette med en klype salt ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på tidlig ul i uke 13. Legen da klarte ikke å se kjønn. Før uke 12 har de vistnok heller ikke lov å si noe, da det faktisk finnes folk som kan finne på å ta abort hvis de venter "feil" kjønn.

 

Ville ventet til ordinær ul rundt uke 17 (er ofte vanskelig å se før denne tid)og heller investert i en ekstra Ul rundt uke 25 el no for å sjekke at kjønnet stemmer...er jo faktisk ganske ofte de tar feil av kjønn nå om dagen, også blir man ofte utålmodig mot slutten av andre trimester og da er det jo veldig koselig å få tatt en ekstra titt på den lille *;)

 

Må da være lov å lure på hvordan kjønn det blir..selv om begge deler er like velkommen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til anonym med dårlig humør!

Når man handler klær og utstyr kan det faktisk være en fordel å vite kjønnet. Det betyr ikke at hun griner om det blir det ene eller det andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På "Fra uke til uke" står det at man faktisk kan se kjønnet på UL allerede fra uke 10, men tror jeg ville ventet noen uker lenger før jeg betalte for en privat. Ikke alltid de ser det likevel. Skjønner godt du er nyskjerrig, jeg klarte ikke å holde meg på de to første. Bare måtte vite det. Men denne ganger er planen at det skal være en overraskelse. Har en av hver, så det spiller ingen rolle hva det blir. Så spørs det bare om nyskjerrigheten tar overhånd igjen når jeg ligger der og kikker på den lille i magen om noen uker =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår godt at dere er nysjerrige. Det er jeg også, men mannen min og jeg har bestemt oss for at vi vil la det være en overaskelse. Jeg mener ikke det er dumt å vite det likevel, de fleste ønsker vel det. Men for meg er det greit å la vente.

 

Jeg gleder meg til å innrede barnerommet i fine farger. jeg synes godt en gutt kan ha masse rødt på rommet sitt og selv elsker jeg blått :)

 

men hvorfor er alle anonyme så sure??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nynne78: Jeg er ikke sur, jeg bare skjønner ikke poeng med å stresse sånn med å måtte vite kjønnet i 1. tri. Er vel ikke så mange som shopper i vei til babyen såååååå tidlig...??!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt du vil vite kjønn! Det vil jeg også høre om de kan se når jeg skal på tidlig ul i uke 11, har bestilt privat fordi vi er så nysjerrige vi:)

 

Til anonym: Hvis noen vil gjøre det kan de vel få lov til det uten at du trenger å blande deg? For noen er dette riktig, for deg er det ikke det. Vi har alle forskjellige preferanser vettu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...