Retro-mamma Skrevet 12. desember 2006 #1 Skrevet 12. desember 2006 Leser at mange barn her inne sier titt-tei og mamma og pappa. Øver dere bevisst med dem? Jeg gidder ikke øve intenst på enkelte ord. Det kommer vel av seg selv, eller?
Manhattan skyline Skrevet 12. desember 2006 #2 Skrevet 12. desember 2006 Nei, jeg gidder jaffal ikke å prøve å lære ham ord. Er det noe vits uansett? Men jeg merker jo at de ordene han kan, er dem han har hørt mye. Men det er jo bare fordi jeg har brukt dem mye i vanlige situasjoner, ikke fordi jeg på død og liv skulle prøve å lære ham det. Jeg trodde egentlig ikke han skulle si noe på en god stund, så derfor fikk jeg sjokk da han sa tydelig begynte å smatte og si "godt" etter ca. 8,5 mnd.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2006 #3 Skrevet 12. desember 2006 Nei, hvorfor GIDDE å lære ungene noe? Det er faktisk ikke alt som kommer helt av seg selv, ting må læres også
Manhattan skyline Skrevet 12. desember 2006 #4 Skrevet 12. desember 2006 Stått opp med feil fot? Eller kanskje bare sur for at ungen din ikke snakker ennå? :-)
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2006 #5 Skrevet 12. desember 2006 Min unge snakker helt fint hun, takk skal du ha kanskje nettopp fordi jeg gidder å snakke med henne? Gidder du leke eller? Eller lære barnet å spise selv, krabbe, sitte, gå...? Ikke så farlig kanskje. Det skjer nok av seg selv en dag!
Beama Skrevet 12. desember 2006 #6 Skrevet 12. desember 2006 snuppa mi er 10 mnd.. og hun sier mamma, pappa, hei, bø og hadet... Men har aldri øvd på noe bevisst... det eneste er hadet.. det tror jeg hun har lært av den hadet boken som vi fikk i goboken.. er en knapp som man trykker på også sies det hadet... hun trykker og trykker... og repeterer og repeterer helt av seg selv..
**** minsten min ***** Skrevet 12. desember 2006 #7 Skrevet 12. desember 2006 Gutten min på snart 10 mnd sier hei, titt-tei, mamma, pappa, lalla (legge seg), henne ( hvorhen), ja og nei. Han elsker å herme etter alt vi sier, og jeg syns nå det er en ypperlig anledning å lære han litt jeg da. Iallefall så lenge han syns det er gøy selv ;-
animal Skrevet 12. desember 2006 #8 Skrevet 12. desember 2006 Vår datter på 7 1/2 sier ingenting enda, ingen antydning til ord heller. Jeg er ikke enig i det anonym over her sier, at noe kommer ikke av seg selv. Hvis man snakker normalt til barnet kontinuerlig, vil barnet lære å snakke uansett. Men kan jo hende at det vil lære noen ord som er repetert veldig ofte med hensikt, litt fortere. Det hender jeg sier mamma og pappa og hei til henne ofte, i håp om at hun skal lære seg det raskt, men må vel innrømme at jeg ikke har gått seriøst inn for å lære henne visse ord ut over dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå